Gå til innhold

TEST: Sennheiser Momentum Wireless


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt disse her et par uker nå, og de er uten tvil det beste kjøpet jeg har gjort i dette domenet. Jeg bruker dem hver dag på jobb, og på bussen til og fra, og jeg har måttet lade dem én gang i tiden jeg har hatt dem.

 

For min del er de litt vonde å ha på over tid, men det er dels en tilvenningssak og dels anatomi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sammenligningen til Bose er ganske teit. Bose sin har ikke blåtann. Da må du i tilfelle kjøpe SoundLink Wireless 2 som koster 2700. De er riktignok rimeligere, men de  har aboslutt ingen støykansellering bruker ikke aptX og har ganske mye dårligere lyd enn disse.

 

Problemet med trådløse hodetelefoner er at de MÅ bli dyre. Dvs. de må koste en god del penger for å få fram godlyden. Dette fordi du i tillegg til hodetelefonene, også betaler for innebygd batteri, dac, forsterker og i noen tilfeller, støykansellering.

 

Til prisen er disse ikke verst. Jeg har SoundLink Wireless 2 (around ear) selv, og skulle gjerne kunne gått opp til disse. Riktignok betalte jeg bare 1600kr for mine Bose, men jeg er ikke fornøyd med lyden i heletatt. De er heller ikke komfortable å ha på for mine noe større ører, slik at jeg bare kan ha de på i noen timer i slengen før jeg blir sliten. Men, de er veldig praktiske å ha på på jobb når man skal lytte til musikk/radio. Er veldig greit å slippe unna den kabelen. Så jeg kommer vel ikke til å kvitte meg med de heller. Skulle bare ønske de var bedre.

Lenke til kommentar

Neida. Mitt beste kjøp ever er det første Parrot Zik headsettet som kom for noen år siden. Det kostet meg 3500kr på den tiden. Aldri fått så mange gode timer ut av noe produkt før eller siden. Har hatt det på hodet i snitt 10 timer hver dag i et år nå. Da blir 3500kr lite :)

 

Hadde det ikke vært for at jeg akkurat har kjøpt Zik 2.0 så skulle jeg vurdert det her. Men det får holde med 2 Bluetooth headsett for nå:p

Lenke til kommentar

Om 4000,- for hodetelefoner er dyrt, kommer mye an på hva man krever av lyd og hvor mye de blir brukt. Bruker man hodetelefoner i timevis hver dag, blir ikke snittprisen pr døgn høy, om de har god byggekvalitet. Noe litt dyrere hodetelefoner gjerne har. (Finnes unntak der også, vet noen klager på byggekvaliteten til Sennheiser sine i 10000kr klassen)

Lenke til kommentar

Neida. Mitt beste kjøp ever er det første Parrot Zik headsettet som kom for noen år siden. Det kostet meg 3500kr på den tiden. Aldri fått så mange gode timer ut av noe produkt før eller siden. Har hatt det på hodet i snitt 10 timer hver dag i et år nå. Da blir 3500kr lite :)

 

Hadde det ikke vært for at jeg akkurat har kjøpt Zik 2.0 så skulle jeg vurdert det her. Men det får holde med 2 Bluetooth headsett for nå :p

 

10 timer hver dag? Hva i all verden er det du driver med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderte disse selv men falt på B&O BeoPlay H7. De har riktignok ikke aktiv støydemping, men har til gjengjeld latterlig god batteritid og jeg syntes lydkvaliteten var relativt lik mellom de og Momentum A2BT hvor Sennheiser går noe dypere og er noe mer farget / varm, mens BeoPlay H7 er noe mer åpen og lys. Grunnen til at Momentum A2BT var uaktuelle var på grunn av dårlig blåtannrekkevidde, spesielt mot iPhone og null støtte for AAC over blåtann. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det mulig å bruke disse som handsfree? De har jo mikrofon

 

Ja, de kan brukes som handsfree.

 

Bruker disse "åpen" eller "lukket" teknologi? For meg er det viktig at jeg kan spille høyt uten at de i rundt blir forstyrret. Bose utgikk i så måte. Er det mye lekasje fra disse?

De er lukkede hodetelefoner, så de forstyrrer ikke omverdenen.

Lenke til kommentar

Kjøpte selv Sony sine støydempende hodetelefoner MDR- ZX770BN for et halvt år siden for litt over 1000kr, og det må sies å ha vært et strålende kjøp.

 

Utrolig behagelige å ha på seg, selv på lange 11-12 timers flyturer fra Asia til Europa ( som jeg flyr ofte), og støydempingen er meget bra (kjenner meg igjen beskrivelsen av Sennheiser'ne her). Lyden er også nydelig, både på musikk og film/spill.

 

Og det beste: De koster kun 1/4 av prisen av desse.

 

Så løp og kjøp!=)

Lenke til kommentar

Sammenligningen til Bose er ganske teit. Bose sin har ikke blåtann. Da må du i tilfelle kjøpe SoundLink Wireless 2 som koster 2700. De er riktignok rimeligere, men de  har aboslutt ingen støykansellering bruker ikke aptX og har ganske mye dårligere lyd enn disse.

 

Problemet med trådløse hodetelefoner er at de MÅ bli dyre. Dvs. de må koste en god del penger for å få fram godlyden. Dette fordi du i tillegg til hodetelefonene, også betaler for innebygd batteri, dac, forsterker og i noen tilfeller, støykansellering.

 

Til prisen er disse ikke verst. Jeg har SoundLink Wireless 2 (around ear) selv, og skulle gjerne kunne gått opp til disse. Riktignok betalte jeg bare 1600kr for mine Bose, men jeg er ikke fornøyd med lyden i heletatt. De er heller ikke komfortable å ha på for mine noe større ører, slik at jeg bare kan ha de på i noen timer i slengen før jeg blir sliten. Men, de er veldig praktiske å ha på på jobb når man skal lytte til musikk/radio. Er veldig greit å slippe unna den kabelen. Så jeg kommer vel ikke til å kvitte meg med de heller. Skulle bare ønske de var bedre.

 

Som i en annet innlegg her, kan jeg anbefale Sony MDR-ZX700, til 1/4 av prisen av de fra Sennheiser..

 

Topper alt det andre jeg har prøvd ihvertfall, og har bluetooth og alt det andre du lister opp.

Lenke til kommentar

Som i en annet innlegg her, kan jeg anbefale Sony MDR-ZX700, til 1/4 av prisen av de fra Sennheiser..

Topper alt det andre jeg har prøvd ihvertfall, og har bluetooth og alt det andre du lister opp.

 

 

 

Til gjengjeld så er de "kompliserte og triste", og med "en småkjedelig design og en uengasjerende lyd paret med kronglete funksjoner".

 

Man får det man betaler for, og det er ikke alle som på død og liv skal ha det aller billigste.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...