Gå til innhold

TEST: Asus ZenBook UX305CA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var en ganske bra oppsummering av forbedringene dette her, men savnet et par ting. Hvordan er ytelsesforbedringen i spill man kan håpe på å spille på denne? Tenkte på f.eks. CS:GO, LoL, og den typen. Hadde også vært interessant med en test av faktisk batteritid med vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Spill tror jeg nok ikke du bør ha noen forhåpninger om. Er jo ikke det denne er laget for. Har selv forrige utgave med m.2 250gb ssd og skjerm med oppløsning på 3200x1800. Har funger utmerket som skole- og kodepc, men det er ingen tvil om at den sliter litt selv med tunge nettoppgaver, for eksempel strømming fra twitch.tv i source-kvalitet om chatten på en populær stream går i bakgrunnen. Ellers var det noen problemer med Windows 10 i starten, men det merker jeg ikke noe til lengre.

Lenke til kommentar

Interessant å se at den faller bak i VLC, men kommer likt i innebygget spiller mot Yogaen. Er det en optimaliseringsforskjell mellom Broadwell og Skylake her muligens? Kanskje Speedshift som gjør forskjellen?

 

Var en ganske bra oppsummering av forbedringene dette her, men savnet et par ting. Hvordan er ytelsesforbedringen i spill man kan håpe på å spille på denne? Tenkte på f.eks. CS:GO, LoL, og den typen. Hadde også vært interessant med en test av faktisk batteritid med vanlig bruk.

Du kan fint spille League på grei kvalitet i 60 fps i 1080p. Den klarer gjerne 60 i native og, men vet ikke hva kvaliteten blir da.

Lenke til kommentar

ville holdt ut til oled kommer, det er som natt og dag. Kjøpte en *x303 her på høsten i 2015, endte opp med å levere den tilbake, skjermen var akseptabel med tanke på oppløsning, ikke like bra som mac eller razer edge, men relativt bra. Endte opp med å levere den tilbake pga touch padden, synes den var alt for dårlig, materialet som touchpadden var laget av gjorde det vanskelig å styre pekeren, spesielt hvis man var tørr på fingeren etter håndvask. Går ut ifra *305 bruker samme touchpad, hvis det er tilfellet ville jeg styrt bort. Mac er kvalitet og har desidert best skjermbildet og touchpad.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

En stund siden denne testen nå, men tenker bare å sjekke her med evt andre eiere, har dere opplevd/erfaring med lignende:

1. Ved strømtilkobling kommer det mikrovibrasjon/ elektrostatisk-magnetisk av noe slag eller 'skitten strøm' i chassis, særlig bak skjermen og overkant av touchpad ?
Jeg spurte Asus om dette var et kjent problem med f.eks. strømadapteret f.eks. ved strømuttak som ligger i øvre grense av 220-240VAC (har f.eks. i hovedbolig 237VAC i stikket, og problemet har sett ut til å være varierende merkbart på forskjellige lokasjoner, uten at jeg har målt strømuttaket rundtom da..). Fikk da beskjed om at hele maskinen måtte sendes inn for test, og da jeg akkurat skulle på en lenger reise var det ikke så aktuelt da, og nå etter 1 år ca så virker det som dette problemet har dempet seg en del..
 

2. Støy: Siden den er vifteløs skulle man jo tro den også var lydløs, men det har vist seg å ikke være tilfelle for mitt eksemplar i det minste. Til tider er det plagsom hissing og knitring, og legger man hodet ned mot midten av tastaturet er dette alltid hørbart (ikke for eldre, men det er vel pga høyfrekvensen man mister med alderen..)

Hadde vært interessant å vite om det er flere som opplever eller har opplevd disse problemene med maskinen - eller om jeg har fått en mandagsmaskin :-|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...