Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Her er våre tanker etter 15 timer med The Division


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MMO tendensene samt kjedelig singelplayer trekker veldig ned for min del.

Kjøper heller goty versjonen med alle dlc. Blir garantert MYE dlc.

 

Ikke glem microtransactions, spørs om det evt. følger med. Føler også at goty edition forsvinner til fordel for "definitive edition" gjerne 3 år etter release. Med season pass og alt annet tull klarer jeg ikke glede meg til noen spill for tiden.

Lenke til kommentar

Fantastisk spill, har spilt nå i skrivende stund 33 timer og jeg har såvidt rundet level 30 og hatt mitt første skikkelige run i Darkzone. Noen av oppdragene er litt like men det er ikke kjedelig av den grunn og når jeg må nå nivå 50 i darkzone sin egen levelcap for å få det beste gearet så vet jeg at dette kommer til å sluke mye tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De har en advarsel i begynnelsen av spillet ang sekvenser som ikke egner seg for folk med epilepsi.

 

Nå skal jeg si at jeg har spilt mye gjennom livet mitt, og aldri blitt sliten gjennom flere timer gaming. Normalt sett kan jeg spille i 12timer +++. Men i dette spiller klarer jeg ikke mer enn 5-6 timer før jeg blir ødelagt i øyne og hodet.

 

Just sayin

Lenke til kommentar

Nå skal jeg si at jeg har spilt mye gjennom livet mitt, og aldri blitt sliten gjennom flere timer gaming. Normalt sett kan jeg spille i 12timer +++. Men i dette spiller klarer jeg ikke mer enn 5-6 timer før jeg blir ødelagt i øyne og hodet.

 

Har hørt andre også si dette. Veldig merkelig. Noen snakker om at FOV er lavt for widescreen etc., eller at det er noe mer perspektivet.
Lenke til kommentar

De har en advarsel i begynnelsen av spillet ang sekvenser som ikke egner seg for folk med epilepsi.

 

Nå skal jeg si at jeg har spilt mye gjennom livet mitt, og aldri blitt sliten gjennom flere timer gaming. Normalt sett kan jeg spille i 12timer +++. Men i dette spiller klarer jeg ikke mer enn 5-6 timer før jeg blir ødelagt i øyne og hodet.

 

Just sayin

 

Spilte Beta. Kjenner meg igjen. Hadde mye hodepine og jeg kan og spille lett en hel helg i strekk.. Driver å vurderer å kjøpe dette spillet. men er fortsatt litt usikker.

Lenke til kommentar

De har en advarsel i begynnelsen av spillet ang sekvenser som ikke egner seg for folk med epilepsi.

 

Nå skal jeg si at jeg har spilt mye gjennom livet mitt, og aldri blitt sliten gjennom flere timer gaming. Normalt sett kan jeg spille i 12timer +++. Men i dette spiller klarer jeg ikke mer enn 5-6 timer før jeg blir ødelagt i øyne og hodet.

 

Just sayin

 

Spite i overkant av 24 timer første dagen, merket ingenting bortsett fra at jeg ble litt trøtt på slutten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med en makskapasitet på 30/40 i stashen, samt at all contaminated gear du looter i Dark Zone blir automatisk sendt til stashen, så må man lure på hva utvikleren har tenkt.
Dette er et loot-hoarding spill, men du får knapt lov til å plukke opp noe. Det å samle våpen/armor for diverse specs kan du bare glemme.
PvE-delen var helt ok, men er sikker på at en 13 åring kunne kommet opp med bedre spilldesign vedrørende Dark Zone.

Drepe et par packs med mobs -> Loot -> Extract -> Løpe ut av DZ -> Fast travel til BoO -> Rense stash -> Fast Travel til nærmeste DZ checkpoint. Rinse & Repeat. Veldig givende spillopplevelse ;)

I tillegg kommer et rotete meny-system (noe så simpelt som scrolling fungerer ofte ikke), en helt elendig A.I., og en svært tom verden.
Kommer ikke til å røre dette spillet igjen gitt.

Endret av fluks
Lenke til kommentar

Med en makskapasitet på 30/40 i stashen, samt at all contaminated gear du looter i Dark Zone blir automatisk sendt til stashen, så må man lure på hva utvikleren har tenkt.

Dette er et loot-hoarding spill, men du får knapt lov til å plukke opp noe. Det å samle våpen/armor for diverse specs kan du bare glemme.

PvE-delen var helt ok, men er sikker på at en 13 åring kunne kommet opp med bedre spilldesign vedrørende Dark Zone.

 

Drepe et par packs med mobs -> Loot -> Extract -> Løpe ut av DZ -> Fast travel til BoO -> Rense stash -> Fast Travel til nærmeste DZ checkpoint. Rinse & Repeat. Veldig givende spillopplevelse ;)

 

I tillegg kommer et rotete meny-system (noe så simpelt som scrolling fungerer ofte ikke), en helt elendig A.I., og en svært tom verden.

Kommer ikke til å røre dette spillet igjen gitt.

Det er en av grunnene jeg ikke gidder å kjøpe spillet. Høres ut som alle andre mmo spill der ute.. Skuffet!

Lenke til kommentar

Glemte å nevne dette scenarioet;

Man extracter loot og nå er stashen din full. Samtidig kommer en stor pack med mobs (som det ofte gjør). Dropper det ett eller flere items fra de som du gjerne vil ha, så kan du med en gang vinke farvel. Forlater man Dark Zone når stashen i basen er full, så vil alle items du har lootet bli automatisk ødelagt.

Man bruker faktisk mer tid på å passe på at stashen er tom, enn å drepe mobs/spillere for loot.

 

The Division er forresten ikke et MMO, langt i fra. Har ingen harde fakta men vil tippe hver instance-server har en maks grense på kanskje 20 spillere, noe som ikke kan klassifiseres som et MMO.

Lenke til kommentar

Glemte å nevne dette scenarioet;

Man extracter loot og nå er stashen din full. Samtidig kommer en stor pack med mobs (som det ofte gjør). Dropper det ett eller flere items fra de som du gjerne vil ha, så kan du med en gang vinke farvel. Forlater man Dark Zone når stashen i basen er full, så vil alle items du har lootet bli automatisk ødelagt.

Man bruker faktisk mer tid på å passe på at stashen er tom, enn å drepe mobs/spillere for loot.

 

The Division er forresten ikke et MMO, langt i fra. Har ingen harde fakta men vil tippe hver instance-server har en maks grense på kanskje 20 spillere, noe som ikke kan klassifiseres som et MMO.

Så mye salt æ gett...  Hva med skippe loote ting som ikke er dårlig?  Det er en grunn til at det er maks kapasitet for å hindre rogues til drepe haugevis med folk for items.

Pve/npc delen er latterlig dårlig fram til lvl 20 minst. Merket selv lite utfordring før 25 +. Spil alt du kan på Hard der det er mulig. Når du er level 30 kan du prøve deg på challenge mode, men tviler du er god nok for det  :hm:

Dark-Zone Npc'ene lvl 32+ er mye smartere enn de som er i vanlige områdene. De omringer og dreper deg lett. 

Lenke til kommentar

 

Glemte å nevne dette scenarioet;

Man extracter loot og nå er stashen din full. Samtidig kommer en stor pack med mobs (som det ofte gjør). Dropper det ett eller flere items fra de som du gjerne vil ha, så kan du med en gang vinke farvel. Forlater man Dark Zone når stashen i basen er full, så vil alle items du har lootet bli automatisk ødelagt.

Man bruker faktisk mer tid på å passe på at stashen er tom, enn å drepe mobs/spillere for loot.

 

The Division er forresten ikke et MMO, langt i fra. Har ingen harde fakta men vil tippe hver instance-server har en maks grense på kanskje 20 spillere, noe som ikke kan klassifiseres som et MMO.

Så mye salt æ gett...  Hva med skippe loote ting som ikke er dårlig?  Det er en grunn til at det er maks kapasitet for å hindre rogues til drepe haugevis med folk for items.

Pve/npc delen er latterlig dårlig fram til lvl 20 minst. Merket selv lite utfordring før 25 +. Spil alt du kan på Hard der det er mulig. Når du er level 30 kan du prøve deg på challenge mode, men tviler du er god nok for det  :hm:

Dark-Zone Npc'ene lvl 32+ er mye smartere enn de som er i vanlige områdene. De omringer og dreper deg lett. 

Huff så patetisk og barnslig du er "æ gett".

Vet ikke om jeg skal ta meg bryet til å knuse alle påstandende dine, eller rett og slett ignorere et så uintelligent innspill.

Forslag?

Lenke til kommentar

Gikk noe hardt ut i innlegget ovenfor, men når man kommer med "tviler på at du er god nok for det" så er det vanskelig å holde igjen. Den type argumentasjon er rett og slett lavmål.

Hvorfor skal man skal ikke loote ting som ikke er dårlig? Regner med at du mener det motsatte(?).
Her er svaret: Spillets crafting-system. Det er meningen at man skal loote "dritt", dekonstruere det til materialer og deretter lage items. Dermed gir det 0 mening å ha en så liten stash som det er p.d.d.

Min erfaring fra Dark Zone er at folk heller samarbeider (selv om de ikke er i gruppe) mot mobs, enn å gå rogue. Grunnen til det er at man blir straffet noe sinnsykt hardt når man dør, kontra den lille gevinsten om man overlever.

Har vært level 30 en god stund, kjære deg. Missions på "hard" vanskelighetsgrad er en ren walk in the park.
Eneste som er vanskelig med challenge mode er at npc'ene kaster granater mot deg annenhvert sekund. Dette kan dog lett motarbeides ved å trekke tilbake til korridoren man kom fra, fokusere på de stormende mobsene med hagle, og deretter plukke resten en etter en.

Ang. Dark Zone så roamer vi i DZ5 da vi er 2 stk som spiller, uten problemer, og 3-4 stk i DZ6. Fortsatt like dum A.I.. Ja de tåler mer og gjør mer skade.

 

Edit: Skal riktignok sies at jeg bare har gjort ett PvE-mission i challenge mode, fordi jeg syntes det var dønn kjedelig. Legg til det horrible loot-systemet (spesielt i DZ) og en del andre merkelig valg innen spilldesign, så er konklusjonen at jeg sier takk og farvel til The Division.

Endret av fluks
Lenke til kommentar

Glemte å nevne dette scenarioet;

Man extracter loot og nå er stashen din full. Samtidig kommer en stor pack med mobs (som det ofte gjør). Dropper det ett eller flere items fra de som du gjerne vil ha, så kan du med en gang vinke farvel. Forlater man Dark Zone når stashen i basen er full, så vil alle items du har lootet bli automatisk ødelagt.

Man bruker faktisk mer tid på å passe på at stashen er tom, enn å drepe mobs/spillere for loot.

The Division er forresten ikke et MMO, langt i fra. Har ingen harde fakta men vil tippe hver instance-server har en maks grense på kanskje 20 spillere, noe som ikke kan klassifiseres som et MMO.

Dragon age inquisition er et mmo og det er singleplayer, så antall spillere har ikke noe å si, har det mmo gameplay er det et mmo.

Lenke til kommentar

Tok kanskje 1-3 timer med playtime etter lvl 30 før Hard missions ble dødslette. Cleaner lett darkzone 6 nå. Klarte et challenge mode mission i dag med 3 og en av de var ganske fersk på 30.

 

Spillet er moro, men merker allerede at det for lite å gjøre og det som er å gjøre er for lite givende. Det trengs helt klart 2-3 DLC og 2-3 gameplay patcher.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...