Gå til innhold

Fallout 4s første innholdspakke lanseres neste uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som ikke får samme "immersion" i Fallout 4 som for eksempel Fallout 2 eller 3/NV?

 

Gameplayen i 4 er bra, spesielt med mods. Men story'en dro meg ikke inn. Spesielt mangel på npc feedback som for eksempel ta med Super Mutant inn i BoS hovedbasen. Men ikke bare det hele environmentet virker ikke plausible, det slår meg ikke som et wasteland men mer som for eksempel forlatt housing project i Detroit/Chicago med mutants/freaks/lazers kastet inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare jeg som ikke får samme "immersion" i Fallout 4 som for eksempel Fallout 2 eller 3/NV?

 

Gameplayen i 4 er bra, spesielt med mods. Men story'en dro meg ikke inn. Spesielt mangel på npc feedback som for eksempel ta med Super Mutant inn i BoS hovedbasen. Men ikke bare det hele environmentet virker ikke plausible, det slår meg ikke som et wasteland men mer som for eksempel forlatt housing project i Detroit/Chicago med mutants/freaks/lazers kastet inn.

 

Faktisk helt enig her! Fikk aldri den ekte fallout følelsen av å være helt alene i en brutal verden, slik som i Fallout 3 feks. Synes ikke storyen var like bra som de to forrige spillene heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bare jeg som ikke får samme "immersion" i Fallout 4 som for eksempel Fallout 2 eller 3/NV?

 

Gameplayen i 4 er bra, spesielt med mods. Men story'en dro meg ikke inn. Spesielt mangel på npc feedback som for eksempel ta med Super Mutant inn i BoS hovedbasen. Men ikke bare det hele environmentet virker ikke plausible, det slår meg ikke som et wasteland men mer som for eksempel forlatt housing project i Detroit/Chicago med mutants/freaks/lazers kastet inn.

 

Faktisk helt enig her! Fikk aldri den ekte fallout følelsen av å være helt alene i en brutal verden, slik som i Fallout 3 feks. Synes ikke storyen var like bra som de to forrige spillene heller.

Må også si meg delvis enig. Feedbacken fra npc`s er litt "død" og i det lange løp er det ingenting som klarer å kompansere for det riktig heller. Storyen klarte å dra meg rimelig langt ut av den trøtte IKEA stolen min og *SPOILER ALERT* plot twisten med Shaun slo meg rett inn i naboens hus. Samtidig så elsker jeg at du kan bygge opp settlements, skulle bare ønske Preston Garvey kunne roe ned "In the meantime another setlement needs your help, I`ll mark the location on your map"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Bare jeg som ikke får samme "immersion" i Fallout 4 som for eksempel Fallout 2 eller 3/NV?

 

Gameplayen i 4 er bra, spesielt med mods. Men story'en dro meg ikke inn. Spesielt mangel på npc feedback som for eksempel ta med Super Mutant inn i BoS hovedbasen. Men ikke bare det hele environmentet virker ikke plausible, det slår meg ikke som et wasteland men mer som for eksempel forlatt housing project i Detroit/Chicago med mutants/freaks/lazers kastet inn.

 

Faktisk helt enig her! Fikk aldri den ekte fallout følelsen av å være helt alene i en brutal verden, slik som i Fallout 3 feks. Synes ikke storyen var like bra som de to forrige spillene heller.

Må også si meg delvis enig. Feedbacken fra npc`s er litt "død" og i det lange løp er det ingenting som klarer å kompansere for det riktig heller. Storyen klarte å dra meg rimelig langt ut av den trøtte IKEA stolen min og *SPOILER ALERT* plot twisten med Shaun slo meg rett inn i naboens hus. Samtidig så elsker jeg at du kan bygge opp settlements, skulle bare ønske Preston Garvey kunne roe ned "In the meantime another setlement needs your help, I`ll mark the location on your map"

Jeg så den plot twisten komme milevis unna. Det spede forsøket på "vanskelig valg" var tåpelig. 1 tilfredsstillende shotgun blast og litt loot var alt det betydde for meg.

 

Jeg er også enig i at F4 var svakere enn begge forgjengerne, mest av alt takket være det tåpelige valget å inkludere stemmeskuespill og ekskludere skillchecks i samtaler. Nest mest av alt det tåpelige valget at karakteren starter som "brukbar i alt" slik at det tar 10+ timer før han/hun skiller seg fra den forrige karakteren man prøvde på noen som helst måte. Replay value = 0.

 

Jeg syns oppdragene stort sett var bra laget, detaljnivået var meget bra, noen av NPC'ene var interessante og verdenen de laget var verdt å utforske. Litt lite innhold i atomørkenen, men ellers mye bra å se og finne. Et bra spill.

 

Bare ikke så bra som forgjengerne (alle sammen).

 

Spillet var alt for enkelt. Selv på Survival var det kun de to første møtene med Mirelurk Queen som stakk seg ut. Og det første med Assaultron.

 

Jeg likte det å bygge ut settlements. Dessverre fungerte "under angrep"-delen svært dårlig, mest fordi at AI'en er eksepsjonelt teit. Ingen prøver å finne dekning, og i verste fall blir man angrepet av 3-4 super mutants med hver sin pinne (og de dukker opp på de rareste steder). Etter å ha utstyrt alle settlerne med rustning og våpen ble det litt antiklimaktisk. da jeg endelig tok de relaterte perkene.

 

Jaja. Hadde det da gøy i nærmere 100 timer. Startet det opp i helga og stod og idlet i fem minutter for å pønske ut hva jeg skulle gjøre; men det var bokstavelig talt ingen ting igjen å gjøre. Det er fem ganger mindre spilletid enn FNV og ti ganger mindre enn F3...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har absolutt elsket alle Bethesda-spill jeg hars spilt, bortsett fra Fallout 4. Det er et bra spill, men det mangler liksom noe. Det føles litt "by the numbers", om jeg får ty til et engelsk uttrykk.

 

For mange rare systemer som jeg liker for lite til at det skal være verdt det. Synes faktisk byggedelen skule vært begrenset til et område, men at det var mye større. Blir liksom helt feil med 30 områder å bygge, men alle er bare sånn halvhjertet. Nei, ikkkkkkkkjjjjje bra.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt Fallout 4 på flere uker nå. Stoppet å være interessant plutselig, midt i storyen, og det sier jeg selv om New Vegas er ett av mine favorittspill gjennom tidene.

 

Var delvis slik med Fallout 3 også, ikke like bra som NV.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...