Gå til innhold

FEATURE: Når det hjernedøde blir moro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du noen lignende opplevelser fra dataspill, der det som vanligvis er kjedelig og intetsigende plutselig blir det som opptar mesteparten av spilletiden din?

 

Final Fantasy Explorers. Har spilt Monster Hunter 3 og 4, men ingen av dem falt noe særlig i smak. Det ble for mye surr å lete etter monstrene man skal banke, alt for mye grinding og alt for lite system i rotet. Enkelte oppdrag er over på noen minutter. Andre tar nesten en time. Så da jeg først hørte om Final Fantasy Explorers og hørte det var "Monster Hunter Light", dvs en enklere versjon av Monster Hunter, var jeg skeptisk. At det er satt til Final Fantasy hjalp litt, og jeg liker at man kan bli folk fra serien (Cloud, Lightning, Yuna osv), men dette er bare for noen minutter om gangen.

 

Men jeg satt og kjedet meg, og tenkte jeg skulle teste dette. Tross alt koster spill lite på eShop på 3DS, og noen timer moro burde det da være mulig å få ut av dette? Noen timer, ja... I skrivende stund har jeg akkurat rundet 100 timer i spillet, og jeg er ikke på langt nær ferdig. For ordens skyld er Dragon Quest IX på andreplass hos meg i antall timer, med ca 90. Fantasy Life (også på 3DS, interessant nok) er på tredjeplass med litt over 80. (jeg tar ikke med MMOer, da Marvel Heroes alene gruser FFE med hele 500+ timer.) Final Fantasy Explorers passer meg rett og slett perfekt. Oppdragene er som regel korte, skjønt jeg har hatt oppdrag som har vart i en halvtime. Det er mye grinding etter materiale for å lage nytt utstyr, men man får det meste via vanlige oppdrag. Dermed blir det sjelden jeg løper ut i villmarken på måfå bare for å plukke med meg alt mulig skrot jeg kan lage ting av. Det er 20 klasser å velge i, og jeg har fått nytt utstyr til samtlige. Når man bruker skills bygger vi opp en liten "resonance meter", og blir det høyt nok kan vi gjøre en del spesialtriks. Disse er bra i seg selv, men de kan mutere vanlige skills og gjøre dem permanent bedre. Dette gjør at man hele tiden får nye ting bare ved å spille normalt.

 

Heh, bare denne lille oppsummeringen tok lengre enn jeg hadde regnet med, og jeg har bare så vidt skrapet på overflaten. Final Fantasy Explorers skulle bare vare noen timer, men er blitt et av favorittspillene mine gjennom tidene, og dyttet selv Dragon Quest IX ned fra tronen. Vi får håpe DQ kommer sterkt tilbake og tar hevn med DQ7 og DQ11. :p

Lenke til kommentar

Skjønner fremdeles ikke hvorfor de valgte dette navnet.

Ærlig talt... Cyber: Sleuth?

Sleuth

Sleu

Sle

Sluth!

 

Fordi de kan bedre engelsk enn det du lærte på barneskolen? Sleuth betyr detektiv, eller å jobbe som detektiv. I spillet jobber man, nettopp, en detektiv. ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...