Gå til innhold

TV Norge ute av grunnpakken hos Canal digital (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger det å være eksta artikkel om dette? Da det finnes informasjon rundt dette på Tv2, budstikka etc?

 

Hvis dette er måte tek.no skal tjene penger er jeg glad for jeg sparer penger på dette, sies canaldigital kunder får oppgradert til 100 mbit gratis hvis de ikke har det.

 

Håper dette blir langvarig løsning når bredbånd er så dyrt fra canaldigital, dplay koster ikke så mye 79 kr måneden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trenger det å være eksta artikkel om dette? Da det finnes informasjon rundt dette på Tv2, budstikka etc?

 

Hvis dette er måte tek.no skal tjene penger er jeg glad for jeg sparer penger på dette, sies canaldigital kunder får oppgradert til 100 mbit gratis hvis de ikke har det.

 

Håper dette blir langvarig løsning når bredbånd er så dyrt fra canaldigital, dplay koster ikke så mye 79 kr måneden.

 

Hei, det var en liten glipp av meg - saken skal naturligvis være åpen :)

 

- Niklas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisøkning fra Discovery Networks tilsvarer 1 kopp Friele kaffe på bensinstasjon, per kunde, per år.

Høres mye bedre ut enn å si at de øker prisen med 25-50 millioner kroner årlig for CD/Telenor.

 

Når det er sagt, så kan vel de fleste kundene klare å skrape sammen 2 kr per mnd i prisøkning, dersom CD/Telenor fortsatt vil ha samme avanse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er egentlig enig prisene på TV pakkene er ikke det som er problemet.

Problemet er større på å gi mere valgfrihet med tanke på valg av kanalene, verken altibox\Canaldigital eller Get tilbyr WebTV pakker, så for min del kunne jeg klart meg med tv2 sumo og Dplay.

 

Men da må Canaldigital\Telenor fjerne analoge kanalene slik man kan kun betale for internett.

Om prisen blir høyere på tvpakkene kan man bytte til webtv eller rikstv hvis man er misfornøyd med det.

 

Problemet er også 4k\8k kanaler er mangelvare.

For min del blosser jeg i sport dermed vil dplay være bedre alternativ.

 

Tror nok canaldigital velger til slutt å gå for prisøkning særlig om det ikke blir enighet denne måneden.

Men tror nok canaldigital velger å være vanskelige så lenge som mulig fordi da risiker dem flere kunder hopper over til rikstv eller altibox samt webtv. Rart de velger å la kunder gå ut i fra bindingstiden ofte pleier de å være veldig vanskelig å kunne gå fra bindingtid om det først blir problemer.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Trenger det å være eksta artikkel om dette? Da det finnes informasjon rundt dette på Tv2, budstikka etc?

 

Hvis dette er måte tek.no skal tjene penger er jeg glad for jeg sparer penger på dette, sies canaldigital kunder får oppgradert til 100 mbit gratis hvis de ikke har det.

 

Håper dette blir langvarig løsning når bredbånd er så dyrt fra canaldigital, dplay koster ikke så mye 79 kr måneden.

 

Du får en måned med oppgradert brebånd, det er alt.

 

Problemet med Dplay er at det ikke er tilgjengelig for mobil/nettbrett, heller ikke atv og chromecast. Ikke er det mulig å få det inn i kodi og lignende heller.

Lenke til kommentar

Har heldigvis RiksTV tilgjengelig, så for meg er ikke dette noe problem. Snakked med KS hos CD nå, og fikk en mnd ekstra gratis tv hos dem ( i tillegg til de 8 jeg hadde fra før), i tillegg til 3 ekstra leiefilmer gjennom GO tjenesten.

Så for meg betyr det lite.

Men ingen tvil om at den vanlie kringkastingen av TV står for fall, da nett-tv tjenestene er blitt så god i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En hver prisøkning vil utnyttes til det fulle av CD. Øker deres avtalepris med 2 kr/kunde/år, kan man være sikker på at samtlige kunder påtvinges en prisøkning på 20 kr eller mer, samme hvor lite man ønsker TVNorge i kanalpakken sin.

 

Det er bare en ting å gjøre: Trekk ut pluggen for pengestrømmen. Kutt ut CD og bruk kun nett-tv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En hver prisøkning vil utnyttes til det fulle av CD. Øker deres avtalepris med 2 kr/kunde/år, kan man være sikker på at samtlige kunder påtvinges en prisøkning på 20 kr eller mer, samme hvor lite man ønsker TVNorge i kanalpakken sin.

 

Det er bare en ting å gjøre: Trekk ut pluggen for pengestrømmen. Kutt ut CD og bruk kun nett-tv.

Problemet er slik det er i dag: Analoge tvsendinger blir ikke fjernet før slutten av 2016, Gjelder nok både Get\Canaldigital. Kanskje sommeren\høsten vil det skje?

Skal du ha kun internet må du i utganspunktet betale for TV også med mindre man har spessiel borettslagavtale.

 

Usikkert hvordan borettslag vil påfører av dette, da det ofte er vanlig det går ut over felleskostandene men de får ofte billigere pris når de er i bindingstid. Men ekstra surt hvis prisen blir dobbel.

 

Ellers tror jeg flere kundebehandlere får eposter\ med pålegg om fjern analog grunnpakken slik at man slipper å bli pålagt å betale for TV.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Prisøkning fra Discovery Networks tilsvarer 1 kopp Friele kaffe på bensinstasjon, per kunde, per år.

Høres mye bedre ut enn å si at de øker prisen med 25-50 millioner kroner årlig for CD/Telenor.

 

Når det er sagt, så kan vel de fleste kundene klare å skrape sammen 2 kr per mnd i prisøkning, dersom CD/Telenor fortsatt vil ha samme avanse.

 

Tviler egentlig på at de ville gjort dette om det bare var snakk om 2 kr per mnd. Virker som en stor risiko å tape mange kunder over så lite penger. Må være noe annet enn bare penger det gjelder. Ihvertfall noe annet enn 2 kr i mnd.

Lenke til kommentar

Tviler egentlig på at de ville gjort dette om det bare var snakk om 2 kr per mnd. Virker som en stor risiko å tape mange kunder over så lite penger. Må være noe annet enn bare penger det gjelder. Ihvertfall noe annet enn 2 kr i mnd.

 

Hvordan kan de tape penger på dette:

 

 

Problemet er slik det er i dag: Analoge tvsendinger blir ikke fjernet før slutten av 2016, Gjelder nok både Get\Canaldigital. Kanskje sommeren\høsten vil det skje?

Skal du ha kun internet må du i utganspunktet betale for TV også med mindre man har spessiel borettslagavtale.

 

Selv om de sier kunder kan si opp avtalen hjelper det lite hvis man må si opp både internett\TV og ha grun grunnpakken i et borettslag (5 mbit ned og opp inkludert i felleskostadene) og grunnpakken for TV.

 

For eneboliger må man si opp både internet\TV slik det er i dag, så er lite sansynlig flest kunder vil gjøre det.

Da det er så dyrt å skaffe fiber for mange i bærum så må de over på mobilt bredbånd i så fall.

Kostnadmessig er det nok dyrere en 50 mbit bredbånd.

 

Ellers er jeg enig slik det fremstår i media at canaldigital er livredde for prisendringer kan gi negativ konsikvens for canaldigital, da det er kjent fra før av bredbåndprisene er ganske stive sammenlignet mot homenet\bayonette og get har bedre priser\tilbud slik det er i dag. At de kan miste en del borettslag kunder.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Prisøkning fra Discovery Networks tilsvarer 1 kopp Friele kaffe på bensinstasjon, per kunde, per år.

Høres mye bedre ut enn å si at de øker prisen med 25-50 millioner kroner årlig for CD/Telenor.

 

Når det er sagt, så kan vel de fleste kundene klare å skrape sammen 2 kr per mnd i prisøkning, dersom CD/Telenor fortsatt vil ha samme avanse.

Tviler egentlig på at de ville gjort dette om det bare var snakk om 2 kr per mnd. Virker som en stor risiko å tape mange kunder over så lite penger. Må være noe annet enn bare penger det gjelder. Ihvertfall noe annet enn 2 kr i mnd.

 

 

Tja, jeg hentet bare omtrentlige tall fra artikkelen.

Det er 2.5 millioner kunder hos CD/Telenor som er påvirket. Discovery Networks sier prisøkningen tilsvarer en kaffekopp på bensinstasjon per kunde, per år.

 

Jeg har ikke sjekket fakta, men en kaffekopp årlig blir ikke mer enn et par kroner per måned.

Problemet mtp. på oss forbrukere oppstår vel når CD/Telenor skal legge på sin avanse. De ser vel sitt gyldne snitt til å slenge på 29kr eller noe nå, for at kundene skal være "så heldige å få beholde disse kanalene".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Jeg har ikke sjekket fakta, men en kaffekopp årlig blir ikke mer enn et par kroner per måned.

Problemet mtp. på oss forbrukere oppstår vel når CD/Telenor skal legge på sin avanse. De ser vel sitt gyldne snitt til å slenge på 29kr eller noe nå, for at kundene skal være "så heldige å få beholde disse kanalene".

 

2 kr er nok ikke helt riktig nei, men er definitivt ikke langt ifra. Isåfall er det en veldig dyr kopp kaffe. Kan jo selvfølgelig være en langsiktig plan og så håper de på muligheten til å kunne legge på enda mer på prisen, men virker veldig risikabelt da de helt sikkert mister mange kunder denne uken/måneden om de ikke får ordnet den prisen de ønsker.

Lenke til kommentar

Prisøkning fra Discovery Networks tilsvarer 1 kopp Friele kaffe på bensinstasjon, per kunde, per år.

Høres mye bedre ut enn å si at de øker prisen med 25-50 millioner kroner årlig for CD/Telenor.

 

Når det er sagt, så kan vel de fleste kundene klare å skrape sammen 2 kr per mnd i prisøkning, dersom CD/Telenor fortsatt vil ha samme avanse.

 

Jeg er ikke interessert i noe prisøkning på tv abonnement, er dyrt nok for en tjeneste jeg uansett ikke bruker. Kan ikke slippe heller, da det blir betalt over felleskostnader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror de aller fleste avventer situasjonen for å se hva utfallet faktisk blir.

Tror mange priser seg lykkelige om de får beholde kanalene mot et lite tillegg i prisen.

 


 

Jeg er ikke interessert i noe prisøkning på tv abonnement, er dyrt nok for en tjeneste jeg uansett ikke bruker. Kan ikke slippe heller, da det blir betalt over felleskostnader.

 

 

Det er jeg helt enig i, og er litt i samme situasjon selv. Bor i borettslag med CD som leverandør, og kan ikke endre leverandør uten videre. Felleskostnadene skal jo betales uansett.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...