Gå til innhold

Diamond klar med Stealth-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm... Aner jeg en sleip strategi her? (som vanlig)

 

De har vel ikke tenkt å selge til sluttfobrukere i det hele tatt, men gjøre avtaler med selskaper som bygger OEM PC'er. Da kan de slå i bordet med den største rabatten i forhold til "butikkpris".

 

F.eks ved å selge Radeon 7000 til storprodusenter med "hele" 50% rabatt (satt ned fra 500kr til 250kr) i stedet for konkurrentene som "bare" kan skilte med 17% rabatt (satt ned fra 300kr ned til 250kr) Og på denne måten få et psykologisk overtak.

Lenke til kommentar
De har vel ikke tenkt å selge til sluttfobrukere i det hele tatt, men gjøre avtaler med selskaper som bygger OEM PC'er. Da kan de slå i bordet med den største rabatten i forhold til "butikkpris".

 

om dette er taktikken, får vi opplyste legge inn litt ekstra krefter og spre budskapet til mannen i gata, om selskaper som bygger slike pcer satser på noe dritt, får vi vel legge dem også i grus..... :lol:

Lenke til kommentar

Nei, dette viser igrunn og bunn hvor lite ATI og Nvidia tar for brikkene sine, og hva dei har å gå på som får dei montert på PCB i China (Taiwan inkludert) under merkenavn. Tror ikke det er "Formosa plastindustri" (eller hva konsernet het som kontrollerer mange av delfabrikkene), som drar med profitten. Men heller forhandlerkjedene.

Men noe må man ha når folk "spyler" kortene sine og forlanger nye med forbrukerrådets velsignelse.

Heri ligger ihvertfall mye av at vi ikke får billig-kort i EU.

 

Stygt å kalle det profitt også, men heller avanse som man lærer på handelskolen.

Lenke til kommentar

Husk på at dette er den svakeste serien av Diamond sine kort nå da...

 

Diamond er kjent for å lage high-end kort, og det regner jeg også med at de vil gjøre etter hvert.

 

Dette er bare Stealth serien, Diamond har også Viper og Monster. Med andre ord er det nok fortsatt håp om at de kan komme ut med noe rått ;)

Kommer de ut med alle de nye utgavene av de forskjellige kortene til nVidia og ATi kommer nok mitt neste kort til å bli et Diamond kort.

 

[nostalgi]Husker når jeg hadde mitt første virkelige 3D-kort... Diamond Monster 3D - det var saker det![/nostalgi]

 

Uansett, Diamond er en gammel traver, og om kortene deres er litt dyrere enn konkurrentenes er det nok en grunn til det (bundle?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...