Gå til innhold

Quantum Break er ikke lenger Xbox One-eksklusivt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk, da var interessen min for en Xbox One helt borte, men samtidig er jeg glad for at jeg oppgraderte til Windows 10. Syns dette er godt gjort av Microsoft, de skjønner endelig at de må få Windows 10 ut til gamere, sats på plattformen!

 

Jepp kjempenice at de endelig begynner å se viktigheten av PC plattformen. Xbone er egentlig i ferd med å bli en glorifisert stue PC.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt så mange ganger før, vinneren av denne generasjonen er PC-spillerne :)

 

Vinnerne om noen må vel være spillere. En kan nå spille bra spill på både konsoll og pc. Om bare Sony hadde gjort det samme nå så kunne spille glade folk spille det meste av spill på maskinen dem måte ha. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"I følge en Twitter-melding er både Xbox One- og Windows 10-utgaven av spillet utviklet av Remedy selv, som da ser ut til å ha valgt denne løsningen fremfor å skyve porteringsarbeidet over på et annet spillstudio."

Det har kanskje noe med at det ikke er særlig med portingsarbeid, da Xbox One kjører Windows 10 basert OS, DirectX 12 og jeg mener de bruker de samme APIene. Det går kanskje under den betegnelsen som Microsoft kaller Universal apps. Hørte et intervju med Other Oacen på YouTube der de sa de hadde brukt et par dager på å porte #idarb fra Xbox til Windows 10.

Det blir et Xbox spill til Windows 10, og vil bli solgt i Microsoft sin Store. Spille vill ha Xbox achievements. Spille vil bruke Xbox sin cloud save funksjon, slik at fremdriften er synket mellom plattformene. Du kan fortsette på den ene der du slapp på den andre.

Phil Spencer (Xbox sjef) sa i forbindelse med denne lanseringen at de holdt på å gjøre "crossbuy" tilgjengelig for Xbox, slik at hvis man kjøper et Xbox spill på Xbox One eller Windows 10 så får man det også til den andre plattformen. Dette er selvfølgelig opp til spill utvikler om de vil gjøre.

Lenke til kommentar

Vinnerne om noen må vel være spillere. En kan nå spille bra spill på både konsoll og pc. Om bare Sony hadde gjort det samme nå så kunne spille glade folk spille det meste av spill på maskinen dem måte ha. 

Absolutt, og de får fortsatt inn pengene. Jeg kjøper meg ikke en Xbox One, men jeg kjøper jo spillene uansett. De taper ingenting på det her, vi spillere tjener på det, og samtidig får vi endelig satt Direct X 12 i sving. Windows 10 ble med ett mer spennende. 

Lenke til kommentar

"I følge en Twitter-melding er både Xbox One- og Windows 10-utgaven av spillet utviklet av Remedy selv, som da ser ut til å ha valgt denne løsningen fremfor å skyve porteringsarbeidet over på et annet spillstudio."

Det har kanskje noe med at det ikke er særlig med portingsarbeid, da Xbox One kjører Windows 10 basert OS, DirectX 12 og jeg mener de bruker de samme APIene. Det går kanskje under den betegnelsen som Microsoft kaller Universal apps. Hørte et intervju med Other Oacen på YouTube der de sa de hadde brukt et par dager på å porte #idarb fra Xbox til Windows 10.

Det blir et Xbox spill til Windows 10, og vil bli solgt i Microsoft sin Store. Spille vill ha Xbox achievements. Spille vil bruke Xbox sin cloud save funksjon, slik at fremdriften er synket mellom plattformene. Du kan fortsette på den ene der du slapp på den andre.

Phil Spencer (Xbox sjef) sa i forbindelse med denne lanseringen at de holdt på å gjøre "crossbuy" tilgjengelig for Xbox, slik at hvis man kjøper et Xbox spill på Xbox One eller Windows 10 så får man det også til den andre plattformen. Dette er selvfølgelig opp til spill utvikler om de vil gjøre.

 

Nå krever vel Win10 -versjonen ganske heftig PC for å kjøre QB på maks, noko som i mi bok kan tyde på ein heller dårlig port fra XO-versjonen. Samtidig ser det ut som at QB ikkje er mulig å kjøpe via Steam. Da spørs det kor populært det blir med MS sin "crossbuy". Virker som mange holder seg unna spill på PC som ikkje inngår i Steam-community.

Lenke til kommentar

 

Som jeg har sagt så mange ganger før, vinneren av denne generasjonen er PC-spillerne :)

 

Vinnerne om noen må vel være spillere. En kan nå spille bra spill på både konsoll og pc. Om bare Sony hadde gjort det samme nå så kunne spille glade folk spille det meste av spill på maskinen dem måte ha. 

 

 

Dette var et lite stikk til de som har vært negative til PC som spillplattform (deriblandt du ;) ), når vi nå ser PC'n står sterkere enn noen gang :)

Lenke til kommentar

Delvis misledende overskrift, Quantum Break er fortsatt konsolleksklusivt. Men siden både Xbox One og PS4 er så nære PCen i arkitektur denne generasjonen vil vi se langt flere spill på konsoll og PC, det har vi allerede sett eksempler på fra både Sony og MS. Fordelen her er helt klart MS som har både Win og Xbox platformen. Forøvrig forutsa jeg det for årevis siden, før den nye generasjonen rullet ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...