Gå til innhold

TEST: ASUS ROG PG348Q


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler konklusjonen mangler noe ganske viktig for mange.. Hvordan er denne i forhold til tidligere testet Predator x34? De er jo veldig tydelige konkurenter, og relativt likt priset. Mener å ha lest rykter om at det er samme panel også.

 

Noen grunn til å gå for en av dem fremfor den andre?

Lenke til kommentar

Føler konklusjonen mangler noe ganske viktig for mange.. Hvordan er denne i forhold til tidligere testet Predator x34? De er jo veldig tydelige konkurenter, og relativt likt priset. Mener å ha lest rykter om at det er samme panel også.

 

Noen grunn til å gå for en av dem fremfor den andre?

 

Hei. Her kommer vi tilbake med en versus-test om litt :)

Lenke til kommentar

Føler konklusjonen mangler noe ganske viktig for mange.. Hvordan er denne i forhold til tidligere testet Predator x34? De er jo veldig tydelige konkurenter, og relativt likt priset. Mener å ha lest rykter om at det er samme panel også.

 

Noen grunn til å gå for en av dem fremfor den andre?

 

Merkenavnet Acer er grunn nok for meg. Har alt for mange negative erfaringer med dem Acer. (Har aldri eid noe selv fra produsenten, men familie og venner, som har komt til meg når problemene dukket opp ;) )

 

Men jeg går ut fra at det sitter sansynligvis samme panel(ene) i både Asus og Acer av denne modellen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Føler konklusjonen mangler noe ganske viktig for mange.. Hvordan er denne i forhold til tidligere testet Predator x34? De er jo veldig tydelige konkurenter, og relativt likt priset. Mener å ha lest rykter om at det er samme panel også.

 

Noen grunn til å gå for en av dem fremfor den andre?

 

Hei. Her kommer vi tilbake med en versus-test om litt :)
Flott :D
Lenke til kommentar

Samme panel og ellers helt like specs som x34.

 

Meget snodig at artikkelforfatter setter opp 21:9 formatet som et minus.., det er vel nettopp formatet som er poenget med skjermen.

 

De som er sikre på at de vil ha 21:9 kan jo bare ignorere det minuset, for meg ville det feks vært et minus antakelig.

 

Synd ingen kommer med (store) 4:3-skjermer, det vil jeg ha.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

Føler konklusjonen mangler noe ganske viktig for mange.. Hvordan er denne i forhold til tidligere testet Predator x34? De er jo veldig tydelige konkurenter, og relativt likt priset. Mener å ha lest rykter om at det er samme panel også.

 

Noen grunn til å gå for en av dem fremfor den andre?

 

Hei. Her kommer vi tilbake med en versus-test om litt :)

Suverent! Det blir artig :)

Lenke til kommentar

Ble litt skuffet over at rammen på topp/sider er mye større enn den ser ut til i reklamebildene. Ved første øyekast ser det ut som det bare er noen få millimeter kant, noe som også vises på reklamebildene i f.eks. prisguiden neders. Men på innsiden av glasset er det en større kant, noe som ødelegger mye da jeg ønsker 2 eller 3 av disse på siden av hverandre. Har bla.a. en Samsung 34 buet i dag, og den har nesten helt identisk kant, faktisk mindre da den nedre kanten på Samsung er mye slankere.

Lenke til kommentar

Ble litt skuffet over at rammen på topp/sider er mye større enn den ser ut til i reklamebildene. Ved første øyekast ser det ut som det bare er noen få millimeter kant, noe som også vises på reklamebildene i f.eks. prisguiden neders. Men på innsiden av glasset er det en større kant, noe som ødelegger mye da jeg ønsker 2 eller 3 av disse på siden av hverandre. Har bla.a. en Samsung 34 buet i dag, og den har nesten helt identisk kant, faktisk mindre da den nedre kanten på Samsung er mye slankere.

Sikker på at du ikkje vil ha 6 stk ved siden av hverandre, så du kan lage 360 grader skjermflate :p

Lenke til kommentar

Jeg synes det er leit at man må velge mellom 21:9 og høy DPI. 21:9-skjermene er unektelig stilige, men pikseltettheten er omtrent som min 7 år gamle Dell kjøpt for halve prisen.

 

Jeg tar gjerne en 21:9-skjerm med 2160 piksler i høyden!

 

Hvis vi hadde hatt den oppløsninga der, så hadde folk gaula og grenet over at det ikkje finnes et skjermkort som klarer å drive den oppløsninga i spill ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Samme panel og ellers helt like specs som x34.

 

Meget snodig at artikkelforfatter setter opp 21:9 formatet som et minus.., det er vel nettopp formatet som er poenget med skjermen.

 

 

 

 

 

De som er sikre på at de vil ha 21:9 kan jo bare ignorere det minuset, for meg ville det feks vært et minus antakelig.

 

Synd ingen kommer med (store) 4:3-skjermer, det vil jeg ha.

 

AtW

 

 

 

Med tanke på at det allerde finnes 5k-skjermer og at det om ikke så alt for lenge blir aktuelt med 8k..., så synes jeg godt at de kan komme med en mellomting i form av 6k-skjermer.

 

Høyeste 4:3-oppløsningen som er støttet via VGA-porten er som kjent "2048*1536".

Med en 6k-skjerm i 4:1-format så får du en "3 for en"-deal med en total oppløsning på hele "6144*1536" eller 3x"2048*1536".

Som lett burde la seg støtte via HDMI v.2+ og/eller DP v.1.3+, eller hur?

Pluss at skjermen da også blir seamless..., som man ikke får ved bruk av 3 stk single skjermer.

 

Det hadde virkelig vært noe det.

Hatt 3 vinduer åpne side om side tilsvarende samme arbeidsflate og størrelsesforhold som 3 stk. full blods 4:3-skjermer. *Sikkel* *Sikkel*

 

Hadde gladelig bladd opp 15+ for noe slikt.

Riktig nok så hadde sparegrisen virkelig fått kjørt seg..., men det hadde vært vel verdt det.

Etter min mening i hvert fall.

Lenke til kommentar

 

 

Samme panel og ellers helt like specs som x34.

 

Meget snodig at artikkelforfatter setter opp 21:9 formatet som et minus.., det er vel nettopp formatet som er poenget med skjermen.

 

 

 

 

De som er sikre på at de vil ha 21:9 kan jo bare ignorere det minuset, for meg ville det feks vært et minus antakelig.

 

Synd ingen kommer med (store) 4:3-skjermer, det vil jeg ha.

 

AtW

 

 

 

Med tanke på at det allerde finnes 5k-skjermer og at det om ikke så alt for lenge blir aktuelt med 8k..., så synes jeg godt at de kan komme med en mellomting i form av 6k-skjermer.

 

Høyeste 4:3-oppløsningen som er støttet via VGA-porten er som kjent "2048*1536".

Med en 6k-skjerm i 4:1-format så får du en "3 for en"-deal med en total oppløsning på hele "6144*1536" eller 3x"2048*1536".

Som lett burde la seg støtte via HDMI v.2+ og/eller DP v.1.3+, eller hur?

Pluss at skjermen da også blir seamless..., som man ikke får ved bruk av 3 stk single skjermer.

 

 

 

Det er ikke riktig, man kan kjøre høyere oppløsninger enn det over vga, men uansett, ingen moderne skjermer bruker vel VGA? Og det er jo ingen grunn til at en 4:3-skjerm skulle gjøre det heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Et problem jeg hadde med Acer X34 (3 stk. faktisk) før jeg byttet den var bl.a. at det var alt for mye back light bleed i alle kanter. Har du lagt merke til noe i mørkere scener?

Sikker på at det ikkje var IPS glow da? :)

 

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_predator_x34.htm

 

Har du fått en du er fornøyd med nå?

 

Har selv såvidt bleed/glow oppe i venstre hjørne. Ser det kun ved helt sort skjerm. Så godt som umulig å se det ellers. Får også 100hz uten problemer, så jeg er strålende fornøyd med min x34.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...