Gå til innhold

Nå får Android nytt varslingssystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jQUdcq

"Hurtigvalgene dukker normalt ikke opp med mindre du trekker enda en gang i menyen"

 

Det er bare å trekke med to fingre.

Som er slitsomt og lite intuitivt. Hele forandringen til Lollipop og utover, der man måtte trekke ned to ganger for å få fram hurtigvalgene, er noe av det mest idiotiske Google har gjort. Husker dette var en av irritasjonsmomentene for at jeg gikk tilbake til Android KitKat fra 5.1 på min Nexus 7 for et år tilbake. Det og det faktum at menyen ikke dekker hele skjermen -- som om den ekstra plassen på sidene hjelper meg på noe som helst måte...

 

De burde i det minste ha gitt oss alternativet om å måtte dra ned en eller to ganger på Settings (eller "Advanced Setting").

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Hva er Google Android N, og hvorfor er det brukt bokstav istedetfor vante versjonsnummerering?

 

Det er fordi vi ikke enda vet hva som vil være versjonsnummeret, om det blir 6.1 eller 7.0.

De har avslørt at de bytter navn, altså går til Android N, men de har ikke avslørt noe om hva slags versjonnummer det er.

 

Et eksempel er Android 4.0 var I(ce Cream Sandwich), 4.1 var J(elly Bean) og 4.4 var K(it Kat).

Ny bokstav betyr en større endring, men ikke nødvendigvis nytt hoved versjonsnummer.

Riktignok virker det som de går mer i Apple sin bane med å ha en hovedversjon release årlig.

Lenke til kommentar

Varslingssenteret på min Xperia Z5 er bare piss! Varslingssenteret er helt rent og originalt fra Android. det beste Handlingssenteret pr. dags dato må jeg si er på W10M. Der kan man svare direkte på meldinger og direkte på Facebook invitasjoner osv... Og man slipper å dra to ganger! I tillegg ti alt dette så kan man også, hvis man har noe privat på skjermen, skjule alt! Det dekker hele skjermen noe jeg synes er en mye bedre løsning. Har jo ikke fått Android 6 enda som kom ut i Oktober så skal vel ikke se bort ifra att det tar 2 år til før jeg får Android N, hvis jeg i det hele tatt får det....

Lenke til kommentar

Fraværet av ren appmeny, med alle appene spredt utover hjemmeskjermene i stedet, har lenge vært én av de viktigste måtene merker som Huawei og ZTE har skilt seg ut.

En av grunnene til at jeg har foretrukket Android. Håper de ikke begynner med dette som standard, men heller et valg til de som bestemt vil ha alle apper på hjemmeskjermen. Jeg foretrekker en ren hjemmeskjerm med minst mulig av det som er viktigst.

Lenke til kommentar

Folk sier jo stadig vekk at TouchWiz er så dårlig og klager. Akkurat som @cassve sier er Sony sin versjon lik den Google har. Hver gang jeg skal bare gjøre en enkel oppgave og trykke på en hurtiginnstilling blir jeg irritert over hvor vanskelig det er. Det skal liksom være så lett, ikke overvelde deg med informasjon osv.

 

Se på TouchWiz, de har beholdt det de selv har. Hurtiginnstillinger kommer ned først av alt med et enkelt sveip. En kan sveipe sidelengs for å få frem enda flere. Drar en med to fingre får en hele skjermen fylt med hurtiginnstillinger. Det er muligens mye på en gang første gang, men etter det så gjør det alt mye lettere.

 

Det nye ikke forstyrr-greiene til Google der de rotet med hvordan lyd og muting fungerte er noe Samsung heller aldri tok med. De beholdt det de hadde. Minnekort sammen med internminnet er fra et HW og SW perspektiv veldig dårlig. Også noe Samsung bare kutter ut. Hvis Google fjerner appmenyen, så kan jeg nesten garantere at Samsung vil la deg beholde den. De har tross alt en "enkel modus" allerede som endrer hjem skjerm ol.

 

 

Og hva er det egentlig Google gjør i Android N nå? De endrer notifications til å fungere mer som på TouchWiz. Det med apps på en skjerm er noe de tar fra programvare fra andre produsenter. Lenge leve stock Android som henter det meste fra custom skins? Det er bare slik at det Google velger å ha i sin versjon alltid er bedre enn det noen andre gjør? Folk kan godt like stock Android for min del, men å si at det alltid og uansett er best blir jo bare feil. Spesielt med tanke på hvor mye Google tar fra andre, som TouchWiz. (Kryptering.... hmm Samsung Knox? ).

Lenke til kommentar

Hvis produsentene kopierer det beste fra hverandre, så skal ikke jeg klage.

En god grunn til at jeg endte opp med en Nexus 5 var pris ift. hardware, oppdateringer først og minst mulig bloatware.

Fortsatt noen Google-apper jeg ikke kan fjerne, men på andre modeller er det jo enda mer fra tredjeparter.

For noen år siden hadde Samsung egne apper i tillegg til alle Google-appene, altså dobbelt opp. Er det blitt færre eller verre?

Lenke til kommentar

Hvis produsentene kopierer det beste fra hverandre, så skal ikke jeg klage.

En god grunn til at jeg endte opp med en Nexus 5 var pris ift. hardware, oppdateringer først og minst mulig bloatware.

Fortsatt noen Google-apper jeg ikke kan fjerne, men på andre modeller er det jo enda mer fra tredjeparter.

For noen år siden hadde Samsung egne apper i tillegg til alle Google-appene, altså dobbelt opp. Er det blitt færre eller verre?

Det er mye mindre hos Samsung nå. Det meste er i deres egen appbutikk og kan lastes ned frivillig. Det er jo fortsatt dobbelt av ting selvfølgelig, men det er jo ofte Google sin feil. Foto appen til Samsung er jo grei, men jeg vil gjerne ikke ha google foto, men det må jeg visst ha åpenbart. Jeg synes google har fått litt vel mange "obligatoriske" apper.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...