Gå til innhold

TEST: Asus VivoMini UN65H-M015Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VivoMini er et steg i riktig retning, men skulle ønske produsentene forsøkte å oppnå passiv kjøling i større grad, i det minste på modellene med svak ytelse. Min neste maskin blir av denne typen, men ønsker mulighet for å spille. Andre som er i samme gruppe setter kanskje pris på denne lille sammenlikningen: http://www.prisjakt.no/product.php?j=3244035,3403028,3237766,3482583,2759954,3318826,2431756

 

Skal man pirke: Det heter "hvilket BIOS". Det er snakk om et system, ikke "en system".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

VivoMini er et steg i riktig retning, men skulle ønske produsentene forsøkte å oppnå passiv kjøling i større grad, i det minste på modellene med svak ytelse. Min neste maskin blir av denne typen, men ønsker mulighet for å spille. Andre som er i samme gruppe setter kanskje pris på denne lille sammenlikningen: http://www.prisjakt.no/product.php?j=3244035,3403028,3237766,3482583,2759954,3318826,2431756

 

Skal man pirke: Det heter "hvilket BIOS". Det er snakk om et system, ikke "en system".

 

nå vil jeg si at kjønnet er avhengig av ordet, og ikke selve subjektet, men jeg kan ta feil. Alt som slutter med -en er han, -a er hun, og -et er intetkjønn. Så var det hvordan man skal si BIOS? og mange sier forkortet BIOS'n og ikke Basic Input Output Systemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

VivoMini er et steg i riktig retning, men skulle ønske produsentene forsøkte å oppnå passiv kjøling i større grad, i det minste på modellene med svak ytelse. Min neste maskin blir av denne typen, men ønsker mulighet for å spille. Andre som er i samme gruppe setter kanskje pris på denne lille sammenlikningen: http://www.prisjakt.no/product.php?j=3244035,3403028,3237766,3482583,2759954,3318826,2431756

 

Skal man pirke: Det heter "hvilket BIOS". Det er snakk om et system, ikke "en system".

Det var ikke pirking, det er derimot svært generelt å kalle bios for et system. BIOS er programvare og dermed "en vare". :)

Lenke til kommentar

"Hvordan bios"? Det er nesten verre enn "Hvem bios?"

 

"Hvilken". Det heter "hvilken"!  :) 

 

Egentlig så har LMH1 rett slik jeg ser det. Han spør ikke etter typen (UFI eller den eldre versjonen (husker ikke korrekt navn). Han spør om hvordan bios, altså om den er strippet for alt, eller om den er mer medgjørlig.

 

Har ett par av Acer sine micro PCer på jobben, og det er så å si ingenting man får stilt på i dem i forhold til Asus sine overklokkingskort hvor det nesten er umulig å finne ting man ikke kan stille på.

Lenke til kommentar

 

"Hvordan bios"? Det er nesten verre enn "Hvem bios?"

 

"Hvilken". Det heter "hvilken"!   :)

Egentlig så har LMH1 rett slik jeg ser det. Han spør ikke etter typen (UFI eller den eldre versjonen (husker ikke korrekt navn). Han spør om hvordan bios, altså om den er strippet for alt, eller om den er mer medgjørlig.

 

Begynner å bli veldig OT dette, men ok. "Hvordan" viser til et verb. I "hvordan bios" er det ingen verb. Det kan høres ut til at du mener "hva slags bios". "Hvordan er bios medgjørlig...". Men feil norsk er det ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kunne man ikke lage småtasser som også kan bruke normal 90w cpu.

Bare høy nok til at kjølingen får plass.

 

Eller er 20 cm kvadratisk itx det minste man kan få til?

Når 9 cm høyde burde være nok for vifte uten OC.

 

 

 

 

- Jeg tror nok at poenget her er å presse så mye kraft inn i en så liten boks som mulig.

 

Men personlig så er jeg enig med deg...

 

Jeg liker tanken på å kunne bygge en liten sak med Full-Size komponenter, og med nok plass til kabelføring.

 

Og for oss som fortsatt sverger til vifte-kjøling...

NB!...: Nok takhøyde for luftstrømmen fra viften(e).

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Fortsatt ingen mediebokser som er utstyrt med HDMI 2.0? Koster det 17 milliarder i lisens for den dumme pluggen? Sist jeg sjekket er det veldig få tv'r med DP, og uten HDMI2.0/HDCP2.2 er avspilling av 4K-bluray, HDR og Netflix rimelig håpløst.

En medie-PC står normalt sett i en TV-benk, da er det kjekt å ha den porten man faktisk trenger. Overganger/adaptere fungerer ikke helt perfekt ennå, da de må være aktive for å takle HDCP.

Lenke til kommentar

Du startet innlegget ditt med å si mediabokser, noe som er noe helt annet enn media-PC som du nevner lenger ned ser jeg.

 

Nyeste Nvidia skjermkort har full HDMI 2.0 støtte. Da er det kun softwaren som står igjen. Kan godt skjønne at slikt tar litt tid til PC, da det da blir kjappere piratkopiert når det er tilgjengelig der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...