Gå til innhold

Nye iPad Pro har både mindre prosessorkraft og minne enn storebroren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Litt bedre specs, litt dårligere specs.

 

Ved oppgradering av storebror får storebroren samme utbedring som lillebroren ble lansert med + generelt bedre specs. Ved oppgradering av lillebror får lillebror samme specs som storebror hadde ved lansering.

 

Samme strategi som for ipad air og ipad mini, altså

Lenke til kommentar

No way! Apple selger noe svindyrt med dårlige specs?!

 

Dette har aldri skjedd før!

 

Jeg vet ikke hvor mye internminne og hvilken klokkefrekvens min iPad 4 har. Det er ikke interessant. Det som ER interessant, er at det funker. År etter år.

 

At den nye iPad'en er for dyr i forhold til de foregående, kan jeg være enig i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

No way! Apple selger noe svindyrt med dårlige specs?!

 

Dette har aldri skjedd før!

 

Jeg vet ikke hvor mye internminne og hvilken klokkefrekvens min iPad 4 har. Det er ikke interessant. Det som ER interessant, er at det funker. År etter år.

 

At den nye iPad'en er for dyr i forhold til de foregående, kan jeg være enig i.

 

 

Like mye ipads som alt annet i den prisklassen som slutter å funke sånn statistisk sett. 

 

Og den er treg i forhold til min Nvidia Shield(som er på andre året og fungerer som en drøm med vesentlig mer avanserte aplikasjoner og spill enn noe apple har mobilt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig. Det jeg har mest imot Android-enheter er at programvareoppdateringer stopper etter et par år. Derfor blir det nok en iPhone SE på meg.

 

Spørs litt hva man velger, nexus7 som jeg har stoppet bare nå nylig, og er fra 2012, og ipad2 har vel også fått sin siste oppdatering nå? Begge begynner riktignok å blitt litt trege, men feks nexus7 kostet bare en tusenlapp. Det er en sak som har holdt seg godt.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Enig. Det jeg har mest imot Android-enheter er at programvareoppdateringer stopper etter et par år. Derfor blir det nok en iPhone SE på meg.

 

Spørs litt hva man velger, nexus7 som jeg har stoppet bare nå nylig, og er fra 2012, og ipad2 har vel også fått sin siste oppdatering nå? Begge begynner riktignok å blitt litt trege, men feks nexus7 kostet bare en tusenlapp. Det er en sak som har holdt seg godt.

 

AtW

Hysj, du må ikke ødelegge alle argumentene hans :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enig. Det jeg har mest imot Android-enheter er at programvareoppdateringer stopper etter et par år. Derfor blir det nok en iPhone SE på meg.

 

Spørs litt hva man velger, nexus7 som jeg har stoppet bare nå nylig, og er fra 2012, og ipad2 har vel også fått sin siste oppdatering nå? Begge begynner riktignok å blitt litt trege, men feks nexus7 kostet bare en tusenlapp. Det er en sak som har holdt seg godt.

 

AtW

 

 

Hmm, ja. Nexus-enheter er det ALLE Android-enheter burde ha vært.

Lenke til kommentar

 

Hmm, ja. Nexus-enheter er det ALLE Android-enheter burde ha vært.

 

 

Ikke enig.

For meg er en av de store fordelene med Android at variasjonen mellom forskjellige enheter er så stort.  Apple har sine 2-3 modeller med variasjoner på minne osv., mens det finnes tusenvis av forskjellige Android enheter.

 

Iom. at det er så stor variasjon, kan Google umulig holde tritt med feks. drivere til all den forskjellige hardwaren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke rart at ipaden trenger mindre ram når den ikke har noen reell multitasking i bakgrunnen. Jeg foretrekkker ipad som tablet siden den er forutsigabar når jeg bruker den til å lese bøker og tegneserier og som nettleser hjemme. Når det kommer til mobiltelefon hadde jeg aldri orket noe som er så begrensende. Da vil jeg gjerne ha gule sider appen og telefonterror appen kjørende hele tiden mens google now eller andre tjenester kjører ved siden av. I slike situasjoner er det greit med mer enn 1 gig med ram. At apple er så mye bedre på minnehåndtering er jeg ikke helt med på.

Men må si at av alle dupedingser jeg har kjøpt har jeg hatt minst problemer med ipadene jeg har anskaffet til både meg og samboeren min. Det vil si aldri en eneste feil :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vet ikke hvor mye internminne og hvilken klokkefrekvens min iPad 4 har. Det er ikke interessant. Det som ER interessant, er at det funker. År etter år.

 

At den nye iPad'en er for dyr i forhold til de foregående, kan jeg være enig i.

 

 

Like mye ipads som alt annet i den prisklassen som slutter å funke sånn statistisk sett. 

 

Og den er treg i forhold til min Nvidia Shield(som er på andre året og fungerer som en drøm med vesentlig mer avanserte aplikasjoner og spill enn noe apple har mobilt. 

 

 

 

Kan du linke til denne statistikken din?

 

Joda, hans iPad 4 fra 2012 er sikkert tregere enn din Shield Tablet fra 2014. Hvis du synes det er en fair sammenligning og at et par år i forskjell ikke spiller noen rolle, så kan man jo også se på iPad Pro fra 2016 i forhold til din Shield Tablet fra 2014... ;P

Dessuten, det med "vesentlig mer avanserte applikasjoner og spill enn noe apple har mobilt" er selvsagt rent ønsketenking og oppspinn fra din side.

Lenke til kommentar

Det er ikke rart at ipaden trenger mindre ram når den ikke har noen reell multitasking i bakgrunnen. 

 

Men det har den faktisk. Ikke slik at alt du legger i bakgrunnen kjører på full pinne hele tiden, for det ville vært direkte dumt, men slik at nødvendige prosesser kan kjøre i bakgrunnen, noe som er smart hvis du vil at batteriet skal vare noen timer... ;)

Lenke til kommentar

 

Det er ikke rart at ipaden trenger mindre ram når den ikke har noen reell multitasking i bakgrunnen. 

 

Men det har den faktisk. Ikke slik at alt du legger i bakgrunnen kjører på full pinne hele tiden, for det ville vært direkte dumt, men slik at nødvendige prosesser kan kjøre i bakgrunnen, noe som er smart hvis du vil at batteriet skal vare noen timer... ;)

 

Selvsagt er det mye innebygd i iOS som kan gjøre dette (feks. telefonen ringer selv om du bruker en annen app), det samme gjelder for forskjellige media-apper (du kan feks spille musikk samtidig som du gjør andre ting).

 

Men hva med vanlige apper som kjørte konstant i bakgrunnen selv om fokuset var på en annen app (feks. Gule Sider, som automatisk slår opp i katalogen når et ukjent nummer ringer). Dersom dette hadde vært mulig, ville jo apper som Gule Sider utnyttet dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele grunnen til at ipad salget faller er jo at folk ikke ser noen vits å oppgradere sine gamle ipad'er før de slutter å funke. Selv har jeg en ipad mini 2 og ser ingen grunn til å kjøpe ny da den funker "greit nok". Safari krasjer jo i hytt og pine og Wifi slutter å fungere så jeg må slå det av og på flere ganger i uka, men får holde ut til det kommer noe på markedet som er mer spennende enn denne.

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke rart at ipaden trenger mindre ram når den ikke har noen reell multitasking i bakgrunnen. 

 

Men det har den faktisk. Ikke slik at alt du legger i bakgrunnen kjører på full pinne hele tiden, for det ville vært direkte dumt, men slik at nødvendige prosesser kan kjøre i bakgrunnen, noe som er smart hvis du vil at batteriet skal vare noen timer... ;)

 

Selvsagt er det mye innebygd i iOS som kan gjøre dette (feks. telefonen ringer selv om du bruker en annen app), det samme gjelder for forskjellige media-apper (du kan feks spille musikk samtidig som du gjør andre ting).

 

Men hva med vanlige apper som kjørte konstant i bakgrunnen selv om fokuset var på en annen app (feks. Gule Sider, som automatisk slår opp i katalogen når et ukjent nummer ringer). Dersom dette hadde vært mulig, ville jo apper som Gule Sider utnyttet dette.

 

 

Grunnen til at f.eks GuleSider ikke kan ligge i bakgrunnen og slå opp telefonnummer når noen ringer, har vel mindre med begrensninger i multitasking i iOS å gjøre, enn med at Apple generelt ikke tillater tredjeparts-apper å koble seg inn på telefonifunksjonene i iOS. Har vel bl.a noe med sikkerhet å gjøre, vil jeg tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...