Gå til innhold

RYKTE: Nå er HTC One M10 så godt som bekreftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så godt som bekreftet

Dette er en selvmotsigelse. Kan dere bestemme dere?

 

 

Først og fremst ser vi at dybdeuskarpheten er ganske stor, noe som samsvarer godt med påstanden om at blenderen nå blir på f/1,9, mot f/2,2 i forrige generasjon One.

Metadataene i bildet forteller oss også at oppløsningen er på 4 000 x 2 250 piksler i 16:9-format – hvilket i 4:3-format betyr 4 000 x 3 000 piksler og dermed en oppløsning på 12 megapiksler. Både den lavere bildeoppløsningen og den større blenderen tyder på at One M10 teoretisk sett burde yte langt bedre enn forgjengeren i dårlig lys.

 

Her er dere på tynn is om kameraer atter en gang.

 

- Medadataene bekrefter på ingen måte hverken aspekt-ratio eller hvorvidt 16:9-bildet ikke er beskjært.

- Antall megapiksler sier ingenting om lysfølsomheten. Ta for eksempel Sony A7s (12 Mp) vs en 4-5 år gammel telefon med 8 Mp. Det er ingenting som sier at 8 Mp vil være bedre. Det er sensorstørrelsen som teller og den vet dere vel ingenting om ennå?

- Blendertallet er bare et forholdstall og avslører ikke hvor liten eller stor blenderdiameteren er og siden vi ikke vet hverken sensorstørrelsen eller brennvidden så aner vi heller ingenting om hvor stor blenderdiameteren er. For å sette det i perspektiv gir f/8 kortere dybdeskarphet og større blenderdiameter på et Sony A7s normalobjektiv enn f/2 på et typisk telefonobjektiv.

- Det samme gjelder dybdeskarpheten. Nærbilder sånn som tastaturet er en måte å fremprovosere kort dybdeskarphet og er mer egnet til å villede enn å veilede. Det er også fullstendig til å sammenligne dybdeskarpet med andre telefonkameraer. Noe som også er praktisk talt umulig å se forskjell på med så lite som 1/4 blendertrinn forskjell.

 

Med andre ord ikke bare spekulasjoner men også feiltolkninger og feile antagelser som det spinnes ytterligere spekulasjoner rundt. Dette blir bare tull og røre.

Endret av Simen1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Simen1, bra du setter folka som burde kunne dette litt på plass. Altfor ofte jeg leser om saker som er skrevet av noen som ikke forstår helt hva de skriver ned på papiret. Hva er da vitsen å skrive artikkelen, og hva motiverer med å skrive noe copy paste?

Lenke til kommentar

Ser frem til denne. 

 

En annen årsak til at M10 er noe på overtid, er at Snapdragon 820 ble lansert noe senere enn først forventet. Men dette gjelder selvsagt ikke bare HTC.

 

Har hatt både M7, M8 og M9 (bruker M9 nå). M7 er telefonen jeg størrelsesmessig har vært mest fornøyd med, og det var jevnt over en veldig god telefon. M8 var litt bob bob. M9 har vært veldig god, helt til Android 6 oppdateringa kom .... den virker å ha fått en litt snodig cpu governor. Men det er mulig jeg fantaserer og burde ha resatt telefonen.

 

Selv om jeg er HTC fan, har jeg liten tro på HTC og kamera, her har de egentlig aldri vist noen sterke tendenser. M7 hadde et over snittet kamera ved dårlig lys, men det falt igjennom på alle andre punkter. Jeg kjøper i hovedsak HTC pga. lyden og menyene. De burde lagt seg like i underkant prismessig sammenlignet med andre flaggskip hvis de skulle hatt noen sjangs til å styrke salget.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

 

Likte godt at de skulle fjerne "det sorte feltet med HTC-logo på i neste generasjon One.". Håper de beholder stereohøyttalerne på framsiden.

I følge denne vil fjerning av det omdiskuterte feltet bety slutten på BoomSound.

 

http://www.pocket-lint.com/news/135908-htc-one-m10-perfume-what-s-the-story-on-htc-s-next-flagship

 

Ellers mye av det samme som tek og litt til.

 

Hvis fronten virkelig blir som vist på de bildene så kommer ikke jeg til å kjøpe M10. Ingen stereohøyttalere og virket som kjedelig "billig" plast på overflatene rundt skjermen hvor på M7 som jeg nå har bruker metall.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...