Gå til innhold

Dette lekkede iPhone 7-dekselet bekrefter nye opplysninger om Apples nye flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hurra... En HEL millimeter tynnere! Det jeg alltid har ønsket meg. Og at jeg samtidig kan kaste alt av svært dyre hodetelefoner og earbuds jeg har brukt gjennom årene blir jo også kjempe gøy! Eller sikkert med en adapter i lommen som kommer til å brekke både adapteren og 3.5mm pluggen. Dette blir bra...

 

Sukk.

 

Får håpe det kommer en type adaptere hvor det er ledning mellom adaptere og lightningpluggen, da. Så det som stikker inni telefonen ikke blir en stor klump.

Lenke til kommentar

Håper virkelig det medfølgende adapteret og de nye pluggene er av høy kvalitet. For det forventer jeg at Apple legger med i pakken. Dette jaget med å få den enda tynnere syns jeg ikke noe om. iPhone 6 syns jeg er ubehagelig tynn og rund i kantene for ett optimalt grep, og det er ikke aktuelt å bruke denne uten ett tynt deksel. Går for mye prestisje i dette millimeterjaget gitt.

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det jeg aldri har klart å fatte er hvorfor de som kjøper flaggskip-mobiler er alltid opptatt å enten pakke mobilen inn i ett eller annet deksel som gjør mobilen X antal millimeter større i alle 3 dimensjoner, eller tross god utvikling av oleophobisk og ripebestandig glass alltid dekker skjermen med en stygg plastfilm full i bobler (og riper, ironisk nok), slik at da telefonen gir seg pga alder eller en annen teknisk svikt så kaster de en 100% ripefri, kosmetisk perfekt mobil etter lang bruk.

I tillegg til denne kategorien av brukere så finnes det en annen kategori: de som alltid har en mobil med knust skjerm, de som antageligvis har en utfordring med å ikke miste mobilen i bakken hele tiden.

 

off-topic, men dette er noe jeg har aldri klart å skjønne rett og slett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

iPhone holder seg enormt godt i pris ved videresalg.Har man en pen telefon er det ikke store mellomlegget om man ønsker å videreselge før man hopper på ny utgave. Dette gjelder vel ikke i samme grad for Android toppmodeller. Men når telefonen er blitt ubrukelig tynne så velger jeg heller å legge på noen millimeter imellom for ergonomien sin skyld. Skal ikke mer enn ett fall til før hele telefonen går rett til helvette heller. Jeg bryr meg ikke om å måtte vise at " Hei se på meg, jeg har siste iPhone modellen" heller, så da gjør det meg ikke så mye å måtte legge ett hendig tynt deksel utenpå heller.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og jo tynnere dem blir, dess fortere vil den bøyes. #bendgate

Tror Apple burde høre litt på folkets meninger av og til.. Det hadde ikke skada, hadde det vel?

De lærte av iPhone 6, med kraftigere materiale i 6s. Tviler på de ønsker å gjøre samme tabben igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må ikke glemme at det er lansert flere mobiler siden 2014 som er enda tynnere enn dette (6mm) og har 3.5mm jack kontakt tilgjengelig.

Så at forfatter velger å si at grunnen til å fjerne porten er "å legge til rette for smalere livvidde" er litt rart.

 

Ikke at jeg tror dette (siden andre for "lengst" har fått dette til), men skulle det være at Apples ingeniører/designere ikke er kapable til å gjøre mobilen tynnere pga 3.5mm jack kontakten, kan de jo bare gå for samme løsning som de allerede har gjort med kameraet. Altså at mobilen blir tynnere, men kameraet stikker litt ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ville gjerne at Apple elimenerer den kreftsvulsten av ett kamera som stikker ut bak. Ser grusomt ut og blir fort ett svakt ledd om man ikke har ett deksel som bygger forbi kamera. Men det ryktes jo at de har tatt til fornuft her også.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror folk overvurderer viktigheten av 3,5mm-porten. De fleste bruker bare de hodetelefonene som følger med, og de som faktisk er interessert nok til å bruke tredjepart kommer til å bite det i seg og kjøpe adapter. Eller gå over til Bluetooth, som er helt overlegent i bruk.

 

Ikke noe vits å fjerne, og jeg tror kanskje det er litt tidlig, men det blir neppe noen issue for andre enn de som prøver å finne problemer.

 

Det som er synd er om de bruker plassen som tjenes inn på tynnere telefon og ikke på mer batteri. Det er bare dumt.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som reagerer på at en så liten plugg skal gjøre den 1 mm tynnere alene? Basert på målene er det rundt 8400 mm^3 som liksom brukes på denne 3.5 mm pluggen. Det virker urealistisk. Og det er den største grunnen til å ikke fjerne 3.5 mm pluggen. Det gir ingen stor fordel. Med mindre du er av typen som av prinsipp mener at bluetooth er best og ting som 3.5 mm plugg er gammel og bør forsvinne. For hvor mye plass sparer du? Lite. Og når iPhone allerede ikke er så bra på plasseffektivitet bør de heller fokusere på bedre design før de bare tar vekk ting.

 

 

Og jo tynnere dem blir, dess fortere vil den bøyes. #bendgate
Tror Apple burde høre litt på folkets meninger av og til.. Det hadde ikke skada, hadde det vel?

Se på Galaxy S6 Edge. Den er ikke nødvendigvis så tynn i millimeter, men selve rammen er ganske tynn. Likevel er den veldig sterk når det kommer til bøying. Aluminium er et svakt materiale, og legeringer er nødvendig. Apple hadde en svakere legering, og de har valgt en sterkere. Det vil ikke være et problem selv om den blir tynnere. De kan dessuten gå for en enda kraftigere legering om det blir nødvendig.

 

Må ikke glemme at det er lansert flere mobiler siden 2014 som er enda tynnere enn dette (6mm) og har 3.5mm jack kontakt tilgjengelig.

Så at forfatter velger å si at grunnen til å fjerne porten er "å legge til rette for smalere livvidde" er litt rart.

 

Ikke at jeg tror dette (siden andre for "lengst" har fått dette til), men skulle det være at Apples ingeniører/designere ikke er kapable til å gjøre mobilen tynnere pga 3.5mm jack kontakten, kan de jo bare gå for samme løsning som de allerede har gjort med kameraet. Altså at mobilen blir tynnere, men kameraet stikker litt ut.

Selv om andre klarer 6 mm med 3.5mm jack betyr det ikke at den ikke fjernes for å gjøre den tynnere her. Selv om mobilen er 15 mm tykk kan du fortsatt fjerne 3.5mm jack for å gjøre den tynnere.

 

Hvis du ser på disse 6 mm telefonene mangler de mye annet og er ikke sammenlignbare. Likevel, se på en iPhone kontra en Galaxy. Det er åpenbart at det interne designet inni en Galaxy er mer plasseffektivt. De får mer inn på samme volum og vekt. (regn med iPhone 6, ikke S versjonen. Den har stor ulempe der av den resitive touch-skjermen).

 

Jeg ville gjerne at Apple elimenerer den kreftsvulsten av ett kamera som stikker ut bak. Ser grusomt ut og blir fort ett svakt ledd om man ikke har ett deksel som bygger forbi kamera. Men det ryktes jo at de har tatt til fornuft her også.

Ehm, det er noe som heter fysiske lover. Selv om folk virker som om de tror Apple kan eliminere slike lover så kan de altså ikke det. Apple kjøper kamera fra Sony. Hvis de skal kjøpe et mer low-profile vil det og være klart dårligere kvalitet. Skal de kjøpe et bra, så blir det den størrelsen. Ingenting de kan gjøre med det. Enkelt og greit. Se hva Samsung gjorde med det. De bare øket tykkelsen på mobilen...

 

Og hvordan er det et svakt ledd? Kameralinsen er faktisk mest utsatt om den ligger flatt mot en overflate, minst når den er trukket inn, men ikke veldig utsatt når den stikker ut. Kameralinser er jo laget av krystallisk glass som saffirglass. Det er så lite at det ikke knuser lett og er veldig ripebestandig. Skal mye til å skade kameralinsen.

 

Hadde de klart å lage den vanntett og fått den til å fungere i f.eks ti minusgrader uten problemer, så kunne den godt vært et par mm tykkere for min del.

Du kan fint bruke iPhone i 10 minusgrader. Selvfølgelig, hvis du lar selve telefonen bli 10 minus får du problemer. Likevel er det faktisk slik at LCD skjermer vanligvis rates til 10-15 minus. LCD står for Liquid Crystal Display. Krystallene fryser rett og slett. Eneste du kan gjøre med det er å droppe LCD og bruker OLED istedenfor. Det rates vanligvis til rundt 40-45 minus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt kommer det y-kabler og alskens morro til 3,5mm, 2,5mm og 2-samtidig osv. Hvis man tror at man ikke får brukt gammel lytteutstyr så er man ikke særlig glup.

Jeg fikk 0.1 mm tynnere telefon eller 50 mAh mer, og må bare ha med meg adapter og ekstra kabel til headsettet mitt. Helt klart en stor forbedring!

 

Spesielt med tanke på at hvis du kjøper basert på tykkelse eller hvor mye batterikapasitet telefonen er og du er veldig opptatt av plassen skal brukes bra, så finnes det massevis av alternativer som er bedre. Og har 3.5 mm plugg likevel.

 

Hvis iPhone eiere brydde seg så mye om optimal plassutnyttelse og hive vekk ting for å få mer plass til noe annet, så har de helt ærlig kjøpt feil telefon. Jeg tror folk kjøper iPhone av andre grunner enn dette. Så hvorfor skal de gjøre noe slik pga plass eller batteri?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som reagerer på at en så liten plugg skal gjøre den 1 mm tynnere alene? Basert på målene er det rundt 8400 mm^3 som liksom brukes på denne 3.5 mm pluggen. Det virker urealistisk. Og det er den største grunnen til å ikke fjerne 3.5 mm pluggen. Det gir ingen stor fordel. Med mindre du er av typen som av prinsipp mener at bluetooth er best og ting som 3.5 mm plugg er gammel og bør forsvinne. For hvor mye plass sparer du? Lite. Og når iPhone allerede ikke er så bra på plasseffektivitet bør de heller fokusere på bedre design før de bare tar vekk ting.

 

 

 

Ingen som har litt elementær kunnskap om dimensjoner og volum tror det ihvertfall. Pluggen er ikke fjernet fordi det er nødvendig for å få telefonen 6mm tjukk.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ehm, det er noe som heter fysiske lover. Selv om folk virker som om de tror Apple kan eliminere slike lover så kan de altså ikke det. Apple kjøper kamera fra Sony. Hvis de skal kjøpe et mer low-profile vil det og være klart dårligere kvalitet. Skal de kjøpe et bra, så blir det den størrelsen. Ingenting de kan gjøre med det. Enkelt og greit. Se hva Samsung gjorde med det. De bare øket tykkelsen på mobilen...

 

Og hvordan er det et svakt ledd? Kameralinsen er faktisk mest utsatt om den ligger flatt mot en overflate, minst når den er trukket inn, men ikke veldig utsatt når den stikker ut. Kameralinser er jo laget av krystallisk glass som saffirglass. Det er så lite at det ikke knuser lett og er veldig ripebestandig. Skal mye til å skade kameralinsen.

 

Selvsagt er det ett svakt punkt. Det stikker jo ut og er mer utsatt. Det har jeg erfart selv den gangen jeg var uheldig å miste telefonen min fra knehøyde når jeg skulle gå ut av en bil. Kamera glasset knuste. Dette var MED deksel på så det var selvsagt maks uflaks, men det er altså fint mulig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...