Gå til innhold

Kanye West la ut sitt nye album kun på Tidal – ble «straffet» av piratene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Grunnen er at Tidal av mange oppfattes som et bedre alternativ enn Spotify fordi den ikke tilbyr gratisabonnement, samt et eget abonnement som gir musikk i CD-kvalitet til dobbel pris."

 

Det første blir vel sett på som positivt av artistene, mens det andre mest av forbrukerne. Er du ikke enig? Høres litt rart ut når ordet "mange" blir brukt, når det ikke er noe gratis alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Grunnen er at Tidal av mange oppfattes som et bedre alternativ enn Spotify fordi den ikke tilbyr gratisabonnement, samt et eget abonnement som gir musikk i CD-kvalitet til dobbel pris."

 

Det første blir vel sett på som positivt av artistene, mens det andre mest av forbrukerne. Er du ikke enig? Høres litt rart ut når ordet "mange" blir brukt, når det ikke er noe gratis alternativ.

 

Mange av artistene ja. Les hele avsnittet. Og dobbel pris for cd kvalitet er mer penger for artistene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan noen bli "straffet" av musikkpirater?

 

I ørten år har jeg fått høre at musikkpiratering ikke går ut over noen.

 

Spotify brukere hadde ikke startet ett abonnement hos Tidal for platen, så han har ikke tapt noe inntekt der. Han har derimot tapt inntekt på ikke å gjøre den tilgjengelig på Spotify.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært mye bedre å "straffe" han med å gi bæng i hele fyren.

 

Tenkte i grunnen akkurat det samme. Å lage blest om det nye albumet, om så ved utstrakt piratkopiering, er jo bare masse gratis PR.

Straffet? Toppen av ironi er jo at denne artikkelen i seg selv er en del av den gratis reklamen Kanye får nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært mye bedre å "straffe" han med å gi bæng i hele fyren.

 

Korrekt. Inntrykket som gis er "Tidal eller piratkopiering", mens det beste alternativet er "hverken eller."

 

Dumt trekk av fyren. Nå må folk gå på visse sider for å få fatt i plata. Og der kan det finnes virus og så videre.

 

Mye virus i barnehager, på kollektivtransport og i kjøpesentre også. *Trekke for gardinene*

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er ikke musikken på Spotify, blir den ikke hørt på av meg. Eller, av og til hører jeg på soundcloud når jeg er på jobb men

 

 

Samme som jeg tenker, bare at jeg handler musikken min hos Apple Music.

 

Utvalget er uansett såpass stort begge steder at det skal jo litt til å ikke finne noe som passer. De artistene som velger å selge musikken sin i andre butikker må for min del gjerne gjøre det. Men da klarer jeg fint å styre unna og heller velge å høre på noen andre.

 

Etter en stund ser det uansett ut til at de fleste inngår avtale med de butikkene de ikke hadde med seg i starten, så hvis man venter litt kommer nok de artistene man liker til å selge musikken sin gjennom den butikken vi har valgt å handle hos...:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Tildels komisk å registrere uttalelsene til Kanye West, hans syn på seg selv som en kunstner etc. 

 

Med eierandeler i Tidal så er fokuset ene og alene på inntektssiden.

 

Ellers er jeg motstander mot disse eksklusive avtalene. Det er oss forbrukere det går utover.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...