Gå til innhold

ANNONSE: Slik kjøper du SSD-en som gir deg mest for pengene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Smertefri garantiordning

OCZ introduserte nylig vårt beste garantiprogram for SSD-er i Norge, kalt OCZ ShieldPlus

Tullete garanti ordning.

 

Det som er verdt å nevne OCZ trion gir dårlig ytelse og slutter å fungere (Tilsvarende Vertex 3\4)

Faktisk har kun vertex serien SSD disker gått i stykker. Men er billig og lett tilgjengelig på elkjøp.

 

Kunne vurdert PCI-e SSD men mange støtter ikke bios eller har programvare som kan løse boot from PCI-E og burde hatt PCI-E 8x spor med tanke på eldre hovedkort LGA 1366.

 

Skulle jeg oppgradert må jeg vurdere Seagate X8 Accelerator 555GB eller OCZ RevoDrive 350 PCI-E 480GB PCI Express 2.0 x8. den er ikke særlig raskere en m.2 til PCI-e adapter og ser ut som den har sanforce kontroller, ikke noe å vurdere i tilfelle bluescreen eller frysinger.

 

Aldri opplevet samme problem med samsung 830 evo og Pro \samsung 840 evo?

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vil jeg ikke at Samsung og intel skal ha enerett på SSD disker.

 

Men: OCZ Native

 

Kan du si hvorfor vi skal vurdere OCZ?

Siden min erfaringer sier skal man kjøpe det merke bør man kjøpe det gjennom elkjøp.

Virker ut som dere er eneste produsent som hadde problemet med fortolling ved defekt SSD fra tidligere netshop som ble konkurs.

Det glemmer jeg aldri, måtte mye frem og tilbake å bevise tollvesenet at SSD disken ble reparert.

 

Så skal jeg vurdere dere igjen må dere selge gjennom komplett\elkjøp i så fall.

Og dere bør helst vise hva dere tilbyr som er unikt intel\samsung.

Da jeg mener dere er dyrere og gir mere problemer.

 

Største problemet med SSD disker i dag (PCI-E) at det ikke finnes gode programmer for å bruke det som caching så vidt jeg kjenner til særlig for sokkel 1366.

 

Så kunne ønske meg ramdisk PCI-e 16x til DDR4 ram:HyperX DDR4 2400MHz 64GB

Om en slik løsning hadde brukt 6 channel så tror jeg den kan klare 15.75 GB/s (×16).

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Enig, Elkjøp gjør kundene sine en bjørnetjeneste ved å selge så få SSD merker. Hilsen Trion 100-kunde som opplevde død OCZ SSD bare uker etter innstallasjon. Ser det finnes kritikk mot den SSD'en på youtube også, så jeg er ikke alene med å oppleve trøbbel:

 

https://www.youtube.com/watch?v=wJQvNUMhdmQ

 

 

Siden folk med inngående hardwarekunnskaper på forumet forteller meg at det mest sannsynligvis skyldes dårlig kontroller som har dødd, og at muligens en tekniker i Japan kunne ha satt på ny kontroller og at data mest sannsynlig ligger på minnebrikkene, om man bare hadde fått tilgang igjen. Så.. synes jeg OCZ sin garantiordning egentlig gjør lite for forbrukeren.

 

Jeg kunne fint gått inn til Elkjøp og brukt den sterke kjøpsloven som Norge har. Fått ordnet det på timen, med erstatning av en eller annen løsning.

 

Er jo fint at OCZ tilbyr garanti, er ikke det som er problemet. Men da tar det 6 dager for at erstatningsenhet skal komme seg fra europakontinentet til Norge med Fed-Ex som de benytter.

 

Det som virkelig hadde gitt meg som har hatt datatap, større glede, det var om de hadde reparert disken, og gitt meg samme disk som var reparert i retur, i håp om at siste uerstattelige data kunne leses igjen.  :hmm:

Lenke til kommentar

La meg stille et par spørsmål OCZ. Dere vil reklamere og få et godt rykte osv. Forståelig.

 

Så si at dere overbeviste meg, når vil jeg ha en OCZ SSD. Søker opp Revodrive 400. Ikke tilgjengelig i Norge. Neivel.... Søker opp Revodrive 350, den er tilgjengelig!

 

Skal vi se på pris da: 6600 kr for en 480 GB SSD, eller jeg kan kjøpe en liten lett Samsung 950 Pro som går over M.2 med bedre ytelse, og ikke noe RAID styr til 3300 kr. Jeg vet godt at dere ikke har teknologien til å konkurrere på Samsung på pris, men det blir liksom litt håpløst for forbruker å betale dobbelt så mye for det, når det ikke er bedre.

 

Så da gå vi til neste. Vector 180. Fortell meg hvorfor jeg ikke skal kjøpe en langt billige 850 EVO, som yter like bra?

 

Den siste er Trion 150. Den er nesten ikke tilgjengelig i Norge, ofte bare pris et sted. Likevel koster den like mye som en Samsung 850 EVO. OCZ, hvorfor skulle jeg kjøpe deres dårligere SSD når den koster like mye? Hvis den er dårligere, bør prisen reflektere det.

 

Slik situasjonen er nå er ingen av produktene dere listet opp kjøpbare i Norge. Enten er tilgjengeligheten lav, eller så er prisen helt feil. Hvis dere har reklame for noe, så bør det være verdt å faktisk kjøpe det. Slik det er nå virker det bare som om dere håper at noen blir overbevist og kjøper uten å se på alternativer.

 

Og entusiaster kjøper ellers 950 Pro og Intel 730, ikke en SATA MLC. Folk som er opptatt av budsjett og vanlige brukere kjøper TLC. Vel, de fleste bør velge 850 EVO, men hvis du er opptatt av absolutt lavest pris og ytelse er irrelevant så kan du jo bare kjøpe den billigste. MLC SSDer som 850 Pro og SanDisk Extreme (halvveis Vector 180) er det ikke mye poeng i. Mest for folk som ikke stoler på TLC. Proffe brukere... Vel jeg håper ikke de kjøper en consumer SSD. Proffe brukere bør vel helst finne ut selv hva de trenger basert på sin workload, og vanligvis kjøpe inn fra produsent eller mellomledd. Jeg tviler Telenor drar på elkjøp og handler SSDer. Ellers er bildet av en Macbook. Hvis jeg fikk en Macbook med OCZ SSD så hadde jeg vært utrolig overrasket. Macbooker nå utstyres jo med Samsung sin PM 951 som er laptop versjonen av 950 Pro. Lykke til å overbevise Apple om at deres Revodrive er så mye bedre i Macbook! Og lykke til å få plass til den.

 

Ikke tolk dette feil. Jeg synes det er bra dere gjør mye for å selge mer osv. Dere har sikkert en strategi, og noe dere prøver å oppnå. Jeg bare påpeker at denne strategien virker å ha noen klare hull i seg. Dere burde se litt mer på helheten her. Sånn som det er nå bommer artikkelen helt pga tilgjengelighet og pris.... og for å være ærlig, jeg forstår ikke hvorfor dere vil selge Revodrive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La meg stille et par spørsmål OCZ. Dere vil reklamere og få et godt rykte osv. Forståelig.

.. ...

...

 

Den siste er Trion 150. Den er nesten ikke tilgjengelig i Norge, ofte bare pris et sted. Likevel koster den like mye som en Samsung 850 EVO. OCZ, hvorfor skulle jeg kjøpe deres dårligere SSD når den koster like mye? Hvis den er dårligere, bør prisen reflektere det.

 

Slik situasjonen er nå er ingen av produktene dere listet opp kjøpbare i Norge. Enten er tilgjengeligheten lav, eller så er prisen helt feil. Hvis dere har reklame for noe, så bør det være verdt å faktisk kjøpe det. Slik det er nå virker det bare som om dere håper at noen blir overbevist og kjøper uten å se på alternativer.

 

 

 

 

Som uheldig bruker, som opplever unektelig svak hardware, som bukket under etter bare få uker i drift, så er jeg jo ikke spesiellt glad i OCZ lengre, noe annet ville jo ha vært unaturlig.

 

Men, jeg synes også synd på Elkjøp, Lefdal med flere som har satset på å selge OCZ Trion 100. Nå i øyeblikket så er disse butikken fullt utstyrt med Trion 100 i hyllene. Når de kanskje kan komme til å risikere en kundeflom med misfornøyde kunder, så skal de nok få angre bittert på at de ikke satset på et velrenommert merke (selv om de også kan ryke).

 

I gamledager så var Intel kongen på haugen over SSD'er, og de er fremdeles sterkt representert med en skog av modellutvalg. Samsung kan kanskje vise seg å være den nye kongen. "time will show". De er ihvertfall utrolig store på minneteknologi, og produserer jo brikker for den ene etter den andre av konkurrerende merker.

 

Å få en erstatningsenhet for et dårlig produkt er jo en selvfølge i vårt moderne samfunn. Vi har gjerne ikke krav på mer enn å teste erstatning i en 2-3 omganger. Til slutt har kunden rettigheter i Norge til å få andre løsninger enn en erstatningsenhet. Vær klar over det!

 

Jeg hadde helst sett at OCZ tok sitt ansvar og opprettet en ordning med datagjenopprettelse. Det holder egentlig ikke mål å lansere et så dårlig produkt som Trion 100. Det skal tross alt være et lagringsmedie, og folk forventer at det kan holde noen måneder før de tar backup, det kan dere banne på.

 

Backup skal og bør man jo gjøre selv ofte nok uansett, så det står ikke på det. Jeg tror dette kommer til å frynse opp et allerede frynsete rykte som OCZ har. Er så utrolig kjedelig for meg som har lest noen ganger før at OCZ har hatt trøbbel i fortiden, for så å impulsivt kjøpe et Trion 100 uten å overveie om det var OCZ som var et slikt syndefullt merkenavn.

 

Dum som et brød så impulskjøpte jeg SSD'en, uten å tenke over farene som kunne komme med kjøpet.  :hmm:

Endret av G
Lenke til kommentar

OCZ Trion 100 er langt ifra et merkevare som ikke er kjent akkurat, eller velrenommert for den del. Og når var Intel noen gang konge på haugen?

 

NAND-Flash.png?w=660&fit=max&auto=format

 

Toshiba eier OCZ, og all NAND i OCZ SSDer er Toshiba. Trion 100 bruker og Phison S10 som er en kontroller Toshiba pleier å bruke, fra 3. part. Intel er her listet under Micron. Intel får all sin NAND fra Micron, og de deler begge forskning osv. Men hva tror du selger best av en Micron 730 og en Intel 730? Det er åpenbart hvorfor de valgte å gå med Intel som merkenavn på produktene. Skal man sammenligne produsenter derimot så snakker man vanligvis om Micron. Akkurat som at man oftest sier Toshiba, når SanDisk også er en del der. Samsung Electronics og SK Hynix er begge alene. Det er de 4 som leverer NAND.

 

Ser du på tallene var spesifikt Intel SSDer antatt til å være 6.4% i 2010. Nå er de 7.8%. Altså selger fortsatt Micron mer til 3.part enn det som selges i Intel SSDer. Fant en annen kilde som rapporterer lavere tall for koreanerene og høyere for amerikanerene og japanerne. Tror denne går på omsetning, så blir jo litt variasjon alt etter som du måler. Likevel er Toshiba og Samsung omtrent like store. Altså er det mulig at Trion 100 er laget av verdens største NAND produsent. Dårlig rykte? Problemet her er jo egentlig Phison S10 kontroller + firmware. Egentlig utenfor OCZ og Toshiba sin kontroll, til det punktet at de selvfølgelig kunne gått for noe annet. Toshiba pusher åpenbart OCZ som merkenavn og håper å selge mange SSDer gjennom dem, men mens de har NAND og RAM, så har de egentlig ikke den komplette pakken for å lage en SSD. Det er kun Samsung og Micron/Intel som har. Og Samsung har egentlig alltid vært kongen på haugen når det gjelder SSD. Selv om markedsandelen er lik Toshiba, selv om Intel klarer å lage gode SSDer så er Samsung utrolig langt foran i teknologi. Vi snakker minst 2 år her, som er helt ekstremt.

 

Samsung sin 3D V-NAND med 32 layer gjør at det å lage NAND er billigere og tar langt mindre plass sammenlignet med konkurrentene. Kombinert med RAM, førsteklasses egenutviklede kontrollere og firmware.... Det gir dem muligheten til å lage hva det skal være, og konkurrere på pris/ytelse som ofte ikke kan matches. Som OCZ Revodrive. Det er ingen mulighet for Toshiba/OCZ å lage noe som kan konkurrere med 950 Pro. De må sette i RAID, bruke dobbel så mye ekstra dyr NAND og RAM, PCB osv. JEg ville tippe Samsung har bedre marginer enn de andre også. Trion er egentlig ikke veldig dårlig, selv om du finner bedre, som nevnte MDD i den forrige tråden, den også med Phison S10. Den er ca på nivå med resten. Problemet er at Toshiba og resten er minst 2 år bak Samsung i teknologi. Det er derfor Samsungs SSDer ender opp som gode valg i så mange tilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det er sagt så tror jeg ikke OCZ har veldig høye feilrater etter overtagelse fra Toshiba heller. Jeg tviler på at elkjøp får store problemer med det heller. Koss headsett er et eksempel på noe slikt, men tviler på det er det når det kommer til SSD. Hvis den ikke ryker i begynnelsen så er det få som returnerer en PC inn etter lang tid og den slukner. De vet jo ikke grunnen og kaster den ofte og kjøper bare ny. Billige PCer vil uansett alltid være utstyr med billige deler. Du må en del opp i prisklasse før du finner laptoper med Samsung SSDer. Over det som regnes for billig og. Du finner det nok i mid-end, men vet ikke hvor mye det er.

 

Men en ting kan Trion 100. Den slår HDDer. Og det er det den brukes for, å slå HDDer. Lav ytelse? betyr ikke noe, den gruser HDDer. Og det at din feilet tror jeg som sagt ikke er normalen. Jeg tror du var uheldig. Godt mulig Samsung er bedre, men jeg tror ikke disse SSDene er sånne som ryker stadig vekk heller. Jeg vet jo ikke selvfølgelig, men av erfaring så pleier egentlig elektronikk ikke å ha høy prosent som ryker tidlig.

Lenke til kommentar

Måten en kan finne ut noe om kvaliteten på SSDer, er å ta turen bort til Newegg, verdens største nettbutikk for elektronikk - og kikke på tilbakemeldingene på enhetene. Der ser vi at f. eks. OCZ Trion har 40% kundeandel som gir disken stryk, ettersom den har tatt kvelden tidlig. Samsung derimot ligger på 6%.

 

OCZ har med Vertex, Apex etc. alltid hatt elendig kvalitet på sine enheter, der det nesten har vært symptomatisk at SSDene varer i underkant av et år. De slår heller ikke Samsung på verken ytelse eller pris. De som kjøper OCZ i dag, har en skrue løs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke en skue løs, gidder ikke å kjøpe 10-15 SSD disker fra samsung og får lyst å prøve noe annet.

Men ja var med tanke på pris\lett tilgjengelig på elkjøp da samsung 850 evo hadde de ikke da.

 

Men tror jeg styrer unna neste gang da mye tyder på disse ikke er verdt å spare noen hundrelapper.

 

Finnes det noen gode SSD disker til lav pris? Eller er kun intel 330 eller samsung 830\840 evo og PRO på bruktmarkedet hvis man vil ha noe billig?

 

Det finnes adapter:

Mini pcie mSATA SSD to 2.5" SATA3 adapter card with case Efficient and fast TS

 

Men msata er ofte dyrere en sata i dette tilfellet så det anbefales neppe slik løsning i lengden.

Men på levetid kanskje slik adapter har lengere levetid en OCZ vertex eller OCZ trion.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

OCZ Trion 100 er langt ifra et merkevare som ikke er kjent akkurat, eller velrenommert for den del. Og når var Intel noen gang konge på haugen?

Jeg vil nesten tro det her refereres til tiden da X25-M (og X25-V) kom på markedet, og mer eller mindre knuste konkurrentene. Vet ikke hvor stor markedsandel de rakk å få, men godt mulig den ikke var så veldig stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, alle lesere på Tek.


 


Vi setter pris på alle kommentarene, og tar dem til oss. For dere som har hatt negative opplevelser med den gamle OCZ-teknologien vil vi bare si: Vi forstår hvordan dere føler det, og etter at OCZ Storage Solutions startet opp for to år siden, har vi hatt en sterk innsats for å forbedre kvaliteten på produktene. Vi har gått over til NAND-brikker fra Toshiba, og lager nå selv kontrollerne i SSDer for forbrukermarkedet. Vi skal alltid lage produkter av topp kvalitet, men er klar over at ting kan skje selv da. I artikkelen nevnes det løsninger som SSD Guru for enkel installasjon av firmwareoppdatering og ShieldPlus-garantien for å sikre at ingen av kundene er uten garanti, selv om butikken du kjøpte den fra ikke lenger skulle eksistere. 


 


Så, om du har et spesifikt spørsmål om OCZs produkter og service, ring oss. Eller besøk vår Facebook-side der du kan stille spørsmål direkte, eventuelt se våre supportsider.


 


Hilsen oss i OCZ


  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må vel være letter og bedre for dere å svare på spørsmål her.

 

 

I artikkelen nevnes det løsninger som SSD Guru for enkel installasjon av firmwareoppdatering og ShieldPlus-garantien for å sikre at ingen av kundene er uten garanti, selv om butikken du kjøpte den fra ikke lenger skulle eksistere.

Firmware oppdateringer hjelper lite hvis SSD disken er defekt i utgangspunktet. ShieldPlus er tåplig bedriftsordning virker ut som ingen privatpersoner gidder å betale ekstra for det,

 

Vil gjerne vite om deres SSD disker er beregner på linux\unix eller Windows 10?

 

Si gjerne hva man bør gjøre hvis man opplever problemer (SSD disken vises ikke i bios en gang) sata kabelen er ok f.eks hvis samsung 840 evo funger.

 

Sist skjedde på Vertex 2 SSD disken jeg har og garantien var utløpt.

Så hvis dere vil si hva man bør gjøre med OCZ Trion 100 i dette tilfellet?

 

Det finnes sikkert noen som bruker Trion 100 til windows XP det tviler jeg på er særlig lurt, med tanke på det muligens ikke finnes programmer som optimaliser SSD disken vil den nok ryke ganske fort vil jeg tro.

 

Sies at noen mener å bruke Trion 100 til raid er idiotisk.

Men hadde det virket hadde jeg vurdert det, eller sett om det fantes sata Express SSD\SAS 1200.

 

I henhold til norsk reklamasjonsrett burde en SSD disk holde i 5 år normalt bruk.

Men litt usikker på hva som kan defineres som normaltbruk på SSd disk, man Regner vel med SSD disk blir brukt til litt mere å installere windows 10 i noen år. Ytelseproblemer er ikke så farlig, men defekt SSD disk er ikke gøy hvis man er flink å ta backup.

 

Kanskje dere heller bør vurdere å lage alternativ til Sata express, brokoble flere SSD disker?

 

Kunne foretrekket mere teknisk hvordan SSD disken virker, da man kan ha 32 brikker i en SSD disk, eller 4 og en controller flere brikker vil være raskere og billigere.

 

ssd_inside.jpg

Men muligens slike ville koster mye hvis de skulle støtte sata express?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

OCZ Trion 100 er langt ifra et merkevare som ikke er kjent akkurat, eller velrenommert for den del. Og når var Intel noen gang konge på haugen?

<snip>

 

Ja, det er mulig at det der lot seg misforstå. Kan hende at Intel salgsmessig er et stykke unna å være noen konge på haugen, men jeg kan huske at når SSD fremdeles var relativt fersk teknologi, så var Intel et av de mer velrenommerte.

 

Så med konge på haugen, så tenker jeg selvfølgelig på kvaliteten, og ikke salgskvanta, bare for å påpeke hva jeg egentlig mente.

 

 

 

 

Hei, alle lesere på Tek.

 

Vi setter pris på alle kommentarene, og tar dem til oss. For dere som har hatt negative opplevelser med den gamle OCZ-teknologien vil vi bare si: Vi forstår hvordan dere føler det, og etter at OCZ Storage Solutions startet opp for to år siden, har vi hatt en sterk innsats for å forbedre kvaliteten på produktene. Vi har gått over til NAND-brikker fra Toshiba, og lager nå selv kontrollerne i SSDer for forbrukermarkedet. Vi skal alltid lage produkter av topp kvalitet, men er klar over at ting kan skje selv da. I artikkelen nevnes det løsninger som SSD Guru for enkel installasjon av firmwareoppdatering og ShieldPlus-garantien for å sikre at ingen av kundene er uten garanti, selv om butikken du kjøpte den fra ikke lenger skulle eksistere. 

 

Så, om du har et spesifikt spørsmål om OCZs produkter og service, ring oss. Eller besøk vår Facebook-side der du kan stille spørsmål direkte, eventuelt se våre supportsider.

 

Hilsen oss i OCZ

 

 

 

Ok, så du kaller OCZ Trion 100 for å være gammel OCZ-teknologi også nå da. Minner om denne, som er fra rett før årsskiftet:

 

 

 

 

Ja jeg kan love deg at det der var en sur opplevelse. Nå gikk jeg igjennom prosessen med OCZ Shieldplus, og fikk en ny enhet fra dere. Det tok 6 dager i frakttid til Norge, og det er ikke det største minuset. Men, man kunne gått innom Elkjøp-butikken og levert den inn. Ofte vil man kunne få erstatningsprodukt der og da om butikken er ekstra servicevennlig, men man kan måtte tåle regelverket i norsk kjøpslov, som sier noe om at butikken skal ha rett til å forsøke andre løsninger enn å måtte kompensere med ny vare eller andre tilsvarende alternativer. Det er mange nasjoner som er så moderne at de har brukbare kjøpslovslovgivninger, men ikke i alle land.

 

Det største minuset er tap av data, etter så ekstremt sykelig kort driftstid. Hadde ikke kommet på tanken om å utføre backup enda, og da er tapet komplett.

 

Det beste dere kunne ha gjort var å tilby rimelig eller gratis datagjenoppretting. For det er jo ikke komplett umulig å oppnå resultater fra slike forsøk. Egentlig så burde man som kunde egentlig forvente at produsenten gjorde noe ekstra.

 

Shieldplus er kun en kuriositet i Norge, som dere egentlig kunne lagt ned pga. den gode kjøpslovsdekningen for forbrukere. Så det er ikke å som "å pisse i buksa en gang for å holde seg varm", det er i praksis en veldig tungvint løsning som tar litt lang tid, framfor å møte opp i norsk butikk og ordne ting over skranken.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 Vi har gått over til NAND-brikker fra Toshiba, og lager nå selv kontrollerne i SSDer for forbrukermarkedet. 

Hilsen oss i OCZ

 

Vi har gått over til NAND-brikker fra Toshiba/Toshiba har kjøpt opp alt som OCZ eier for rundt 2 år siden. Dere klarer ikke å skule tilknytningen til Toshiba her på forumet.

 

Og dere lager kontrollere selv?

"OCZ wasn't involved in the development of the Trion 100, but it did help Toshiba to validate the drive. Basically, Toshiba approached OCZ in Design Verification Test (see our fab tour article for details) phase when it already had working samples and OCZ provided Toshiba with general feedback and suggestions for bug fixes through its own internal testing. None of OCZ's firmware engineers were involved in the Trion 100 project, though, as the design and development were executed solely by Toshiba. Manufacturing and run-in testing is also handled by Toshiba, so in all honesty the Trion 100 is a Toshiba drive that retails under OCZ as Toshiba doesn’t directly engage in the retail market."

 

Dette er fra Anandtech, og som du ser så har de vært og besøkt fabrikken deres blant annet. Dere lagde ikke Trion 100, så forstår ikke hvorfor dere prøver å late som. At Trion 100 gjør det dårlig er jo Toshiba sin feil. Det er bare dere som får alle klagene.

Lenke til kommentar

Liten/stor feil i reklamen:
 

"
Bedre batteritid med DevSLP
Et triks en SSD har i ermet er imidlertid at den er i langt bedre stand til å stenge seg helt av om nødvendig, uten at det tar tid å spinne den i gang.

"

Hvis man skal spinne i gang en SSD får man raskt kabelproblemer i kabinettet :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som har programvare som gjør man kan:

 

Bruke (Sata 600 som boot SSD)

Bruke PCI-E SSD som primær (gjerne noe lite som).

 

Up to 2200M/s JZLL Adapter Card to PCI-E 4X for M.2 NGFF SSD XP941 SM951 M6E SSD

 

For den må ha UEFI bios hvis den skal bli oppdaget i windows.

 

M.2 (NGFF) PCIe SSD M Key to PCIe X4 Adapter for Samsung XP941

Denne trenger ikke UEFI for å virke.

 

Problemet med slike at de ikke følger med programvare for kloning eller Data cache SSD

Siden har man sokkel 2011-1366 får man ikke glede av PCI-E SSD noe særlig hvis det ikke blir brukt til caching.

 

Hva er erfaringene med denne vs Samsung 950 Pro? Er de like på ytelse bare kvaliteten er forskjellig?

 

ocz-revodrive-400_2.jpg

 

ocz-revodrive-400-benchmarks.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...