Gå til innhold

TEST: Rapoo 8900P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at dere endelig tester et tastatur for oss som bruker tastatur til å skrive på i stedet til å spille på!

 

Men, det kom ikke helt fram av artikkelen hvilken type switcher tastaturet har. På nettet står det "x membrane". Det vet jeg ikke hva er. Av de jeg har brukt selv, foretrekker jeg scissor switch.

 

Ellers lurer jeg på hvor mye slack det er på tastene før man begynner nedtrykket. Jeg har Logitech K800 (Wireless Illuminated) og synes de er i overkant slarkete på toppen.

 

Trekk for at de ikke klarte bestemme seg for ett land da de malte tastene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott at dere endelig tester et tastatur for oss som bruker tastatur til å skrive på i stedet til å spille på!

 

Men, det kom ikke helt fram av artikkelen hvilken type switcher tastaturet har. På nettet står det "x membrane". Det vet jeg ikke hva er. Av de jeg har brukt selv, foretrekker jeg scissor switch.

 

Ellers lurer jeg på hvor mye slack det er på tastene før man begynner nedtrykket. Jeg har Logitech K800 (Wireless Illuminated) og synes de er i overkant slarkete på toppen.

 

Trekk for at de ikke klarte bestemme seg for ett land da de malte tastene.

 

Hei,

Det er «rubber dome» membrantaster med scissor-mekanisme.

Tastene er veldig kontante med så godt som null «slerk».

 

Enig med deg i at felles nordisk layout er noe herk, men det er dessverre den veien det har gått de siste fem-seks årene for de fleste produsenter. Vi tar det ofte opp med produsenter når vi prater med dem om tester av tastatur/bærbare ol. (også der det ikke er nevnt i testen) men selv om de til dels forstår frustrasjonen lover ingen en bedring av situasjonen. Produsentene sparer noen kroner og skylder også på at enkelte salgsledd foretrekker felles nordisk layout ettersom det forenkler lagerlogistikken deres der de har utsalg i flere land.

 

Apple er stadig tro til norsk tegnlayout (<3), men tastaturene deres er jo ikke helt optimale for Windows-bruk.

Lenke til kommentar

Da høres det ut som et tastatur som hadde vært verd en test. 

 

Så lenge Elkjøp pusher på i feil retning, så hjelper det nok lite at vi andre ønsker ryddig layout. Jeg har sett flere eksempler på at Elkjøp selger tastatur med nordisk layout når samme tastaturet finnes med norsk layout. 

 

Det er seriøst på tide at Sverige, Norge og Danmark enes om en tastatur-layout. Ring ISO! 

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da høres det ut som et tastatur som hadde vært verd en test. 

 

Så lenge Elkjøp pusher på i feil retning, så hjelper det nok lite at vi andre ønsker ryddig layout. Jeg har sett flere eksempler på at Elkjøp selger tastatur med nordisk layout når samme tastaturet finnes med norsk layout. 

 

Det er seriøst på tide at Sverige, Norge og Danmark enes om en tastatur-layout. Ring ISO! 

 

Vi har testet Apples Magic Keyboard her:

http://www.tek.no/artikler/test-apple-magic-keyboard-2015/194392

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...