Gå til innhold

Sony med helt ny mobilserie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide med en designendring hos Sony? Nå har de spydd ut telefoner i en årrekke, og alle telefonene har det samme kjedelige designet. For så vidt ingen grunn til å forandre på noe som fungerer bra, men er dette et design som fungerer? Den dårlige utnyttelsen av skjermen, har i alle fall gjort at jeg har styrt unna Sony så langt.

 

Selv synes jeg de er veldig tidløse og minimalistiske -- og i tillegg skiller de seg ganske tydelig ut fra mengden. Ser absolutt ingen grunn til at de skal vike unna fra det. Utseendet tar seg dog best ut i større formfaktorer; størrelsen fremhever den tynne og slanke formen i mye mer positivt lys. Ergonomien i Sony Xperia Z3 Compact Tablet er helt fantastisk.

 

Skjermen utnyttes heller ikke så dårlig som du skal ha det til. Både Samsung og LG er kanskje bedre på dette området, men så har verken av flaggskipene deres fronthøyttalere, slik du finner på Z-modellene. Horisontalt kan de sikkert få utvidet skjermarealet, men jeg ser helst ikke at fronthøyttalere på front må ofres for å oppnå små "forbedringer" i design og skjermareal.

 

 

er redd disse nesten er utdatert når de endelig blir lansert til sommeren.

 

Det er ganske rart. Vil ikke det være tett opp mot Z-flaggskipmodellene deres, som også lanseres da? Da bør i så fall sistnevnte utstyres med noe bedre enn SD820. 

 

 

Endelig en telefon som er litt mindre enn min S5 og har det jeg ønsker i en telefon. Blir spennende å se hvilken pris de lander på (og om bedriften min tar disse inn).

 

Selv venter jeg spent på Z6 Compact; etter å ha brukt Z3 Compact (både telefon og nettbrett) over en lenge periode, har jeg forelsket meg i Sonys enheter. I tillegg til å utstyre kompaktmodellen med samme prosessor og kamera som i flaggskipmodellen, tilbyr softwaren den mest stabile, raske og responsive opplevelsen over tid; så mye at jeg foretrakk den over selv Stock Android på Nexus 5X (Xperia UI er allerede så nærme Stock Android du kommer). Skjerm, kamera og lyd er også i toppklasse. Men det er først og fremst i god batteritid Sony er enerådende. For glemske dovendyr som meg selv er det deilig å kunne gå 2 dager uten å måtte lade telefonen. En slik garanti får man rett og slett ikke med de andre toppmodellene.

Endret av La Menthe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spennende!

 

Men 7000kr for X? Er ikke det samme pris som Z5? Ligger ikke prisene litt for nærme hverandre da, at folk flest vil da velge Z som vil vel fortsatt være flaggskipet?

 

Ear virket mest interessant av tilbehørene, men hadde ikke vært noe jeg hadde gått rundt med blant folk. Men greit å bruke på et kontor eller hjemme tror eg! Men hjemme vil kanskje Xperia Agent være et enda bedre alternativ!=)

Lenke til kommentar

På tide med en designendring hos Sony? Nå har de spydd ut telefoner i en årrekke, og alle telefonene har det samme kjedelige designet. For så vidt ingen grunn til å forandre på noe som fungerer bra, men er dette et design som fungerer? Den dårlige utnyttelsen av skjermen, har i alle fall gjort at jeg har styrt unna Sony så langt.

 

Synes designet på Z3, Z3+ og Z5 er veldig bra. Liker det bedre enn både Samsung og Apple sitt. Har Z5 og er strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

Spennende!

 

Men 7000kr for X? Er ikke det samme pris som Z5? Ligger ikke prisene litt for nærme hverandre da, at folk flest vil da velge Z som vil vel fortsatt være flaggskipet?

 

 

 

Vel? Faktisk? Det er -en- kjempestor endring som gjør at mange (sånne som meg) kanskje endelig kommer til å hoppe ned fra gjerde og kjøpe en Sony Xperia modell

 

Siden siste Xperiaen min (vanntette Xperia V) gleda jeg meg til Xperia Z, ...til jeg tok i den, den er lagt i glass, glass knuser, (for sånne som er klumsete med mobilene sine, og de som er uheldige)

Bakdeksel som har sprukket opp på grunn av alt ifra å ha mobilene i lomma til temperatur forskjeller har plagd Z-mobilene fra den første ,til Z5 Premium.

 

Z'en knuser, og det skjer fortsatt http://www.theverge.com/2015/10/8/9480135/sony-xperia-z5-broken-glass-back .

 

Dersom X Performance er på nivå med Z5 serien (og kanskje bedre på områder?) er dette den første "flagship" modellen Sony har lagd på veldig mange år som er av interesse for ..oss som har det med å knuse mobiler >_>

 

Jeg foretrekker -alltid- plastikk og metall, skal ikke ha en full-glass mobil igjen.

 

Ble -veldig- positivt overraska når jeg hørte dette, X Performance vil definitivt bli valgt over Z5 eller Z5 Premium, uavhengig av om Z'en er litt sterkere på områder,

 

Xperia X er en serie og jeg kan kjøpe

(men skal si meg enige med dem som synes designet er .....litt kjedelig

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...