Gå til innhold

ANMELDELSE: Far Cry Primal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere ikke når dere tester eller gir anmeldelser si litt hvor kraftig maskin man trenger for å spille i full HD\1600p og 4k?

 

Kunne likt å vite ca hvor kraftig maskin man trenger og hvor bra spillet skalerer f.eks i SLI\Crossfire og 8 kjerner cpu. F.eks i7 5960x

 

Personlig vil jeg si siden Farcry 2 beveger seg mere mot skyrim og ARK: Survival Evolved.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Mye godt enig med karakteren som er satt her. Orket aldri å fullføre FC 4, men jeg har nå brukt 12 timer på primal og har enda til gode å kjede meg.

Det er utrolig mye å gjøre, og mange ganger lar jeg meg avlede fra oppdraget jeg hadde tenkt meg ut på. I tillegg er det artig å bare sette seg på en stein å se på alt som foregår rundt deg. Dyr som barker sammen og gjør opp seg imellom, eller noen vettskremte geiter som prøve å flykte fra noen ulver.

Gameplayet er på mange måter gjenkjennelig fra FC 3 og 4, men jeg syns elementene med å skaffe seg skinn, planter, trær og mat for å overleve virker mer hjemme i den verden som Primal er satt til enn hva det gjorde i de to forrige spillene.

 

Jeg hadde ikke fulgt med noe særlig på dette spillet før det kom ut, men akkurat nå er jeg glad for at jeg kjøpte det.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

FC4 greide ikke å holde på interessen min før jeg en gang var ferdig med det første området mener jeg det var. Og nå siste året har det vært forjævlig med open-world spill så jeg vet faktisk ikke om jeg makter mer akkurat nå :p

 

Jeg vil egentlig bare ha Mass Effect: Andromeda nå, eller noe som kan gi meg samme spillegleden som Mass Effect spillene i hvertfall.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Primal er muligens for likt FC4, men har dog mykje att å sjekke ut før spillet blir vurdert. Det meste tek tid å finne og her kunne jo Gamer fint hatt med ein info-boks i kvar anmeldelse der blant anna oppløysing og bildeoppdatering er opplyst for konsollane samt prosessor/minne/skjermkort for å oppnå 1080p/60 på PC. Tenker da ikkje på tester og dens slags. I tillegg kunne man opplyst sjanger, spillmoduser og antal spillere offline/online, vanskelighetsgrader og forskjellen på di, synsvinkel osv. Er ikkje snakk om mykje jobb å legge slikt inn når man alikevel anmelder eit spill.

Lenke til kommentar

SKEPTISK! Far Cry har ikke gjort noe innovativt siden eneren. Følger de forrige har bare vært kopi av hverandre bare med annen tema. Hvis man virkelig vil spille i en primal verden hvorfor bare ikke kjøpe ARK: Survival Evolved? Som er på Unreal Engine 4, kan bygge baser og alt sammen med massevis av andre spillere.

Lenke til kommentar

SKEPTISK! Far Cry har ikke gjort noe innovativt siden eneren. [klipp]

hehe enig i det. Eneren likte jeg veldig og har ikke hatt sansen for de andre titlene. Synes karakterene er for space'a og at titlene blir en mix av alt for mye uten å vite helt hva det vil. Eneren dog holdt det nede med en fin grafikk, sniking, sniping og en spennende historie i en setting som det nok finnes i verden (type krigsherrer på et tilbakketrukket sted for å gjøre ugang).

 

Far Cry Primal synes jeg dog skal ha for at de prøver på en setting som ikke er lett eller oppbrukt. Openworld gjort bra er moro (som Fallout4), så får det heller være at svært mange følger lik sjangeroppskrift nå (Horizon Zero Dawn og Ghost Recon Wildlands f.eks, blir vel veldig likt Far Cry Primal). Blir nok å teste dette ja.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...