Gå til innhold

Nå fjernes de gamle Hearthstone-kortene dine fra vanlig spilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere nevnte ikke den største årsaken til at blizzard gjør dette i artikkelen. Nemlig at det ikke skal være så vanskelig for nye spillere å starte med Hearthstone. Nå trenger ikke en ny spiller å kjøpe eller opparbeide seg kort fra alle expansions, noe som naturligvis kan bli veldig omfattende prismessig eller tidsmessig. 

 

Men spillere som har brukt penger eller veldig mye tid på å opparbeide seg disse kortene vil få et slag i trynet nå. Jeg føler det burde vært en form for kompensasjon, uten at jeg har noen ideer her og nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere nevnte ikke den største årsaken til at blizzard gjør dette i artikkelen. Nemlig at det ikke skal være så vanskelig for nye spillere å starte med Hearthstone. Nå trenger ikke en ny spiller å kjøpe eller opparbeide seg kort fra alle expansions, noe som naturligvis kan bli veldig omfattende prismessig eller tidsmessig. 

 

Men spillere som har brukt penger eller veldig mye tid på å opparbeide seg disse kortene vil få et slag i trynet nå. Jeg føler det burde vært en form for kompensasjon, uten at jeg har noen ideer her og nå.

 

Det var det jeg ville inn på helt på slutten der jeg nevnte balanse, men så at jeg ikke hadde presisert det med at det også ble gjort for å være lettere å komme inn i. Har lagt inn en setning om det nå. Takk for tilbakemeldingen. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er dårlig as.. riktig nok kjøpte jeg bare 40 packs som starter tidlig i beta.... men blizzard som vanlig ute etter å tjene ca$$$$h

Hvordan tjener de mer på dette?

 

 

Ved at spillet åpner for nye spillere i større grad. Og at det blir viktigere å skaffe seg de siste kortene, når de gamle blir pensjonert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ved at spillet åpner for nye spillere i større grad. Og at det blir viktigere å skaffe seg de siste kortene, når de gamle blir pensjonert.

 

Delvis enig. Nye spillere! Bra for lommeboka til blizz og miljøet generelt. Vinn vinn.

Nye kort er det vel alltid viktig å skaffe seg. Og når gamle utvidelser faller utfor standard mode, f.eks Naxx, så kan disse kortene craftes. Dvs, at de også kan disenchantes. Woop. Masse deilig dust til å crafte nye kort ;)

Lenke til kommentar

 

 

Ved at spillet åpner for nye spillere i større grad. Og at det blir viktigere å skaffe seg de siste kortene, når de gamle blir pensjonert.

Delvis enig. Nye spillere! Bra for lommeboka til blizz og miljøet generelt. Vinn vinn.

Nye kort er det vel alltid viktig å skaffe seg. Og når gamle utvidelser faller utfor standard mode, f.eks Naxx, så kan disse kortene craftes. Dvs, at de også kan disenchantes. Woop. Masse deilig dust til å crafte nye kort ;)

 

 

Jeg som casual spiller i hs har hatt et veldig avslappa forhold til lansering av nye expansions. Ikke noe jeg bruker penger på eller stresser spesielt med. Det gjør at jeg er langt på etterskudd i anskaffelse av kort fra eksempelvis "The grand tournament". Dette har noe med at jeg uansett har masse kort fra tidligere utgivelser som gir meg gode muligheter til å lage decks. For meg blir dette snudd på hodet når gamle utgivelser blir skrinlagt og nye kort blir desto viktigere for å lage komplette og kompetetive deck. Tenker det er slik for mange andre spillere av min type også. Selvfølgelig, de dedikerte 5% skaffer alle kort uansett. Men det er neppe normen.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

 

 

Ved at spillet åpner for nye spillere i større grad. Og at det blir viktigere å skaffe seg de siste kortene, når de gamle blir pensjonert.

Delvis enig. Nye spillere! Bra for lommeboka til blizz og miljøet generelt. Vinn vinn.

Nye kort er det vel alltid viktig å skaffe seg. Og når gamle utvidelser faller utfor standard mode, f.eks Naxx, så kan disse kortene craftes. Dvs, at de også kan disenchantes. Woop. Masse deilig dust til å crafte nye kort ;)

 

 

Jeg som casual spiller i hs har hatt et veldig avslappa forhold til lansering av nye expansions. Ikke noe jeg bruker penger på eller stresser spesielt med. Dette har noe med at jeg uansett har masse kort fra tidligere utgivelser som gir meg gode muligheter til å lage decks. For meg blir dette snudd på hodet når gamle utgivelser blir skrinlagt og nye kort blir desto viktigere å skaffe seg. Tenker det er slik for mange andre spillere av min type også. Selvfølgelig, de dedikerte 5% skaffer alle kort uansett. Men det er neppe normen.

 

 

Jeg skjønner hva du mener, det blir delvis vanskeligere for oss "casual men langvarige"-spillere, men fordelene er større en ulempene.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 Jeg skjønner hva du mener, det blir delvis vanskeligere for oss "casual men langvarige"-spillere, men fordelene er større en ulempene.

AtW

 

 

Det er jeg helt enig i. En slik endring var nødvendig for hearthstones fremtid.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Det sier seg selv at vis man har kjøpt x antall pakker, får tak i 10 legendaries, disenchanter alle disse så kan man ikke crafte 10 nye...der er her de vil tjener penger på folk som kjøper fler pakker igjen.

 

Selvfølgelig, men de tjener jo allerede i dag på at folk kjøper pakker til nye expansions.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg som casual spiller i hs har hatt et veldig avslappa forhold til lansering av nye expansions. Ikke noe jeg bruker penger på eller stresser spesielt med. Det gjør at jeg er langt på etterskudd i anskaffelse av kort fra eksempelvis "The grand tournament". Dette har noe med at jeg uansett har masse kort fra tidligere utgivelser som gir meg gode muligheter til å lage decks. For meg blir dette snudd på hodet når gamle utgivelser blir skrinlagt og nye kort blir desto viktigere for å lage komplette og kompetetive deck. Tenker det er slik for mange andre spillere av min type også. Selvfølgelig, de dedikerte 5% skaffer alle kort uansett. Men det er neppe normen.

 

Må ikke glemme at det nye "standard" formatet bare er en ekstra modus for ranked og esport da. Casual spillere (de 99% som ikke deltar i turneringer) kan fint fortsette å spille med alle kortene de har hvis man ønsker det, både på ladderen, arena og adventures

Endret av MythiC8
Lenke til kommentar

Dette er et CCG.

CCG trenger formater som dette for å overleve.

Meget godt mottatte nyheter for meg.

 

Wild er jo det HS har vært frem til nå uansett, kan jo grinde ladder der om man vil bruke alle kortene i spillet fremdeles.

 

Turneringer kommer ihvertfall til å bli mere interessante nå.

 

OG 18 DECKSLOTS! :F

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...