Gå til innhold

The Divisions to første utvidelser er Xbox One-eksklusive i 30 dager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel egentlig på tide at Microsoft går under. Begynner å bli drittlei av hele firmaet.

 

Er det nå så bra at vi får mindre aktører i et marked? Det er greit å være for eller imot et selskap, men uansett hvordan man vrir og vender på det er konkurranse sunt for oss som forbrukere. Konkurranse vil tvinge frem nye selskaper, platformer og spill, og hadde vi ikke hatt noen konkurranse ville vi aldri kommet oss forbi den miserable tiden før internett og massemediene kom. 

 

Selv om jeg forøvrig er enig i at det kjedelig når spill blir exlusive på noen plattformer, vil det sannsynligvis alltid være slik. Å tro at store selskaper bare skal drive med veldedighet og ha økonomi til å utvikle til alt som kan krype og gå av plattformer er urealistisk - eller for å bruke et annet ord, utopi. Det er en fin tanke men organisasjoner eksisterer for å tjene penger. 

Endret av The Very End
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle tro utvidelsene kom samtidig til PC også, med tanke på at det tross alt er Microsoft som eier den plattformen også (vet ikke om spillet er tilgjengelig på andre OS). Håper Microsoft har betalt mye for denne avtalen, ellers synes jeg de skyter seg selv litt i foten med tanke på at det er ett av nokså få Ubisoft-spill som har oppnådd en del interesse fra PC-spillere.

Lenke til kommentar

 

Er vel egentlig på tide at Microsoft går under. Begynner å bli drittlei av hele firmaet.

 

Sony gjør vel akkurat det samme (Street Fighter V er jo til og med en betalt eksklusiv). Antar du ønsker at både Microsoft og Sony går under, da?

Snart kommer neste grand turismo. Noe som til slutt betyr at jeg kommer til å kjøpe en ps4 også. Og en nytt ratt

Lenke til kommentar

Er vel egentlig på tide at Microsoft går under. Begynner å bli drittlei av hele firmaet.

 

Skal du sitte og vente på at det skjer tror jeg du blir sittende en stund.

Av nysgjerrighet, har du samme tanker om Sony?

Er vel akkurat samme deal som de hadde på Destiny;)

Lenke til kommentar

 

Er vel egentlig på tide at Microsoft går under. Begynner å bli drittlei av hele firmaet.

 

Sony gjør vel akkurat det samme (Street Fighter V er jo til og med en betalt eksklusiv). Antar du ønsker at både Microsoft og Sony går under, da?

Det er ikke det samme som Sony gjorde med SFV. Capcom og Sony gikk sammen om å finansiere spillet, da Capcom ikke hadde nok ressurser til å gjøre det på egen hånd. Sony er med andre direkte ansvarlig for at produktet finnes i dag.

 

Du kan heller sammenligne situasjonen med Destiny, der Sony betalte for noen eksklusive våpen, skip og strikes. Tror forøvrig den avtalen gjaldt en periode som var betraktelig lengre enn en måned, så det er jo ikke sånn at Sony er noe bedre enn Microsoft i så måte.

Lenke til kommentar

Spillet er ikke ute og tre utvidelser er allerede planlagt.

 

Sukk

 

Det er et levende online-spill som de har tenkt å holde i live over flere år. Selvfølgelig må de jo ha planlagt nedlastbart innhold over tid. Hvordan er det noe negativt?

 

Synes det er gøy hvordan alle selskap egentlig gjør det samme, men kun noen får høre det fra spillere. For eksempel kuttet CD Projekt Red ut mye forskjellig fra The Witcher 3, og lanserte det i åtte uker etter lansering gratis utvidelser. Alt innholdet var jo allerede ferdig, så hvorfor fjerne det fra spillet? Forretninger selvsagt. De annonserte også før spillet ble lansert at det ville få to store utvidelser. Alt dette ble de hyllet for. Dobbeltmoral mener jeg.

Lenke til kommentar

 

Spillet er ikke ute og tre utvidelser er allerede planlagt.

 

Sukk

 

Hvorfor er det sukk at de har fremtids planer for spillet? Hadde det vært bedre om de gikk ut og sa at de ikke kom med noen flere utvidelser?

En av grunnene til at det er et kjempe sukk, er at spillet er øde og tomt nå. Akkurat nå løper man gjennom tomme gater fra objective til objective uten å støte på npc.

Utviklerene lovte at ved slipp, skulle gatene være mer befolket med npc og mange flere tilfeldige møter med grupper av fiender. Den lovnaden har de ikke holdt. Spillet er akkurat slik det var i betaen når det gjelder dette.

For å ikke snakke om den massive nedskaleringen av grafikken. Spillet ser ikke i nærheten så bra ut som de første videoene vi ble vist...

Gamere blir behandlet som idioter av utviklerene, vi blir lurt gang på gang....

Lenke til kommentar

Det jeg mente med sukket var at jeg mener å ha planlagt tre utvidelser er å melke. Jeg synes to av de utvidelsene burde vert inkludert i spillet og en burde vert planlagt.

 

Så de skal inkludere utvidelser som er planlagt (les:ikke ferdig) gratis? Dette sikkert uten at du egentlig har hatt mulighet til å vurdere verdien på det som allerede er inkludert i spillet, med tanke på at det ble lansert i dag. Slike spill er avhengig av at det hele tiden blir lansert ny content. En content oppdatering i året? Hadde de gått for det hadde spillet fort mistet mange spillere.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

Er vel egentlig på tide at Microsoft går under. Begynner å bli drittlei av hele firmaet.

 

Er det nå så bra at vi får mindre aktører i et marked? Det er greit å være for eller imot et selskap, men uansett hvordan man vrir og vender på det er konkurranse sunt for oss som forbrukere. Konkurranse vil tvinge frem nye selskaper, platformer og spill, og hadde vi ikke hatt noen konkurranse ville vi aldri kommet oss forbi den miserable tiden før internett og massemediene kom. 

 

Selv om jeg forøvrig er enig i at det kjedelig når spill blir exlusive på noen plattformer, vil det sannsynligvis alltid være slik. Å tro at store selskaper bare skal drive med veldedighet og ha økonomi til å utvikle til alt som kan krype og gå av plattformer er urealistisk - eller for å bruke et annet ord, utopi. Det er en fin tanke men organisasjoner eksisterer for å tjene penger. 

Xbone fiaskoen, lovnader for pc spill som ikke blir holdt, prøver å begrense windows, skaffer seg eksklusive avtaler for spill hele jævla tida. Vet ikke jeg, men syns det er på tide Microsoft får en smekk på pungen.

Lenke til kommentar

 

 

Er vel egentlig på tide at Microsoft går under. Begynner å bli drittlei av hele firmaet.

 

Er det nå så bra at vi får mindre aktører i et marked? Det er greit å være for eller imot et selskap, men uansett hvordan man vrir og vender på det er konkurranse sunt for oss som forbrukere. Konkurranse vil tvinge frem nye selskaper, platformer og spill, og hadde vi ikke hatt noen konkurranse ville vi aldri kommet oss forbi den miserable tiden før internett og massemediene kom. 

 

Selv om jeg forøvrig er enig i at det kjedelig når spill blir exlusive på noen plattformer, vil det sannsynligvis alltid være slik. Å tro at store selskaper bare skal drive med veldedighet og ha økonomi til å utvikle til alt som kan krype og gå av plattformer er urealistisk - eller for å bruke et annet ord, utopi. Det er en fin tanke men organisasjoner eksisterer for å tjene penger. 

Xbone fiaskoen, lovnader for pc spill som ikke blir holdt, prøver å begrense windows, skaffer seg eksklusive avtaler for spill hele jævla tida. Vet ikke jeg, men syns det er på tide Microsoft får en smekk på pungen.

Fiasko? Ikke noe galt med xbox one vel? Og skal ms tas så ryker sony også

Lenke til kommentar

 

Det jeg mente med sukket var at jeg mener å ha planlagt tre utvidelser er å melke. Jeg synes to av de utvidelsene burde vert inkludert i spillet og en burde vert planlagt.

Så de skal inkludere utvidelser som er planlagt (les:ikke ferdig) gratis? Dette sikkert uten at du egentlig har hatt mulighet til å vurdere verdien på det som allerede er inkludert i spillet, med tanke på at det ble lansert i dag. Slike spill er avhengig av at det hele tiden blir lansert ny content. En content oppdatering i året? Hadde de gått for det hadde spillet fort mistet mange spillere.

Er det egentlig er utvidekse når det er planlagt før lansering? Eller er det deler av spillet som selges etter lansering for å tjene mere penger? Slik jeg ser det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...