Gå til innhold

Dette er forbrukerutgaven av HTC Vive – blir enda dyrere enn Oculus Rift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke særs fan av Jarlsberg. Deginmessig ser den jo horribelt ut.

Smak og behag. Jeg synes den ser bra ut.

 

Dessuten hvilken rolle spiller det hvordan den ser ut når man er i VR? Det er opplevelsen den gir som er det viktige her.

 

Tror HTC må slå til med bedre priser for å utfordre Rift på noen måte.

Hvorfor kan ikke Vive utforde Rift til den prisen den nå har fått? 

 

Begge VR settene stiller nå såpass likt at det blir opp til små personlige preferanser hvilket VR sett man bør velge. Pris, kvalitet, spill\programmer og opplevelse er mer eller mindre likt. Begge VR settene er gode og verdige utfordrere for en skikkelig god VR opplevelse.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Vi går en spennende tid i møte, men tror nok jeg avventer en generasjon eller to. Nå har jeg kun erfaring med to generasjoner av Gear VR (Samsung) og Oculus Rift DK2, men inntrykket jeg har fått av de er at her må vi vente på bedre maskinvare (høyere oppløsning) og ikke minst så vil de ta tid før innholdet er på plass og godt optimalisert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Borsett fra kamera, ser det for meg ut som Oculus (med touch controllere) er bedre en vive.

 

Mine grunner:

Ser bedre ut

bedre byggekvalitet

bedre system for å holde den rundt hodet

kontrollerne (touch) ser ut som er mye bedre å holde i.

av de spillene jeg vil spille vr med er flere Oculus en Vive

Lenke til kommentar

Oculus sponser prisen på Rift for å få prisen ned på kost, 599$, de skal tjene inn igjen pengene på å selge innhold/opplevelser istedet. HTC må derimot tjene penger på salget av brillene og har nok lagt til litt i stedet.

 

Når de tross ulikt utgangspunkt allikevel havner så nær hverandre i pris, forsterkes det inntrykket jeg allerede hadde av at Oculus trolig er premium produktet av disse to.

 

At HTC kommer med to VR kontrollere er flott, men jeg tipper at Oculus sine kontrollere (som kommer senere), blir premium produktet innen VR kontrollere denne generasjonen.

 

Kudos til HTC for å komme med et flott rimelig produkt, håper de selger unna som varmt hvetebrød :) Litt sunn konkurranse er et must i ethvert marked.

Lenke til kommentar

Mine subjektive grunner for å velge Vive i denne omgang er:

 

*Jeg har mye plass hjemme hos meg. 

*Stor frihet til å bevege meg akkurat som jeg vil både rolig sittende eller mer aktivt bevege meg rundt.

*Den virker som et produkt det vil bli gøyere å vise frem til, venner, familie og folk på jobben.

*Mer komplett pakke enn hva Oculus kan tilby fra starten av

*Krever bare en USB 2.0 inngang (Oculus krever mange flere) 

https://support.oculus.com/hc/en-us/articles/214825888-USB-compatibility

*Spillene appelerer mer til meg

*Mange spill med fokus på førsteperson hvor man ikke risikerer å bli syk.

*Kamera på VR brillene er av opplagte grunner et pluss

*De to boksene for romsporing krever bare en stikkontakt til strøm inn i veggen (Oculus krever ledning til pc via USB for sine kameraer)

*Valve! 

*Kan fortsette å kjøpe spillene mine i steam hvor jeg allerede har mange VR spill og en bunch med venner.

 

 

Jeg er sikker på at de som velger Rift har sine like gode grunner  :wee:

Endret av Enceladus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, nå må man få dette riktig.

Oculus Rift 699 euro, dette inkluderer norsk moms = 6650kr

HTC Vive koster 799 dollar, dette inkluderer IKKE moms.
Den endelige prisen for en norsk kunde blir 799*1.25=998 = 8550kr.

Altså nesten 2000kr dyrere enn Oculus Rift.
Jeg tipper at Oculus Touch vil koste 1000-1500kr. Totalt for sluttbruker med likt utstyr blir prisen ca det samme, eller Oculus blir billigere hvis Touch kommer til å koste under 1900kr.

Begge er roomscale, de har lik oppløsning og vil gi veldig lik opplevelse.
Oculus Rift sies å være litt skarpere og har mindre screen door effect samt mindre artifakter fra fresnel linsene. Ellers vil de nok være ganske like :)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oculus Rift 699 euro, dette inkluderer norsk moms = 6650kr

 

HTC Vive koster 799 dollar, dette inkluderer IKKE moms.

Den endelige prisen for en norsk kunde blir 799*1.25=998 = 8550kr.

 

Altså nesten 2000kr dyrere enn Oculus Rift.

 

Ah, da gir det mer mening. Dette kunne gjerne vært poengtert klarere i artikkelen - takk for oppklaringen :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...