Gå til innhold

– Ubisoft trenger investorer for å hindre at Vivendi tar over


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med Ubisoft er at de har altfor mange oppfølgere til spill som har solgt bra allerede og altfor få nyskapninger slik som The Division.

 

Siste par spill fra ubisoft som har virkelig interessert meg er AC: Black Flag og Trials Fusion. Ghost Recon som de kommer med i år virker litt interessant.

 

Sålenge ikke de blir kjøpt opp av ett selskap som kun vil lage crappy mobilspill.

 

Mobilspill med sine endeløse mikrotransaksjoner kan brenne i helvete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje Ubisoft kan gå nye og bedre veier med Vivendi som eiere. Slik det er nå har de ødelagt gode serier som HoMM og Anno. Og Ubisofts klient Uplay er det verste makkverket av programvare som jeg aldri skal installere på min PC igjen.

Endret av Kron
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får ikke håpe det skjer. Ubisoft er en av mine favoritt utviklere og er veldig glad i deres spill. Ikke kan jeg si at jeg har hatt noe problem med Uplay på hverken konsoll eller PC. Så hvorfor endel klager på den tjenesten vet jeg ikke.

 

Låse spill til 30 fps for "filmatisk opplevese" lol? Aldri vurdert å kjøpe noe som helst fra dem etter en sånn gigantisk fornærmelse av kundene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser helst at Ubisoft forblir Ubisoft, til tross for deres ganske tafatte opplegg med å pushe "spilltjenesten" sin (aka. DRM) og deres noe uforståelige vegringer mot god grafikk på PC. Spillmarkedet har neppe godt at alle studioer som består av mer enn to mann, blir slukt opp av giganter, hvis ene fokus er penger inn.Vi vet jo alle hvilken suksess EAs oppkjøp av BioWare var for spillkvaliteten.

Endret av Lutra
Lenke til kommentar

På konsoll så er det selvforklarende hvorfor spillene er i 30 fps. På PC derimot ikke. Nå har jeg bare Assassin's Creed 1,3,Black Flag, Far Cry 4 og Watch Dogs på PC.

 

Alle kjører i 60 fps. Både The Division og Far Cry Primal kjører også i 60 og høyere fps på PC. Så hvilke spill er det på PC som ikke kjører høyere en 30 fps?

 

Jeg går automatisk utifra at du ikke er så blåst at du dropper PC versjoner av spill pga begrensningene som konsoll versjonene måtte ha...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På konsoll så er det selvforklarende hvorfor spillene er i 30 fps. På PC derimot ikke. Nå har jeg bare Assassin's Creed 1,3,Black Flag, Far Cry 4 og Watch Dogs på PC.

 

Alle kjører i 60 fps. Både The Division og Far Cry Primal kjører også i 60 og høyere fps på PC. Så hvilke spill er det på PC som ikke kjører høyere en 30 fps?

 

Jeg går automatisk utifra at du ikke er så blåst at du dropper PC versjoner av spill pga begrensningene som konsoll versjonene måtte ha...?

 

"Ubisoft responded by stating that 60 FPS is not “that great” and that 30 FPS “actually feels better.”

 

Nuff said. Sånne folk tar man ikke seriøst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Ubisoft responded by stating that 60 FPS is not “that great” and that 30 FPS “actually feels better.”

 

Nuff said. Sånne folk tar man ikke seriøst.

 

 

Hehe, fantastisk! Så du dropper spill pga en idiotisk uttalelse ifra en utvikler hos Ubisoft? Jeg tror ikke du skal snakke så mye om å ikke ta andre seriøst for å si det veldig forsiktig.

 

Helt urolig hva voksne folk får seg til å si altså. Må jo bare le. Og spesielt siden spillene på PC faktisk kjører i 60+ fps

 

Klarer ikke å stoppe å le av hvor lav panne en del er altså...helt forbanna utrolig! :D

Endret av LarZen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

"Ubisoft responded by stating that 60 FPS is not “that great” and that 30 FPS “actually feels better.”

 

Nuff said. Sånne folk tar man ikke seriøst.

 

 

Hehe, fantastisk! Så du dropper spill pga en idiotisk uttalelse ifra en utvikler hos Ubisoft? Jeg tror ikke du skal snakke så mye om å ikke ta andre seriøst for å si det veldig forsiktig.

 

Helt urolig hva voksne folk får seg til å si altså. Må jo bare le. Og spesielt siden spillene på PC faktisk kjører i 60+ fps

 

Klarer ikke å stoppe å le av hvor lav panne en del er altså...helt forbanna utrolig! :D

 

 

Prøv å ikke le for mye da. Kan vel ikke kalles spesielt voksent å bruke herseteknikker, og latterliggjøring av motdebattantens meninger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Både tullet om at 30fps er betre enn 60fps og at hardware ikkje blir utnytta samt PC-versjoner av spill som er nedgradert for at konsoll-versjonane skal framstå betre er gode grunner til å la være å støtte opp om Ubisoft.

 

Har Ubisoft etter 2013 laga konsoll-spill som kjører i 60fps og utnytter hardware til XO eller PS4? Har ubisoft laga gode PC-versjoner av spill etter 2013?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nå er det slik at jeg vet at LoveAmiga er en PC bruker som elsker å tro at det gjør han spesiell.

 

Brukerprofil/LoveAmiga/Utstyr/PS3,PSVita.

Et par kikk på brukeren din så er jo det ikke tvil om at du har PC og snakker stort sett negativt om PS4 og Xbox one pga svak maskinvare, og at en ikke kan forvente mye av disse.

 

Og at du hadde planer om og kjøpe Xbox One for da kunne en kjøpe et felles spill til både Xbox og PC slik at ungene dine kunne bruke konsoll menst du kunne beholde PCen for deg selv..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Brukerprofil/LoveAmiga/Utstyr/PS3,PSVita.

 

 

Du kan umulig være helt riktig navla. Voksne mannen...flaut.

 

EDIT: Men jeg stopper å svare mer på dette.Moderator må gjerne slette alt for å rydde opp i tråden da jeg for min del er ferdig med dette. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Hvis man først skal bli kjøpt opp er vel ikke Vivendi den verste å bli kjøpt opp av?

en interessant ting nå er at Ubisoft har hvilt på laubærene lenge nå (en stund siden Assassins Creed dyttet spillbransjen et steg videre), og de har blitt veldig oppfølger-basert. Slik at man kan ikke gi Vivendi skylden for det ved et evt. oppkjøp, slik man kunne med diverse EA oppkjøp.

 

Ser helst at Ubisoft forblir Ubisoft, til tross for deres ganske tafatte opplegg med å pushe "spilltjenesten" sin (aka. DRM) og deres noe uforståelige vegringer mot god grafikk på PC. Spillmarkedet har neppe godt at alle studioer som består av mer enn to mann, blir slukt opp av giganter, hvis ene fokus er penger inn.Vi vet jo alle hvilken suksess EAs oppkjøp av BioWare var for spillkvaliteten.

 

At konsoll-grafikken smitter over på pc er vel noe alle driver med nå...(?)

 

Spennende å spekulere i hva vi mistet ifra Bioware spillene når de ble kjøpt opp. Interessert i i å lese mer om hva du og dere andre mener om det. Fordi noe av endringene er noe selskapet sannsynligvis ville gjort som endel av endringene tiden krever allikevel.

Jeg er ikke enig i at spillene ble kategorisk dårlige etter oppkjøpet, men kanskje tut og kjør action i DA2 var en ide de fikk på lasset til EA? Videre til "forteller-tradisjon", lore og sjarm som kjennetegnet BG-spillene. Jeg begynner å lure på om det Forgotten Realms materialet som bidro til god lore og god story. Dette har blitt noe borte de siste årene, men vanskelig å si om Bioware bare mangler det eller om EA har skylden for dette. Jeg heller mot den første grunnen. Ang, sjarm hos karakterene er det jo ikke helt borte (f.eks har Verric dukket opp etter EA), men de har ikke like god touch på dette lenger. Vet ikke om det er EA sin skyld eller ikke.

 

Videre er ikke spillene så gjennomarbeidet lenger. mulig EA skal ha inntjening raskt og pusher litt på for å få relaset ting...

 

Men, enkelte ting har også blitt bedre. F.eks grafikk (spesielt animasjoner). F.eks. i Infinity engine er det samme animasjon for alle spellene til magikerene. I Frostbyte er det definitivt bedre animasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...