Gå til innhold

Assassin’s Creed får VR-opplevelse senere i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette jeg har fryktet lenge med VR. En "VR opplevelse"? Hvorfor ikke bare gi oss et spill i stedet? En "VR opplevelse" kan være morsomt nok minutter, men om ingen våger å satse på VR blir det fort en ny flopp som PSMove og Kinect. :( Eneste spillet jeg gleder meg til som har VR er Tekken 7, men... hvorfor? Hvorfor har Tekken 7 VR? Seriøst. Et slossespill med VR?

Lenke til kommentar

Er dette jeg har fryktet lenge med VR. En "VR opplevelse"? Hvorfor ikke bare gi oss et spill i stedet? En "VR opplevelse" kan være morsomt nok minutter, men om ingen våger å satse på VR blir det fort en ny flopp som PSMove og Kinect. :( Eneste spillet jeg gleder meg til som har VR er Tekken 7, men... hvorfor? Hvorfor har Tekken 7 VR? Seriøst. Et slossespill med VR?

 

Virker mer som markedsføringsstunt for å promotere filmen mer enn som et slags forsøk på å lage et VR-spill. Tror det er best å skille dette fra faktisk VR-spillutvikling

Lenke til kommentar

Det er nettopp det jeg mener. :) Jeg har sett og hørt om ganske mange kommende spill til VR, men de aller, aller fleste er bare småspill man går lei av etter noen minutter. Eneste som kan bli interessant er flyspill som Ace Combat og bilspill som Assetto Corsa, og det er ikke engang mange sånne i utvikling. Veldig mange ting har feilet fordi ingen våget å satse på det, og jeg er stygt redd VR går samme veien.

Lenke til kommentar

Nja, tenker heller som så at man kommer til å få veldig mykje rart til VR som spill, opplevelser der man har minimal mulighet til å påvirke og opplevelser der man sjølv velger kva man vil oppleve. I tillegg blir det nok mange sosiale varianter man kan hive seg på fra det helt enkle til di mest avanserte med haptiske kondomdrakter. Tipper VR kommer til å ta av.

Lenke til kommentar

Spennende. Og jo fortere en forstår og innser at VR vil bli og allerede er mye mer en spill for den harde kjerne. Desto bedre...

 

Personlig er jeg like mye interisert i helt andre opplevelser i VR en spill. Potensialet i VR er massivt og jeg håper bransjen satser hardt med masse innhold utenom spill.

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig det tar av. Har vært fan av VR helt siden jeg prøvde det for første gang på 90-tallet, og har hatt en Oculus DK2 i mange måneder. Men uten spill vil det floppe. Det sier seg nesten selv. Prisen i utgangspunktet er alt for dyr for de fleste, så allerede der er vi faretruende med å floppe før det i det hele tatt er begynt. Videre vil jo folk ha noe igjen for pengene, og da holder ikke en og annen "opplevelse".

 

I tillegg har vi jo VorpX-driveren. Denne har vært ute lenge, og lar oss spille det meste av gamle spill med Oculus. Har hatt mye glede med den, med f.eks Borderlands 2 som et høydare i VR. Det tar litt tid å venne seg til dette med å sikte, men det er ikke så vanskelig som man skulle tro. I alle fall synes ikke jeg det. Jeg siktet med en gamepad som om det var en helt vanlig FPS på en helt vanlig skjerm, men brukte også hodet til å se meg rundt i rolige områder. Helt vanlige spill fungerer dermed ypperlig til VR. Skyrim er et annet spill jeg storkoste meg med i VR, og jeg likte det ikke noe særlig på vanlig skjerm. Når jeg sier vi trenger "ekte" spill til VR snakkeer jeg derfor av erfaring. Jeg har prøvd mange "opplevelser i VR", men de går man svært fort lei av. Skal VR funke trenger vi ekte spill til ekte gamere.

 

 

Spennende. Og jo fortere en forstår og innser at VR vil bli og allerede er mye mer en spill for den harde kjerne. Desto bedre...

 

Personlig er jeg like mye interisert i helt andre opplevelser i VR en spill. Potensialet i VR er massivt og jeg håper bransjen satser hardt med masse innhold utenom spill.

Selvsagt trenger man mer enn bare spill, og det er allerede godt i gang. Ikke så mye i privat drift, men militære, kirurger, piloter, astronauter og så videre bruker allerde VR til trening. VR kan fint brukes til skole, så folk fra hele verden kan samles i samme "klasserom" i VR over nettet. VR er helt klart kommet for å bli. Men er det kommet for å bli hos privatpersoner? Hvem er VR egentlig rettet mot? Spillere? Familier? Filmentustiaster? Alle? Eller for å ta det på denne måten: Hvor mange kjøper XBox eller Playstation hvis man ikke har interesse av spill? Hvor mange kjøper en svindyr PC og nesten like dyrt VR headset for noen små "opplevelser"?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Selv tror jeg at for at VR skal bli en suksess så må det appellere til massene. Og da ikke nødvendigvis "ekte gamere". Mobil og andre kabel løse selvforsynte VR enheter som fks SulonQ tror jeg er mer viktig en PC og konsoll VR.

 

Men at det er PC og PSVR som kommer til å appellere mest til spill glade er det nok ingen tvil om. Men det ser ut som vi er mange år unna type spill som nok mange tror dem vil få i VR. Ihvertfall i den skala og grafisk kvalitet som en 2D opplevelse har. 

 

 

 

Selvsagt trenger man mer enn bare spill, og det er allerede godt i gang. Ikke så mye i privat drift, men militære, kirurger, piloter, astronauter og så videre bruker allerde VR til trening. VR kan fint brukes til skole, så folk fra hele verden kan samles i samme "klasserom" i VR over nettet. VR er helt klart kommet for å bli. Men er det kommet for å bli hos privatpersoner? Hvem er VR egentlig rettet mot? Spillere? Familier? Filmentustiaster? Alle? Eller for å ta det på denne måten: Hvor mange kjøper XBox eller Playstation hvis man ikke har interesse av spill? Hvor mange kjøper en svindyr PC og nesten like dyrt VR headset for noen små "opplevelser"?

 

VR kan ha en slik appell at dem som generelt ikke har noe interesse i spill vil skaffe seg en konsoll. Eller en mobil som en kan bruke et VR casing på. Eller andre selvstendige VR produkter som er på vei. Selv så tror jeg VR revolusjonen ikke starter før Apple lanserer sin utgave. Ikke pga jeg er Apple fan men pga dem har en påvirkning kraft som omtrent ingen andre selskaper i samme industri har. 

 

Når det kommer til PC og VR så anser jeg det som noe for entusiaster på samme måte som lyd og bilde entusiaster. Altså like u relevant i det store bildet. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Er nok mulig vi snakker om to forskjellige ting her. :) Vi har jo headset der du bare stapper i en telefon, og vips har du VR. Dette er nok ment for massene. Problemet med Oculus osv er i hovedsak at de koster minst seks, syv tusen bare for et headset. En TV som kan drive alt kommer i tillegg, og koster fort like mye. Men selv om vi dropper PCen snakker vi altså minst seks, syv tusen bare for et headset. Det er alt for mye for massene. Det var akkurat dette Nintendo skjønte da de lanserte Wii. Wii var i stor grad rettet mot familier, og kontrollene var laget for å immitere "virkeligheten" i stor grad. Dermed bowler man på Wii ved å slenge kulen som i virkeligheten osv. Men en av hovedårsakene til hvorfor den solgte så sykt mye var nettopp prisen. Wii var "utdatert" i forhold til Playstation og XBox, men den var også langt billigere. Dermed kunne hvem som helst ta seg råd til å kjøpe en Wii, selv folk som aldri har hatt interesse av spill før.

 

Men VR? Et lite headset hvor man stapper i en telefon koster nok ikke stort, men det jeg er bekymret for er "ekte" VR som Oculus osv. De fleste som tar seg råd til å kjøpe det er folk som er interessert i VR, og da holder ikke en liten "opplevelse". Det er det vi har telefon-VR til. Mener ikke det negativt, så klart. Men det er jo stor forskjell fra å se litt film på en telefon og spille f.eks Borderlands. :)

 

Alt håp er dog ikke ute. Hvis VR først klarer å få fotfeste lenge nok til å vi oss en andre generasjon, vil jo prisen på første generasjon synke rimelig kjapt. Da er terskelen for å prøve VR ikke lenger så avskrekkende lengre. Mange som er interessert i spill i dag synes XBone og PS4 er litt for svak hardwaremessig, men mange synes også XB360 og PS3 er god nok. Hvis da VR 1.0 er "god nok" for folk flest når 2.0 er kommet, vil nok VR begynne å få fart på seg. Med andre ord har jeg liten tro på første generasjon, men blir det en andre generasjon blir det nok en tredje og fjerde også. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...