Gå til innhold

ANMELDELSE: Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Særeste tittelen på et spill evah..

Men så følger jeg ikke med på japanske spill.

 

Ultimate Ninja Storm har pågått ganske lenge, men flere spill helt tilbake til PS2, så det er ikke noe nytt, rent tittelmessig. Shippuden er navnet på Naruto 2 på en måte. Alt i Shippuden foregår en stund etter den orginale Naruto serien, men med de samme karakterene.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner igjen mye av egne opplevelser i denne teksten. Men jeg er uenig med noen punkter.

 

Historien: Ja, folk som ikke kjenner Naruto har ikke sjans til å følge story-mode slik den er lagt opp, mest fordi den starter midt i en handling. Ellers foretrakk jeg at det var stillbilder med dialog. Jeg er "blodfan" av serien, bare så det er sagt, men jeg likte dette mer enn alternativene. Klart Storm 2 var bedre med tanke på historie fortelling, men cc2 hadde en ganske dårlig historie å arbeide med. Jeg kan huske da mine kamerater og jeg leste de siste manga kapitlene i serien måtte vi lese dem 3-4 ganger før vi forstå hva som skjedde. Kishimoto (forfatteren) surret ekstremt i sluttfasen av serien. CC2 gjorde en god jobb med tanke på det rotete materialet synes jeg.

 

Kamper: Joda, krigerne har det samme key-map systemet, men de differensierer i stil, hastighet, rekkevidde og så er det noen som skiller seg spesielt fra resten ("puppet-masters" og "long-range types" som Tenten).

 

Adventure mode: Det var slik en sånn greia skal være, avslappet og med en fyllhistorie som angår serien (SPOILER: altså at Sakura prøver å føre Naruto og Hinata nærmere).

Personlig ønsker jeg at den var lenger og hadde flere oppdrag å by på, så utviklerne kunne ha gitt mer innhold.

Én ting som irriterte meg litt var at du måtte teleportere mellom byene, i stedet for å gå mellom dem, som i de tidligere storm spillene.

 

Noe som er veldig kult er at du kan kjøpe kostymer i Namco-bandai butikken i spillet med "in-game cash". så man trenger ikke dra frem kortet eller PayPal for å kjøpe ekstra kostymer fra de tidligere spillene.

 

Dette var et solid spill og en god avslutning på serien, synes jeg. Kaotisk storyline, men combat-systemet ble så mye bedre sett i forhold til "Revolution". Dette blir en fryd å spille på LAN.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...