Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy A5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nexus 5x er vel et mye lurere kjøp for den prisen. 2gig ram er lite, spesielt med samsung.

 

Nexus 5x har ikke kvalitetsfølelsen som det er snakk om her. Men absolutt et bedre kjøp. G4 er et enda bedre kjøp.

 

Ellers burde det ikke gis over 5/10 for telefoner som koster over 2000 og har mindre enn 32gb intern lagring. Android utgaven er også forrige generasjon, noe som ikke burde vert godtatt i denne prisklassen.

Lenke til kommentar

Virker som et godt kompromiss av en telefon, som kanskje er priset litt høyt i forhold til noen av alternativene. Kan godt hende det blir en slik på meg med tiden. Ble positivt overrasket over Samsung da jeg kjøpte S6 etter å ha eid LG G4, som i teorien var min perfekte telefon.

 

Hvorfor oppgis størrelsen uten beskyttelsesveske montert?

Slike glassmobiler bør aldri brukes "nakne".

 

Jeg forstår at du ikke spør fordi du vil ha et ordentlig svar på dette, men heller ønsker å understreke din mening. Hadde vært fint om du presiserte om du mener at glassmobiler blir for glatte å holde i, knuser for lett, begge deler eller noe helt annet. Personlig har jeg aldri opplevd å knuse en glassmobil, selv om jeg har eid et par (ødela derimot en Nokia Lumia 920 på et eneste fall fra en meters høyde ned på baderomsfliser). Mener også at en stor metallmobil kan være vanskeligere å håndtere enn en relativt liten mobil, som A5, med glass både foran og bak. Så jeg synes det er helt i orden at målene på telefonen, og ikke dekselet, er oppgitt:)

Lenke til kommentar

 

Nexus 5x er vel et mye lurere kjøp for den prisen. 2gig ram er lite, spesielt med samsung.

Nexus 5x har ikke kvalitetsfølelsen som det er snakk om her. Men absolutt et bedre kjøp. G4 er et enda bedre kjøp.

 

Ellers burde det ikke gis over 5/10 for telefoner som koster over 2000 og har mindre enn 32gb intern lagring. Android utgaven er også forrige generasjon, noe som ikke burde vert godtatt i denne prisklassen.

 

Over 2000 kr og du forventer 32 GB intern lagring?

 

Jeg forstår virkelig ikke folk som mener sine egen behov er det som teller mest av alt. Jeg håper du er klar over hvor utrolig telefonen ellers blir om den koster rundt 2500 kr og skal komme med 32 GB intern lagring? Eventuelt super-sakte pga kjempebillig lagring som lagger hele telefonen.

 

Det er det minnekortplassen er til. Folk som er misfornøyde med lagringen som er kan putte inn minnekort. Ifølge det du sier så skal f.eks iPhone få 5/10. Jeg håper du ser hvor urimelig det er?

 

Det finnes nok av folk som kjøper billigere telefoner som klarer seg helt fint med 16 GB og aldri bruker mer. Hvorfor skal de betale for 16 GB ekstra som de aldri bruker? Hvorfor skal de f.eks ha dårlig skjerm, fordi de absolutt måtte ha 32 GB? Hvis du vil ha mye lagring, kjøp noe med mye lagring, kjøp minnekort. Men mens du gjør det, tenk på at andre har andre behov enn du har. Det skader aldri å se ting fra andres perspektiv.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Aldri sett Exynos med 8 A53 før. Det er noe nytt. Interessant å se at Samsung går for å lage SoCer til alle prisgrupper. Viser god konkurranseevne, også når det kommer til kostnad. Selv om Qualcomm taper toppmodellsalg til Samsung, så selger de utrolig mye 400 og 600 serie Sanpdragon. Hvis Samsung kan ha Exynos i alle telefoner betyr det et betydelig tap for Qualcomm.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...