Gå til innhold

Bare fem prosent av appene overlever på telefonene våre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gir opp android nå så fort bindingen går ut. Har hatt 6-7 android telefoner og det er alltid tull med apps, sånn som treg telefon, strømtyver, virus og adware. Ender nesten alltid med å formatere alt for at jeg ikke gidder å feilsøke til slutt. Veldig sjeldent jeg har opplevd lignende med iphone, tilogmed windows phone er bedre, dog lite apper.

Lenke til kommentar

Jeg gir opp android nå så fort bindingen går ut. Har hatt 6-7 android telefoner og det er alltid tull med apps, sånn som treg telefon, strømtyver, virus og adware. Ender nesten alltid med å formatere alt for at jeg ikke gidder å feilsøke til slutt. Veldig sjeldent jeg har opplevd lignende med iphone, tilogmed windows phone er bedre, dog lite apper.

 

Hvordan klarer du å få virus og adware?

 

Det er jo nesten ikke-eksisterende. Med mindre du pirater da. Det er det alle får virus og adware på Android med. Noe som er blokkert som standard i Android.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

pirater, fin bøyning... Pirater ingen ting, men rootet telefonen det har jeg. Fordi jeg ikke har vært fornøyd med originale android "skallet" som følger med telefonen. Har installert mye som ikke produsent av telefon ikke liker ja. Men det har jeg da gjort med iphone også, uten alt tullet som følger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir lei av apple app store etter og ha scrollet forbi 200 apps beregnet på barn mellom 3 og 7 år. Og alt det andre saga tullet. Og når app store er propp full av barne apps, så går det relativt kort tid før jeg har gått lei.

 

Men er vel sånn det blir når ipad er barnepasser til de fleste med barn.

 

Derfor brukes tlf mest til instagram, snapchat, meldinger, og lese nyheter på do.

Endret av Cool
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Jeg gir opp android nå så fort bindingen går ut. Har hatt 6-7 android telefoner og det er alltid tull med apps, sånn som treg telefon, strømtyver, virus og adware. Ender nesten alltid med å formatere alt for at jeg ikke gidder å feilsøke til slutt. Veldig sjeldent jeg har opplevd lignende med iphone, tilogmed windows phone er bedre, dog lite apper.

Hvordan klarer du å få virus og adware?

 

Det er jo nesten ikke-eksisterende. Med mindre du pirater da. Det er det alle får virus og adware på Android med. Noe som er blokkert som standard i Android.

 

 

Absolutt helt feil. Du kan få virus/malware/adware via Google Play, faktisk så mange som 500 000 hadde lasted ned akkurat denne versjonen (og det finnes andre!). Så påstanden "Det er det (piratkopiering) alle får virus og adware på Android med" er åpenbart feil.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

 

 

Jeg gir opp android nå så fort bindingen går ut. Har hatt 6-7 android telefoner og det er alltid tull med apps, sånn som treg telefon, strømtyver, virus og adware. Ender nesten alltid med å formatere alt for at jeg ikke gidder å feilsøke til slutt. Veldig sjeldent jeg har opplevd lignende med iphone, tilogmed windows phone er bedre, dog lite apper.

Hvordan klarer du å få virus og adware?

 

Det er jo nesten ikke-eksisterende. Med mindre du pirater da. Det er det alle får virus og adware på Android med. Noe som er blokkert som standard i Android.

 

Absolutt helt feil. Du kan få virus/malware/adware via Google Play, faktisk så mange som 500 000 hadde lasted ned akkurat denne versjonen (og det finnes andre!). Så påstanden "Det er det (piratkopiering) alle får virus og adware på Android med" er åpenbart feil.

True story!

Lenke til kommentar

 

 

Jeg gir opp android nå så fort bindingen går ut. Har hatt 6-7 android telefoner og det er alltid tull med apps, sånn som treg telefon, strømtyver, virus og adware. Ender nesten alltid med å formatere alt for at jeg ikke gidder å feilsøke til slutt. Veldig sjeldent jeg har opplevd lignende med iphone, tilogmed windows phone er bedre, dog lite apper.

Hvordan klarer du å få virus og adware?

 

Det er jo nesten ikke-eksisterende. Med mindre du pirater da. Det er det alle får virus og adware på Android med. Noe som er blokkert som standard i Android.

 

 

Absolutt helt feil. Du kan få virus/malware/adware via Google Play, faktisk så mange som 500 000 hadde lasted ned akkurat denne versjonen (og det finnes andre!). Så påstanden "Det er det (piratkopiering) alle får virus og adware på Android med" er åpenbart feil.

 

Sist jeg sjekket så er et par titalls apps godt innenfor begrepet "nesten ikke-eksisterende". Jeg skrev ikke at det ikke finnes noe som helst. 

 

Det er faktisk slik at de aller aller fleste former for adware og malware apps til Android blir lastet ned fra andre steder enn Google Play. Og som artiklene dine beviser, hvis de er på google play så blir de fjernet med en gang noen vet om det. Så hvis du bruker google play så skal det godt gjøres å få noe malware eller adware.

 

Det som gjør at Android har mye mer enn iOS er at iOS fullstendig blokkerer alt annet. Android gjør som standard, men du kan skru av. Dermed kan folk fritt laste ned så mye greier de vil. Og det finnes det folk som gjør. Det betyr ikke at de som kjøper en helt vanlig Android telefon og utelukkende bruker google Play er utsatt for adware eller malware. Det er ikke som om det installerer seg selv, eller at det er massevis av dem i appbutikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Sist jeg sjekket så er et par titalls apps godt innenfor begrepet "nesten ikke-eksisterende". Jeg skrev ikke at det ikke finnes noe som helst.

Du skrev helt konkret at "(Via piratkopiering er det) alle får virus og adware på Android med". Jeg viste at det ikke stemte i det hele tatt. Står du fortsatt ved denne påstanden?

 

Det er faktisk slik at de aller aller fleste former for adware og malware apps til Android blir lastet ned fra andre steder enn Google Play. Og som artiklene dine beviser, hvis de er på google play så blir de fjernet med en gang noen vet om det. Så hvis du bruker google play så skal det godt gjøres å få noe malware eller adware.

500 000 lastet ned de infiserte appene, det er en ganske stor andel. Igjen, det viser at det er fullt mulig å få skadeprogramvare uten å piratkopiere. (noen av dem var så sofistikerte at de lastet opp falske brukeranmeldelser, og dermed så veldig troverdige ut).

 

Det som gjør at Android har mye mer enn iOS er at iOS fullstendig blokkerer alt annet. Android gjør som standard, men du kan skru av. Dermed kan folk fritt laste ned så mye greier de vil. Og det finnes det folk som gjør. Det betyr ikke at de som kjøper en helt vanlig Android telefon og utelukkende bruker google Play er utsatt for adware eller malware. Det er ikke som om det installerer seg selv, eller at det er massevis av dem i appbutikken.

Du skriver igjen: "Det betyr ikke at de som kjøper en helt vanlig Android telefon og utelukkende bruker google Play er utsatt for adware eller malware." og jeg har akkurat lagt ved kilde som viser at 500 000 av disse lastet ned samme skadevare (og det finnes andre skadevarer også, så tallet er høyere). Tror du fortsatt på denne påstanden?

 

Når det gjelder iOS: Du er klar over at du kan installere Apps utenfor App Store der også? Selv innenfor hva Apple støtter, via å registrere seg selv som programvareutvikler (koster penger, men det var aldri et kriterium).

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Ser jeg formulerte meg dårlig og skrev ting jeg ikke mente. Jeg mener ikke at folk som kjøper en vanlig telefon og bruker den vanlig og utelukkende bruker google play ikke er utsatt for slik i det hele tatt. Jeg benekter ikke de fakta du fremstiller her. Ser av det jeg skriver at jeg faktisk skriver at jeg gjør det, så det ble feil fra min side. Det jeg mente er at sannsynligheten er svært liten og at det er svært få som blir utsatt for det. Ikke at det ikke skjer i det hele tatt.

 

Hvis du da flere ganger opplever å få malware og adware så ville jeg sagt helt klart at den personen gjør noe utenom normalen. 500.000 høres mye ut, men i forhold til hvor mange telefoner som kjører Android er det en svært liten andel.

 

Det jeg snakker om med å legge inn apps er at du i Android direkte bare kan laste ned en fil og installere lett som bare det. Du har rett, det er mulig å få til på iOS og, men i den vanlige consumer-versjonen uten at de gjør noe er det ikke. Hos Android er det kun en enkel innstilling som må hukes av.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...