Gå til innhold

Lanserer lik mobilpris i hele Norden og Baltikum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du si hvordan dette gjøres i praksis? Har peering avtale med alle utlanske levrandører?

 

Eller er det dette som går under netcom bytter navn til telia er fordi da blir praksisen at alle netcom (Telia eier nett i alle land det vil si slått seg sammen til en eier?)

 

God nyhet for folk som syns kostnadene er urimlig, men hjelper lite hvis man skal til spania\hellas\bulgaria eller kina\USA.

 

Nå har onecall hatt eu pakka

 

Men jeg fortrekker trådløs nett der det er tilgjengelig før jeg vurder 4g+ alternativet.

 

Skal man være i landet i lengere tid, kanskje vurdere å bestille simkort i samme land?

Ulempen hvis man må ha personnummer i det landet, og funger dårlig med international pass.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Var innom nettsidene deres nå. Skarpe farger!! Fant dessverre ikke et eneste abonnement som jeg vil klassifisere som rimelig.

 

249,- for 1,5 GB? Får jo det dobbelte hos Talkmore for den prisen.

Lenke til kommentar

Kan du si hvordan dette gjøres i praksis? Har peering avtale med alle utlanske levrandører?

 

Eller er det dette som går under netcom bytter navn til telia er fordi da blir praksisen at alle netcom (Telia eier nett i alle land det vil si slått seg sammen til en eier?)

 

God nyhet for folk som syns kostnadene er urimlig, men hjelper lite hvis man skal til spania\hellas\bulgaria eller kina\USA.

 

Nå har onecall hatt eu pakka

 

Men jeg fortrekker trådløs nett der det er tilgjengelig før jeg vurder 4g+ alternativet.

 

200mb till 59 kronor? Nej tack.

 

SOm jag förstår det så om jag har Telia så kan jag använda samma kvote i sverige som jag har hemma i norge, utan tillägg i priset.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Telia har eget nett i alle de nevnte landene, og SIM er satt opp til å velge Telias nett der dette er tilgjengelig. Legg merke til at tilbudet betyr at du ringer, melder og surfer i utlandet som om du var hjemme, til norske nummer. Som en ekstra bonus kan du ringe og melde til nummer som hører hjemme i det landet du befinner deg. På stikkordsform:

  • gjelder i Danmark, Finland, Sverige, Estland, Latvia og Litauen
  • du kan bruke av kvoten til å ringe, sende SMS og MMS til norske nummer og til nummer i det landet du befinner deg
  • du kan bruke av datakvoten i de seks landene
  • mottak av samtale/sms/mms er gratis

 

Så kommer det som er uklart. Telia har tidligere hatt Nordenpris, dvs at du kan bruke inntil 1000 minutter per måned for å ringe i/til/mellom de nordiske landene. Denne tjenesten videreføres, og gjelder nå for de seks landene jeg listet helt i starten.

 

Edit: Telia ligger på EU-standarden for tale og sms i resten av EU/EØS, men tilbyr ganske OK datapakker i EU/EØS og USA.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

249,- for 1,5 GB? Får jo det dobbelte hos Talkmore for den prisen.

 

Bestilte abonnement hos Ice i forrige uke, og da ringte Talkmore og ville ha meg til å angre.

Tenkte med meg selv at de kan mase så mye de vil, men jeg ønsket meg et rimeligere abonnement selv om det ville bety færre GB.

 

Så får jeg tilbudet om 5GB abonnement, med 50% rabatt de neste 6 mnd, uten bindingstid.

 

5 GB til 149,- med andre ord.

 

No brainer, ja takk! Fortsatt Talkmore-kunde, og fornøyd med det :)

Lenke til kommentar

Kan du si hvordan dette gjøres i praksis? Har peering avtale med alle utlanske levrandører?

 

Eller er det dette som går under netcom bytter navn til telia er fordi da blir praksisen at alle netcom (Telia eier nett i alle land det vil si slått seg sammen til en eier?)

 

God nyhet for folk som syns kostnadene er urimlig, men hjelper lite hvis man skal til spania\hellas\bulgaria eller kina\USA.

 

Nå har onecall hatt eu pakka

 

Men jeg fortrekker trådløs nett der det er tilgjengelig før jeg vurder 4g+ alternativet.

 

Skal man være i landet i lengere tid, kanskje vurdere å bestille simkort i samme land?

Ulempen hvis man må ha personnummer i det landet, og funger dårlig med international pass.

 

Hva som koster er å bruke en annen leverandør som transit tilbake til det opprinnelige. Husk at når du er i utlandet bruker du i praksis ikke din leverandør men en leverandør som hovedleverandøren bruker.

 

Dette koster penger.

 

Telia greier dette da dem mest sannsynlig har alt i alle de aktuelle landene. Uten at jeg har sjekket dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Telia greier dette da dem mest sannsynlig har alt i alle de aktuelle landene. Uten at jeg har sjekket dette.

 

Jeg har sjekket det for deg. Telia har eget nett i de 6 landene,

Lenke til kommentar

 

Telia har eget nett i alle de nevnte landene, og SIM er satt opp til å velge Telias nett der dette er tilgjengelig. Legg merke til at tilbudet betyr at du ringer, melder og surfer i utlandet som om du var hjemme, til norske nummer. Som en ekstra bonus kan du ringe og melde til nummer som hører hjemme i det landet du befinner deg. På stikkordsform:

  • gjelder i Danmark, Finland, Sverige, Estland, Latvia og Litauen
  • du kan bruke av kvoten til å ringe, sende SMS og MMS til norske nummer og til nummer i det landet du befinner deg
  • du kan bruke av datakvoten i de seks landene
  • mottak av samtale/sms/mms er gratis

gjelder dette 4g+ eller 3g?

Da jeg vil anta det nyeste må man betale ekstra for.

Nå mener jeg ikke å blande inn skype\wireless på hotell\butikker.

Men man trenger ikke være særlig ekspert å si det blir billigere hvis man først får tilbud trådløs gratis på en annen måte.

 

Det som er bra fleste kan bruke mobilen men vet ikke om det gjelder kontantkunder (cash) eller man må ha telefonabonnement. Det vil si betale en sum per måned for mye bruk men kan ringe telefon hvis antall minutter i måneden.

Eller hvis man betaler 500 kr eller noe slik på dette har det på kortet så funger det automatisk?

 

For hvis det er slik oss må betale gammel pris som blir ganske mange kroner i minutter hjelper dette lite.

Heldigvis kan man vel neppe bruke mere en hva man har penger da det egentlig er beregnet på barn under 18 år som ikke får låne foreldrens telefon. For det er begrenset man på slik får kun 3g hastighet ikke 4g.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

@LMH1: Svarene finner du på telia.no. Utover det gidder jeg ikke svare, for å unngå at du roter til hele tråden med tullpratet (ja, faktisk) ditt.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

 

 

Telia har eget nett i alle de nevnte landene, og SIM er satt opp til å velge Telias nett der dette er tilgjengelig. Legg merke til at tilbudet betyr at du ringer, melder og surfer i utlandet som om du var hjemme, til norske nummer. Som en ekstra bonus kan du ringe og melde til nummer som hører hjemme i det landet du befinner deg. På stikkordsform:

  • gjelder i Danmark, Finland, Sverige, Estland, Latvia og Litauen
  • du kan bruke av kvoten til å ringe, sende SMS og MMS til norske nummer og til nummer i det landet du befinner deg
  • du kan bruke av datakvoten i de seks landene
  • mottak av samtale/sms/mms er gratis
gjelder dette 4g+ eller 3g?

Da jeg vil anta det nyeste må man betale ekstra for.

Nå mener jeg ikke å blande inn skype\wireless på hotell\butikker.

Men man trenger ikke være særlig ekspert å si det blir billigere hvis man først får tilbud trådløs gratis på en annen måte.

 

Det som er bra fleste kan bruke mobilen men vet ikke om det gjelder kontantkunder (cash) eller man må ha telefonabonnement. Det vil si betale en sum per måned for mye bruk men kan ringe telefon hvis antall minutter i måneden.

Eller hvis man betaler 500 kr eller noe slik på dette har det på kortet så funger det automatisk?

 

For hvis det er slik oss må betale gammel pris som blir ganske mange kroner i minutter hjelper dette lite.

Heldigvis kan man vel neppe bruke mere en hva man har penger da det egentlig er beregnet på barn under 18 år som ikke får låne foreldrens telefon. For det er begrenset man på slik får kun 3g hastighet ikke 4g.

Vad i helvete är det du pratar om?

 

Enkelt. Har du Netcom smart abbonemang eller 4G bredband så har du fri roaming i de länder detta gäller.

Hur vanskligt är det att förstå?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Var innom nettsidene deres nå. Skarpe farger!! Fant dessverre ikke et eneste abonnement som jeg vil klassifisere som rimelig.

 

249,- for 1,5 GB? Får jo det dobbelte hos Talkmore for den prisen.

Jeg har Netcom(Telia) og betaler 299,- for 6GB :)

 

 

Det er jo fint for deg. Men det hjelper jo meg fint lite da dette ikke er et tilgjengelig abonnement lenger.

Lenke til kommentar

 

Telia har eget nett i alle de nevnte landene, og SIM er satt opp til å velge Telias nett der dette er tilgjengelig. Legg merke til at tilbudet betyr at du ringer, melder og surfer i utlandet som om du var hjemme, til norske nummer. Som en ekstra bonus kan du ringe og melde til nummer som hører hjemme i det landet du befinner deg. På stikkordsform:

  • gjelder i Danmark, Finland, Sverige, Estland, Latvia og Litauen
  • du kan bruke av kvoten til å ringe, sende SMS og MMS til norske nummer og til nummer i det landet du befinner deg
  • du kan bruke av datakvoten i de seks landene
  • mottak av samtale/sms/mms er gratis
gjelder dette 4g+ eller 3g?

Da jeg vil anta det nyeste må man betale ekstra for.

Nå mener jeg ikke å blande inn skype\wireless på hotell\butikker.

Men man trenger ikke være særlig ekspert å si det blir billigere hvis man først får tilbud trådløs gratis på en annen måte.

 

Det som er bra fleste kan bruke mobilen men vet ikke om det gjelder kontantkunder (cash) eller man må ha telefonabonnement. Det vil si betale en sum per måned for mye bruk men kan ringe telefon hvis antall minutter i måneden.

Eller hvis man betaler 500 kr eller noe slik på dette har det på kortet så funger det automatisk?

 

For hvis det er slik oss må betale gammel pris som blir ganske mange kroner i minutter hjelper dette lite.

Heldigvis kan man vel neppe bruke mere en hva man har penger da det egentlig er beregnet på barn under 18 år som ikke får låne foreldrens telefon. For det er begrenset man på slik får kun 3g hastighet ikke 4g.

Bare om man har turistvisum. Viss ikke så må du betale 2XPrisen fra 90 tallet delt på 2. Har du slekt i landet å besøker de samtidig så kan du sende inn søknad om å få besøksvisum. Denne scanner og faxer du til telia. Mail er ikke lov. Da betaler du bare to prisen fra 90 tallet opphøyd i 2. Men samtidig får du tilbake mva når du kommer inn i norge, og må betale 2 ganger norsk moms. Ganske enkelt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Telenor har helt sikkert ventet at dette ville komme, og gjort forberedelser slik at det bare er å trykke på knappen. De kom relativt raskt på banen da Telia introduserte Trådløs familie og All inclusive-abonnementene sine.

 

Edit: svenske kunder av Telenor kan bruke inkluderte data i Sverige og Danmark. Se telenor.se.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...