Gå til innhold

Designsvakhet på mange Fitbit-armbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd for Fitbit at de ikke hadde bedre kvalitetssikring. Det blir nok dyrt for dem å rette opp i designfeilen for alle de berørte kundene.

 

Jeg skulle kjøpe en sånn på black friday-tilbud, men er nå glad de ble utsolgt før jeg gjorde det.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har du et Fitbit-armbånd som har gått i stykker?

 

Tror dere jammen ikke Betteridge's law of headlines slo inn selv her. Det er ikke sammenheng mellom hvorfor det står et spørsmålstegn i overskriften og hvorfor loven sier man som regel kan svare "nei", men likevel er det jammen meg "nei" som passer denne gangen også. Betteridge is on a winning streak.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fitbit Flex-armbåndet mitt ble ødelagt som vist på bildene. Kontaktet Fitbit-support og det endte med at de sendte et nytt armbånd uten noen diskusjon. Armbåndet kan tas av, så trackeren trengs ikke å byttes; det er billig å sende bare armbåndet.

 

Om folk henvender seg til Fitbit direkte og får tilsvarende service kan problemet være stort uten at butikker eller forbrukerrådet har hørt noe.

 

Har også opplevd trøbbel med syncing mot telefon. Heldigvis ar det løst seg og er ikke noe stort problem både app og programvare i trackeren kan oppdateres, så forhåpentligvis løser det seg.

Lenke til kommentar

Den måten å lime fast reimen så ikke ut som noen god idé. Spesielt ikke i kombinasjon med konstant fuktighet og bevegelse. Garmin sitt opplegg med utbyttbar reim er en genistrek i forhold. I tillegg så er de vannTETT.

Fitbit er også vanntett, har vært i dusjen og i bassenget med min.

Lenke til kommentar

Har hatt Fitbit Surge siden mars 2015. Ble erstattet av Fitbit direkte i aug/sept pga slitasje på reima. Erstatningsklokka ser ut til å ha annen gummi /silikon.

 

Synes den fungerer bra jeg. Dusjer med den 5-6 ganger i uka og løper ute både i regn, snø og kulde uten problemer.

 

Men designet tillater ikke at man feks tar den av og putter den i lomma. Da er man 'dømt' til å ødelegge den. Det som i så fall undrer meg er at brukeren ikke ser/forstår dette....

Lenke til kommentar

Jeg hadde en fitbit charge. Etter kun 5 måneder gikk skruene ut, og plastikken røyk i overgangen. Dette mente jeg var en klar konstruksjonsfeil (hadde ikke utsatt den for vann utenom regn av og til ute).

 

Sendte mail til netonnet og forklarte situasjonen, og mente dette var en klar reklamasjonssak. De var helt enige med meg! De hadde ikke lenger vanlig charge, så de sendte meg en charge HR (gratis selvfølgelig). Den har jeg på meg den dag i dag. Om det skjer med den også, sender jeg den tilbake.

Lenke til kommentar

 

Den måten å lime fast reimen så ikke ut som noen god idé. Spesielt ikke i kombinasjon med konstant fuktighet og bevegelse. Garmin sitt opplegg med utbyttbar reim er en genistrek i forhold. I tillegg så er de vannTETT.

Fitbit er også vanntett, har vært i dusjen og i bassenget med min.

 

Men de sier jo at den ikke er det? Og folk får fukt inni den? Og limen på reimen løsner?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Jeg må ha vært heldig [med min Charge HR]. Kjøpte mitt fra Amazon i januar i fjor, fortsatt god som ny.

Endret av Slettet-Z9Cy2AAy
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...