Gå til innhold

Oculus-grunnlegger: Vi vil støtte Mac når Apple lager en god nok maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt rett at han legger press på Apple. De har en jobb å gjøre her!

 

Men har de det? De meldte seg ut av pc spillmarkedet for lenge siden. Ingen kjøper mac for spill. Mange spiller på mac, spesielt takket være intels framgang i integrert grafikk, men markedet er snevert og jeg ser ikke hvordan Apple kunne prøve å komme seg inn som et alternativ i high-end gaming markedet, ei ser jeg en grunn til at de burde.

 

Apple lager maskiner for folk som ikke har spill som prioritet, og det er greit. 90% av PCene du får kjøpt på elkjøp er heller ikke egnet til VR spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, min Mac er mer enn klar nok. Har et 980ti over Thunderbolt og en i5, hvor i følge SteamVR performance ikke er en bottleneck.

 

Tror også dette vil bli løsningen for Mac brukere, på samme måte som Razr har valgt å lansere sin "spill ultrabook" med eksternt skjermkort.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Skal bli moro å se trynet på denne fyren når Apple kjøper opp hele Oculus Rift og skal kvitte seg med noen ansatte...

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

 

Helt rett at han legger press på Apple. De har en jobb å gjøre her!

Men har de det? De meldte seg ut av pc spillmarkedet for lenge siden. Ingen kjøper mac for spill. Mange spiller på mac, spesielt takket være intels framgang i integrert grafikk, men markedet er snevert og jeg ser ikke hvordan Apple kunne prøve å komme seg inn som et alternativ i high-end gaming markedet, ei ser jeg en grunn til at de burde.

 

Apple lager maskiner for folk som ikke har spill som prioritet, og det er greit. 90% av PCene du får kjøpt på elkjøp er heller ikke egnet til VR spill.

 

Nå er det ikke slik at Oculus og annet VR bare er for spill. Det vil bli et helt nytt grensesnitt som vil brukes til alt fra opplæring, fjern-tilstedeværelse, omvisninger, 3D modellering, simulasjoner og jobbtrening og masse annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Helt rett at han legger press på Apple. De har en jobb å gjøre her!

 

Men har de det? De meldte seg ut av pc spillmarkedet for lenge siden. Ingen kjøper mac for spill. Mange spiller på mac, spesielt takket være intels framgang i integrert grafikk, men markedet er snevert og jeg ser ikke hvordan Apple kunne prøve å komme seg inn som et alternativ i high-end gaming markedet, ei ser jeg en grunn til at de burde.

 

Apple lager maskiner for folk som ikke har spill som prioritet, og det er greit. 90% av PCene du får kjøpt på elkjøp er heller ikke egnet til VR spill.

Jeg snur heller vinklingen og sier "hvorfor ikke?". Apple kjører Intel-prosessorer som gjør at Windows enkelt kan installeres og kjøres såkalt "native". Da ligger i grunnen veien åpen for en bredere bruk, og hvorfor ikke gjøre maskinene mer spillvennlig? De henger igjen på skjermkort-arenaen, men det burde være mulig å holde iMacene mer up-to-date i den avdelingen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skal bli moro å se trynet på denne fyren når Apple kjøper opp hele Oculus Rift og skal kvitte seg med noen ansatte...

 

Prøver du å si at apple operer som et slags meningsdiktatur der de sparker folk for å mene feil ting?

 

AtW

Jeg oppfattet det som om de ville kvitte seg med folk som ikke fikk det til å fungere selv med lavere maskinkrav.

Men nå har jo uansett Apple (visstnok) egen utvikling på gang, og Facebook har allerede kjøpt opp OR, så Apple vil neppe kjøpe det fra de igjen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Skal bli moro å se trynet på denne fyren når Apple kjøper opp hele Oculus Rift og skal kvitte seg med noen ansatte...

 

Nå er det slik at Oculus, for ikke så alt for lenge siden, ble kjøpt av Facebook. Tviler på at de sånn uten videre slipper selskapet til Apple, uten at de får klekkelig betalt for det.

 

 

Det har du nok helt rett i.

Lenke til kommentar

 

 

Skal bli moro å se trynet på denne fyren når Apple kjøper opp hele Oculus Rift og skal kvitte seg med noen ansatte...

 

Prøver du å si at apple operer som et slags meningsdiktatur der de sparker folk for å mene feil ting?

 

AtW

Jeg oppfattet det som om de ville kvitte seg med folk som ikke fikk det til å fungere selv med lavere maskinkrav.

Men nå har jo uansett Apple (visstnok) egen utvikling på gang, og Facebook har allerede kjøpt opp OR, så Apple vil neppe kjøpe det fra de igjen.

 

 

Altså, det er jo "teknologiens lover" som kommer inn her, man kan alltids "få det til å fungere", men da går det på bekostning av framerate, oppløsning eller grafisk kvalitet, uansett hvem som lager det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Apple har vel bestandig lansert det samme som noen andre fant opp noen år før og hevdet at det forandrer alt.

 

De gjorde det med Macintosh, ipod, iphone, ipad, smartklokka og nå skal de gjøre det samme med el-biler etter t Tesla har utviklet hele feltet.

 

iVR er nok tilgjengelig om 3 år.

 

BBuQ1S1.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...