Gå til innhold

RYKTE: Apple kan ha utviklet trådløs lader som virker på avstand


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vill spådom, dette vil ikke være en standardisert greie som fungerer med devicer uten eplelogo...

La oss for moro skyld si at ryktet skulle stemme. Hvorfor skulle det ikke stemme hvis det kun passer til Apple sine telefoner?

De andre kan vel, som nå, bruke sine egne ladere...?

 

 

Som nå? Trådløse ladere er i stor grad kompatible mellom produsenter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vil tippe de kjøper en løsning fra noen. Det er det som er normalen. Det at Apple skal komme med noe nytt og mye bedre her virker urealistisk. Dere skriver jo tom at noen har laget noe for å lade over 5 meter, rett etter dere sier Apple kan bli den første til dette? Det er greit dere vil skrive hypede Apple-artikler, men da må dere hvertfall late som om dere tror det er noe nytt. Dere skriver at de kommer med noe nytt...som eksisterer.

 

Ellers finner jeg det komisk at Apple har patentert trådløs lading i foten av en skjerm. Sist jeg sjekket har Samsung en rekke modeller med dette på markedet. Og de har hatt det lenge. De kan umulig ha patent på det. Men igjen, en samlet tekno-bransje i USA ber retten om og om igjen om å ikke la Apple vinne noen av patentrettsakene sine, fordi det kommer til å åpne for patenttroll. Altså indirekte sier de at Apple har mange urimelige og konkurransehemmende patenter, som ikke brukes i utvikling av produkter, men heller å hindre konkurrenter. Hvis de vinner saker med slike patenter betyr det at ethvert selskap kan gå i retten og gjøre det samme, for så å vise til rettskjennelse fra Apple sine saker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det Apple har vært med på å utvikle, og hvertfall det de selv har utviklet, er en liten andel i forhold til løsninger og teknologi de kjøper eller lisensierer. Noen ganger kjøper de bare opp hele selskaper, som med Siri. Det er jo utviklingsmodellen til Apple. Bruke lite penger på utvikling selv og heller kjøpe fra andre. På den måten sitter de igjen med høyere profitt. Det at de alltid kjøper i store volum gjør at produsenter lett kan lage noe som er tilpasset en Apple krav-spesifikasjon og likevel tjene godt på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe som aldri feiler så er det at svært mange av artiklene som handler om Apple blir rene doktorgraden i avsporing og persondiskusjon.
Svært ødeleggende for alle andre som faktisk er opptatt av å kanskje diskutere det selve artikkelen handler om.
Her har jeg brukt saksa og gir en muntlig advarsel her i tråden til de det gjelder , neste gang vil jeg begynne å gi advarsel økning og eventuelt utestengelse om man ikke greier å beherske seg.

Ikke kommenter denne advarselen, om noe ta det med meg på Personlig melding eller via tilbakemeldinger til forumet.

Lenke til kommentar

 

Vill spådom, dette vil ikke være en standardisert greie som fungerer med devicer uten eplelogo...

La oss for moro skyld si at ryktet skulle stemme. Hvorfor skulle det ikke stemme hvis det kun passer til Apple sine telefoner?

De andre kan vel, som nå, bruke sine egne ladere...?

Som nå, der hele bransjen, uavhengig av produsent benytter samme kabeltype, foruten Apple. Som nå, der hele bransjen, uavhengig av produsent benytter samme teknologi for trådløs videooverføring, foruten Apple.

 

Som nå, der hele bransjen gjør veldig mye forskjellig, der hele bransjen i stadig større grad er enige om å benytte samme standarder, foruten Apple.

 

Selvfølgelig kan du velge å mene at dette bare er kjekt. Jeg personlig velger å mene at det er greit å slippe å kjøpe alt av tilbehør på nytt bare jeg bytter til en annen telefonmodell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Og hva er problemet med trådløs lading i umiddelbar nærhet? Det viktigste er vel å slippe å sette inn kabelen? Eller er det meningen at ladingen skal virke på flere meter?

 

Problemet med dagens standard er at den er avhengig av riktig plassering, og marginene her er ikke store. Med min Nexus 6 hender det rett som det er at jeg har plassert telefonen litt feil på ladeplaten, og den blir ikke ladet. Man får et varsel hvis telefonen faktisk lades, men det er ikke alltid en tar seg bryet med dette.

 

Teknologien har fortsatt en vei å gå. Ideelt sett burde det fungere slik at en bare kan legge telefonen ned på kontorpulten og få den ladet.

Lenke til kommentar

Fantastisk overskrift. Får det til å høres ut som Apple har funnet på noe helt nytt og revolusjonerende, mens de i virkeligheten implementerer teknologi som har vært i utvikling av andre aktører i årevis.

 

Mest sannsynlig så kommer de til å følge Rezence-standarden:

http://rezence.com/

 

Dette er en form for trådløs lading som er betraktelig overlegen Qi, og lar deg blant annet lade over lenger avstand (opp til ca 5 cm). Det er veldig positivt om Apple går for denne standarden, men å fremstille det som om dette er teknologi utviklet av Apple er helt på tryne.

Lenke til kommentar

 

 

Vill spådom, dette vil ikke være en standardisert greie som fungerer med devicer uten eplelogo...

La oss for moro skyld si at ryktet skulle stemme. Hvorfor skulle det ikke stemme hvis det kun passer til Apple sine telefoner?

De andre kan vel, som nå, bruke sine egne ladere...?

Som nå, der hele bransjen, uavhengig av produsent benytter samme kabeltype, foruten Apple. Som nå, der hele bransjen, uavhengig av produsent benytter samme teknologi for trådløs videooverføring, foruten Apple.

Som nå, der hele bransjen gjør veldig mye forskjellig, der hele bransjen i stadig større grad er enige om å benytte samme standarder, foruten Apple.

Selvfølgelig kan du velge å mene at dette bare er kjekt. Jeg personlig velger å mene at det er greit å slippe å kjøpe alt av tilbehør på nytt bare jeg bytter til en annen telefonmodell.

Ja, omtrent sånn. Det har da ikke vært noe stort problem frem til nå, og kommer ikke til å bli noe stort problem fremover heller. Når du sier "hele bransjen", tenker du da lading på globalt nivå? I så fall, har du forsøkt å reise rundt i verden med 1 plugg for å stikke i veggen? Da sliter du litt, vil jeg tro...

 

Det finnes ikke EN global standard på det å flytte strøm fra veggen og til en eller annen dings. Det har vært ulike løsninger over hele verden til all tid. Ikke har det skapt nevneverdige problemer for folk heller, annet enn de kanskje må ha med seg et adapter eller to.

 

Så hvis Apple skulle utvikle noe som gir trådløs lading rundt i hele rom/hus og som kun fungerer på Apple-utstyr, hva er problemet med det? Da får ikke kunder av andre produsenter ladet sine dingser trådløst i de rommene da. Som nå. De må lade med sin egen kabel. Som nå. Ingenting er endret, bortsett fra de som er kunder av Apple, de får i så fall ladet sine dingser trådløst, noe som er en fordel for dem. Men det betyr ikke nødvendigvis at det er en ulempe for de andre...(?)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...