Gå til innhold

KOMMENTAR: Nintendo må gjøre noe for å snu den negative trenden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En rendyrka spillkonsoll med null sosiale medier, null mediesenter, ikkeno gimmicks, bare gode kontrollere, god nok grafikk, godt gui og en knallgod online spillbutikk hadde vært noe. 

 

Jeg liker PS4en min godt nok, men den hadde vært mye bedre om den hadde hatt veldig mye færre features. 

 

(når det er sagt, jeg vil kjøpe enhver Nintendo-konsoll som kommer med et Zelda-spill, selv om det er det eneste spillet den da blir brukt til).

Endret av Audun_K
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva med å bare lansere en konsoll som er på høyde med konkurrentene hva gjelder maskinvare, håndkontroller osv.. Så man kan få Nintendo sine kjempegode first-party spill og samtidig få det meste av kryssplattform spill?

 

Problemet for Nintendo per i dag er vel at det blir litt for sært? Du kjøper en konsoll som stortsett kun vil få Nintendo sine særegne first-party titler og ingen av de store og populære kryssplattform tittlene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som et ekstra element bør det kanskje nevnes at NoA og NoE også "lokaliserer" ut svært mye av "upassende mot vestlige verdier" innhold i mange av spillene sine. Nyeste eksempelet var vel Fire Emblem: http://nichegamer.com/2016/01/nintendo-also-removed-the-petting-mini-game-in-fire-emblem-fates/

 

Her finner en også mange av hardcore old-school Nintendo fansen, som nå har nådd voksen alder, som kanskje raser mest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er ikke noe nytt, Nintendo har alltid hatt en litt usmakelig praksis mot communitiet, nintendo har nesten alltid kopiert de gamle spillseriene sine, og det har hele tiden vært en bedre ide å kjøre SNES-spillene sine på en emulator kontra en nintendo-konsoll. Forskjellen er vel at nå begynner selv blodfansen å bli lei. Og vet du hva, jeg synes det er bra. Klarer de ikke å ta seg sammen, så er det bra at de ikke selger.

 

AtW

Lenke til kommentar

De burde definitivt latt portene følge brukeren (og brukeren følge brukeren, på Wii var spill utrolig nok låst mot konsollen og ikke mot den som hadde kjøpt dem). 

 

 

Det holder ikke å satse på sånne som meg som kjøper en konsoll bare for å få et Zelda-spill, så tror atw har rett i at Nintendo må skjerpe seg litt. Bare de ikke skal "ta over stua" de også. Det er helt fint plass til en nummer-to-konsoll som ikke retter seg mot "hardcore"-spillere men heller mot folk som spiller færre spill men vil ha topp kvalitet i det de spiller. 

 

Nintendo har holdt på i langt over hundre år. De klarer seg nok denne gangen også. Men de må finne tilbake til formen og gjøre det de kan best. 

Lenke til kommentar

Sorry, Øyvind, men du gjør samme de samme feilene  i artikkelen din, som du mener Nintendo gjør med sine produkter. Lite nytt til bordet, repeterer velkjente temaer. Disse dommedagsprofetiene og løsningene fra Nintendo-nostalgikeren er det hauger av der ute på nettet.

Det blir ikke noe Super Nintendo 2, og Nintendo vet at de ikke kan konkurrere på linje med Sony og MS på hardware, eller interesse fra tredjepartsutviklere. Det løpet var kjørt etter N64.
Ja, det er lite fokus på Wii u. For de fleste er det en turd som aldri kommer til å bli noe mer, og jeg ser for meg at Nintendo har visst dette en lang stund nå, og har heller fokusert ressursene på å få NX på beina. Samtidig ser at de at Amiibos er en ting folk vil ha, så de prøver å fylle inn noen hull i cashflowen sin med det. Er det så fælt? Det er jo ikke slik at Miyamoto bruker tiden sin på å designe figurer i stedet for å lage spill.

Sony prøver seg på VR, Microsoft prøver seg på AR, så da for vi se hva Nintendo kommer med for noe nytt med NX. Annet enn med disse tingene er det absolutt null nyvinning i konsoll-gaming generelt, så jeg vet ikke hvorfor Nintendo er så mye verre enn sine konkurrenter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sorry, Øyvind, men du gjør samme de samme feilene  i artikkelen din, som du mener Nintendo gjør med sine produkter. Lite nytt til bordet, repeterer velkjente temaer. Disse dommedagsprofetiene og løsningene fra Nintendo-nostalgikeren er det hauger av der ute på nettet.

 

Og? Må man mene noe nytt for å ha rett?

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Sorry, Øyvind, men du gjør samme de samme feilene  i artikkelen din, som du mener Nintendo gjør med sine produkter. Lite nytt til bordet, repeterer velkjente temaer. Disse dommedagsprofetiene og løsningene fra Nintendo-nostalgikeren er det hauger av der ute på nettet.

 

Og? Må man mene noe nytt for å ha rett?

 

AtW

 

 

 

Nei, men hva er vitsen med å skrive en artikkel om noe som ikke er nytt og som er ganske innlysende for de som har fulgt med i utviklingen.

 

"Jorden er rund(ish)!"

"Gee, thanks!"

Lenke til kommentar

 

 

Sorry, Øyvind, men du gjør samme de samme feilene  i artikkelen din, som du mener Nintendo gjør med sine produkter. Lite nytt til bordet, repeterer velkjente temaer. Disse dommedagsprofetiene og løsningene fra Nintendo-nostalgikeren er det hauger av der ute på nettet.

 

Og? Må man mene noe nytt for å ha rett?

 

AtW

 

 

 

Nei, men hva er vitsen med å skrive en artikkel om noe som ikke er nytt og som er ganske innlysende for de som har fulgt med i utviklingen.

 

"Jorden er rund(ish)!"

"Gee, thanks!"

 

 

Om dette er noe innlysende alle er enig i, hvorfor gjør ikke nintendo noe med det?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Sorry, Øyvind, men du gjør samme de samme feilene  i artikkelen din, som du mener Nintendo gjør med sine produkter. Lite nytt til bordet, repeterer velkjente temaer. Disse dommedagsprofetiene og løsningene fra Nintendo-nostalgikeren er det hauger av der ute på nettet.

 

Og? Må man mene noe nytt for å ha rett?

 

AtW

 

 

 

Nei, men hva er vitsen med å skrive en artikkel om noe som ikke er nytt og som er ganske innlysende for de som har fulgt med i utviklingen.

 

"Jorden er rund(ish)!"

"Gee, thanks!"

 

 

Om dette er noe innlysende alle er enig i, hvorfor gjør ikke nintendo noe med det?

 

AtW

 

 

Enten er de ikke enige i hvor problemene ligger, ellers så får de ikke gjort noe med det, eller så føler de at de allerede har løst dem med NX, noe vi vet veldig lite om enda. Uansett så er denne artikkelen ikke en åpenbaring fra Spillprofeten, som kan lede massene til evig frelse. Jeg er bare overrasket over at folk syntes vi trenger enda en runde med hva som er feil med Nintendo, og hva de burde gjøre for å bli den store, gamle kjempen vi elsket som barn. At de tror at Nintendo bare ikke har tenkt på sin egen situasjon hardt og lenge. Det er både arrogant og naivt. 

Endret av tankbug
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Sorry, Øyvind, men du gjør samme de samme feilene  i artikkelen din, som du mener Nintendo gjør med sine produkter. Lite nytt til bordet, repeterer velkjente temaer. Disse dommedagsprofetiene og løsningene fra Nintendo-nostalgikeren er det hauger av der ute på nettet.

 

Og? Må man mene noe nytt for å ha rett?

 

AtW

 

 

 

Nei, men hva er vitsen med å skrive en artikkel om noe som ikke er nytt og som er ganske innlysende for de som har fulgt med i utviklingen.

 

"Jorden er rund(ish)!"

"Gee, thanks!"

 

 

Om dette er noe innlysende alle er enig i, hvorfor gjør ikke nintendo noe med det?

 

AtW

 

 

Enten er de ikke enige i hvor problemene ligger, ellers så får de ikke gjort noe med det, eller så føler de at de allerede har løst dem med NX, noe vi vet veldig lite om enda. Uansett så er denne artikkelen en åpenbaring fra Spillprofeten, som kan lede massene til evig frelse. Jeg er bare overrasket over at folk syntes vi trenger enda en runde med hva som er feil med Nintendo, og hva de burde gjøre for å bli den store, gamle kjempen vi elsket som barn. At de tror at Nintendo bare ikke har tenkt på sin egen situasjon hardt og lenge. Det er både arrogant og naivt. 

 

 

Så alle er ikke enig? Det er ikke som "jorda er rund"? Nå må du bestemme deg, er det arrogant å tro man har løsningen, fordi nintendo sikkert har tenkt på det selv, og ikke gjennomført det, eller er det så åpenbart hva løsningen er at det kan sammenliknes med "Jorda er rund"?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Sorry, Øyvind, men du gjør samme de samme feilene  i artikkelen din, som du mener Nintendo gjør med sine produkter. Lite nytt til bordet, repeterer velkjente temaer. Disse dommedagsprofetiene og løsningene fra Nintendo-nostalgikeren er det hauger av der ute på nettet.

 

Og? Må man mene noe nytt for å ha rett?

 

AtW

 

 

 

Nei, men hva er vitsen med å skrive en artikkel om noe som ikke er nytt og som er ganske innlysende for de som har fulgt med i utviklingen.

 

"Jorden er rund(ish)!"

"Gee, thanks!"

 

 

Om dette er noe innlysende alle er enig i, hvorfor gjør ikke nintendo noe med det?

 

AtW

 

 

Enten er de ikke enige i hvor problemene ligger, ellers så får de ikke gjort noe med det, eller så føler de at de allerede har løst dem med NX, noe vi vet veldig lite om enda. Uansett så er denne artikkelen en åpenbaring fra Spillprofeten, som kan lede massene til evig frelse. Jeg er bare overrasket over at folk syntes vi trenger enda en runde med hva som er feil med Nintendo, og hva de burde gjøre for å bli den store, gamle kjempen vi elsket som barn. At de tror at Nintendo bare ikke har tenkt på sin egen situasjon hardt og lenge. Det er både arrogant og naivt. 

 

 

Så alle er ikke enig? Det er ikke som "jorda er rund"? Nå må du bestemme deg, er det arrogant å tro man har løsningen, fordi nintendo sikkert har tenkt på det selv, og ikke gjennomført det, eller er det så åpenbart hva løsningen er at det kan sammenliknes med "Jorda er rund"?

 

AtW

 

 

 

 

At Nintendo har en stor jobb foran seg hvis de skal fortsette å henge med de største er for oss en "jorda er rund" kommentar, men når det gjelder løsningene er det mer ullent. Nintendo trenger ikke å være enige, men det er ganske sikkert at de har hørt argumentet. "Hva, folk vil ha en playstation-klone med Nintendo-spill? Det har ikke falt oss inn engang! Ok, da starter vi med det!" Lite sannsynlig. 

Lenke til kommentar

 

At Nintendo har en stor jobb foran seg hvis de skal fortsette å henge med de største er for oss en "jorda er rund" kommentar, men når det gjelder løsningene er det mer ullent. Nintendo trenger ikke å være enige, men det er ganske sikkert at de har hørt argumentet. "Hva, folk vil ha en playstation-klone med Nintendo-spill? Det har ikke falt oss inn engang! Ok, da starter vi med det!" Lite sannsynlig. 

 

 

Men det var ikke det du kritiserte og kaldte "jorda er rund", det var løsningene du siktet til. Du kritiserte de for å være de samme gamle.

 

Det er sannsynlig at nintendo har hørt argumentet før ja, og? Det betyr ikke at nintendo har rett om de velger å ikke høre på det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes Nintendo får en del urettferdig kritikk. Spillkolleksjonen til Wii U er annerledes enn Xbox One og PS4, men det har vært mange gode titler på Wii U, og da spesielt barnevennlige titler. Nevner Nintendoland, Pikmin, Mario Kart, Rayman Legends, Marvel Super Heroes, Marvel Avengers, Batman, Yoshi, Toad etc. Selv om ikke alle indie-spillene på butikken er like gode er det fremdeles et godt utvalg av småspill til en liten penge, f.eks. Trine, Race the Sun.

 

Noen av disse er spill som gir gitt ut på flere plattformer, og det er noe helt annet å spille f.eks. Rayman Legends på Wii U enn på Xbox One. De fleste utviklerne har gjort en fantastisk jobb ved å ta i bruk gamepaden, og man slipper split screen.

 

Jeg skjønner at hardcore gamere er skuffet, men Wii U er en god konsoll for casual/family gamere med et anstendig utvalg og fornuftige priser. Jeg synes til sammenligning at spillutvalget for barn er elendig på Xbox One, og spillene er stort sett overpriset eller er preget av DLC/in-app.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

At Nintendo har en stor jobb foran seg hvis de skal fortsette å henge med de største er for oss en "jorda er rund" kommentar, men når det gjelder løsningene er det mer ullent. Nintendo trenger ikke å være enige, men det er ganske sikkert at de har hørt argumentet. "Hva, folk vil ha en playstation-klone med Nintendo-spill? Det har ikke falt oss inn engang! Ok, da starter vi med det!" Lite sannsynlig. 

 

 

Men det var ikke det du kritiserte og kaldte "jorda er rund", det var løsningene du siktet til. Du kritiserte de for å være de samme gamle.

 

Det er sannsynlig at nintendo har hørt argumentet før ja, og? Det betyr ikke at nintendo har rett om de velger å ikke høre på det.

 

AtW

 

 

 

Det skrev jeg ikke spesifikt, det er din egen tolkning. Men se her, så skal jeg oppsummere hva jeg mener:

 

Nintendo har problemer med å oppnå samme suksessen som tidligere: Åpenlyst nå, og har vært i samme situasjon i mange år. (Jorda er rund)

Nintendo bør gjøre dette for å oppnå samme suksess som tidligere: Det har ikke vi noe som helst grunnlag for å uttale oss om, annet enn hva våre egne preferanser er, og det er ganske merkelig å tenke at Nintendo sitter der helt uvitende om stort sett alle mulige produktideer og businessmodeller som kan implementeres uten å risikere massive tap. 

Lenke til kommentar

 

 

 

At Nintendo har en stor jobb foran seg hvis de skal fortsette å henge med de største er for oss en "jorda er rund" kommentar, men når det gjelder løsningene er det mer ullent. Nintendo trenger ikke å være enige, men det er ganske sikkert at de har hørt argumentet. "Hva, folk vil ha en playstation-klone med Nintendo-spill? Det har ikke falt oss inn engang! Ok, da starter vi med det!" Lite sannsynlig. 

 

 

Men det var ikke det du kritiserte og kaldte "jorda er rund", det var løsningene du siktet til. Du kritiserte de for å være de samme gamle.

 

Det er sannsynlig at nintendo har hørt argumentet før ja, og? Det betyr ikke at nintendo har rett om de velger å ikke høre på det.

 

AtW

 

 

 

Det skrev jeg ikke spesifikt, det er din egen tolkning. Men se her, så skal jeg oppsummere hva jeg mener:

 

Nintendo har problemer med å oppnå samme suksessen som tidligere: Åpenlyst nå, og har vært i samme situasjon i mange år. (Jorda er rund)

Nintendo bør gjøre dette for å oppnå samme suksess som tidligere: Det har ikke vi noe som helst grunnlag for å uttale oss om, annet enn hva våre egne preferanser er, og det er ganske merkelig å tenke at Nintendo sitter der helt uvitende om stort sett alle mulige produktideer og businessmodeller som kan implementeres uten å risikere massive tap. 

 

 

Jo, det gjorde du, her er sitatet:

 

"Sorry, Øyvind, men du gjør samme de samme feilene  i artikkelen din, som du mener Nintendo gjør med sine produkter. Lite nytt til bordet, repeterer velkjente temaer. Disse dommedagsprofetiene og løsningene fra Nintendo-nostalgikeren er det hauger av der ute på nettet."

 

Du nevner spesifikt at løsningene er endel av det som repeteres

 

Du kan jo gjerne mene det er poengløst å kritisere firmaer, men erfaring viser at firmaer ikke alltid gjør de rette valgene. Man kan alltid komme med argumentet "firmaet vet bedre enn oss", men det er det ikke alltid de gjør.

 

AtW

Lenke til kommentar

"Om Nintendo med NX skulle være det første til å omfavne strømming som en fullverdig løsning for spilling, vil veldig mye av jobben være gjort allerede"

 

Problemet med strømming av spel er at infrastrukturen ikkje er bra nokk. Programvaren her har aldri vert problemet. Ta eksempelvis Steam in-home streaming. Hos meg var det kun The Witcher 3 som skapte problem med valve sitt system. Uten at eg er ein ekspert virka det rett og slett som det blei litt mykje for skjermkortet mitt å drive dette spelet samtidig som det lagde ein 1080p video av det. Dette er jo et non issue dersom man her hadde hatt et datacenter dedikert til streaming av spel.

 

Problemet er at sjøl denne in-home streaming løysningen krever omtrent 500Mbit per sekund for å danne et like bra bilde som på ei lokal maskin ved 60 FPS. Greit nokk vist du dropper ned til 30 FPS og tolerer at ting faktisk ser ut som en bedre youtube stream so klarer du deg sikkert med 100-250Mbit avhengig av kva spel du streamer.

 

I alle tilfelle blir det raskt tydelig at vi snakker om hastigheter per stream som vil gjere det umulig å ha lange avstander til datasenteret. Vist man ikkje kan klare seg med 10-20 datasenter rundt omkring i verden, men man begynder å snakke nesten et datasenter per land, forsvinner fort utbyttet av ein slik løysing.

 

Det nærmaste man kjem denne tilnerminga per no er noke a.l.a det valve gjer med steam link. Ein liten boks som du slenger under tv-en som streamer et større spel bibliotek frå ein kraftigare boks ein anna plass i huset. Med dagens WiFi standarder er det trivielt å få hastigheter på 700-800Mbit per sekund mellom desse boksane.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...