Gå til innhold

Snart vil de begynne å produsere neste generasjon Apple Watch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Neste generasjon? Trur dem virkelig at dem skal klare å lure kundene to gang?

 

Eneste som høres ut til å ha blitt lurt her må vel i såfall bli deg?

 

 

Med en batterilevetid på 3-18 timer (på nytt batteri) så er ikke dette annet enn lureri. Batteriet i min gamle klokke holder i 3 år.

Wow. Bilen min også har overlevd i 3 år.. Ser du sammenligningen?

Forøvrig så klarer man å holde Apple Watch i vel 36 timer. Slik at man kan skippe lading en natt.

 

Enda ikke hatt det problemet.

Lenke til kommentar

 

 

Neste generasjon? Trur dem virkelig at dem skal klare å lure kundene to gang?

Eneste som høres ut til å ha blitt lurt her må vel i såfall bli deg?

Med en batterilevetid på 3-18 timer (på nytt batteri) så er ikke dette annet enn lureri. Batteriet i min gamle klokke holder i 3 år.

 

Her sammenligner du epler og bananer. Min gamle Nokiatelefon hadde også en batteritid som er hinsides hva smarttelefoner klarer, men jeg hadde aldri gått tilbake til slike telefoner av den grunn.

 

 

Høres forøvrig ut som du har lite erfaring med det du uttaler deg om. Min Apple Watch er vel nå 9 mnd gammel og har vært tatt i bruk hver dag og det går mye i trening med aktiv pulsmåler og GPS-bruk og har enda til gode å legge meg med mindre enn 25% batteri på klokka. Eneste unntaket var tidlige WatchOS 2 BETA med diverse bugs.

Lenke til kommentar

 

 

 

Neste generasjon? Trur dem virkelig at dem skal klare å lure kundene to gang?

Eneste som høres ut til å ha blitt lurt her må vel i såfall bli deg?

Med en batterilevetid på 3-18 timer (på nytt batteri) så er ikke dette annet enn lureri. Batteriet i min gamle klokke holder i 3 år.

 

Her sammenligner du epler og bananer. Min gamle Nokiatelefon hadde også en batteritid som er hinsides hva smarttelefoner klarer, men jeg hadde aldri gått tilbake til slike telefoner av den grunn.

 

 

Høres forøvrig ut som du har lite erfaring med det du uttaler deg om. Min Apple Watch er vel nå 9 mnd gammel og har vært tatt i bruk hver dag og det går mye i trening med aktiv pulsmåler og GPS-bruk og har enda til gode å legge meg med mindre enn 25% batteri på klokka. Eneste unntaket var tidlige WatchOS 2 BETA med diverse bugs.

 

Hva slags GPS-bruk har du foretatt deg på en device som ikke har GPS? :)

 

Personlig hadde det vært supert om Apple Watch 2 kom så fort som mulig, da jeg er i en situasjon der jeg vurderer å kjøpe en Apple Watch selv, men ønsker meg helst innebygd GPS og kanskje litt mer lagring til musikk.

 

Det største insentivet mitt er, dog, å kunne høre musikk fra streaming-tjenester offline uten å ha med meg mobilen. Når jeg da har valgt iPhone og andre Apple-produkter ser det ut som det blir overgang fra Spotify til Apple Music og innkjøp av en Apple Watch (får se om jeg klarer å vente på versjon 2).

Lenke til kommentar

 

 

 

Neste generasjon? Trur dem virkelig at dem skal klare å lure kundene to gang?

 

Eneste som høres ut til å ha blitt lurt her må vel i såfall bli deg?

 

 

Med en batterilevetid på 3-18 timer (på nytt batteri) så er ikke dette annet enn lureri. Batteriet i min gamle klokke holder i 3 år.

Wow. Bilen min også har overlevd i 3 år.. Ser du sammenligningen?

Forøvrig så klarer man å holde Apple Watch i vel 36 timer. Slik at man kan skippe lading en natt.

 

Enda ikke hatt det problemet.

Uansett hvordan man vrir på saken så er det et stort problem, og gjelder ikke bare "smartklokker" men også mobiler.

 

Å gi ut en slik "klokke" som varer i ett døgn, give or take, avhengig av bruk, pluss at den "tåler å bli tatt med i dusjen" som Tim Cook sa - uten at den er faktisk vanntett eller garantert til å tåle vann i det hele tatt, og trenger en properitær lader... er en tragedie.

 

Apple lever desverre av sitt rykte per dags dato. Denne klokken, skamstygge kreftsvulst-formede batteridekselen til iPhone... der er bare to av flere ting som hadde ALDRI sett dagens lys om perfeksjonisten Jobs var i livet. Men begge selger som bare det pga det helhetlige omdømmet selskapet har bygget opp. Det er sannheten.

 

Sett fra den praktiske siden så er Watch (den første) et beta-produkt. På mange nevnte måter er ytelsen og spesifikasjonene uakseptable, men folk kjøper allikevel. Klart at da de kommer til versjon 3 eller 4 blir det noe langt mer utviklet, finpusset og faktisk i samme kategori som andre faktisk klokker (nedsenkbar ca 50 meter, batteri som varer minst en uke, ikke lenger properitær ladeløsning etc), men jeg synes det er feil at kundene skal betale for uferdige - eller uverdige - produkter.

Om du er fornøyd så er det bra. Men det betyr ikke at produktet er det det burde egentlig være.

 

Et praktisk eksempel som har en direkte forbindelse til Apple sin perfekjonisme-filosofi er at da Jobs var i livet så hadde de alrede laget en iPad prototype som var omtrent en tomme tjukk. Langt ifra den lekre saken de lanserte som iPad 1 til slutt. Derfor så ventet de helt til en akseptabel løsning (som til slutt var A4 SOC, bla.a) kom på banen.

 

Her derimot så en en for tjukk klokke som ved noe bruk ikke klarer å leve et døgn på full batteri plutselig helt "ok". Beklager, det er ikke "ok", på ingen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Neste generasjon? Trur dem virkelig at dem skal klare å lure kundene to gang?

 

Eneste som høres ut til å ha blitt lurt her må vel i såfall bli deg?

 

 

Med en batterilevetid på 3-18 timer (på nytt batteri) så er ikke dette annet enn lureri. Batteriet i min gamle klokke holder i 3 år.

Wow. Bilen min også har overlevd i 3 år.. Ser du sammenligningen?

Forøvrig så klarer man å holde Apple Watch i vel 36 timer. Slik at man kan skippe lading en natt.

 

Enda ikke hatt det problemet.

Uansett hvordan man vrir på saken så er det et stort problem, og gjelder ikke bare "smartklokker" men også mobiler.

 

Å gi ut en slik "klokke" som varer i ett døgn, give or take, avhengig av bruk, pluss at den "tåler å bli tatt med i dusjen" som Tim Cook sa - uten at den er faktisk vanntett eller garantert til å tåle vann i det hele tatt, og trenger en properitær lader... er en tragedie.

 

Apple lever desverre av sitt rykte per dags dato. Denne klokken, skamstygge kreftsvulst-formede batteridekselen til iPhone... der er bare to av flere ting som hadde ALDRI sett dagens lys om perfeksjonisten Jobs var i livet. Men begge selger som bare det pga det helhetlige omdømmet selskapet har bygget opp. Det er sannheten.

 

Sett fra den praktiske siden så er Watch (den første) et beta-produkt. På mange nevnte måter er ytelsen og spesifikasjonene uakseptable, men folk kjøper allikevel. Klart at da de kommer til versjon 3 eller 4 blir det noe langt mer utviklet, finpusset og faktisk i samme kategori som andre faktisk klokker (nedsenkbar ca 50 meter, batteri som varer minst en uke, ikke lenger properitær ladeløsning etc), men jeg synes det er feil at kundene skal betale for uferdige - eller uverdige - produkter.

Om du er fornøyd så er det bra. Men det betyr ikke at produktet er det det burde egentlig være.

 

Et praktisk eksempel som har en direkte forbindelse til Apple sin perfekjonisme-filosofi er at da Jobs var i livet så hadde de alrede laget en iPad prototype som var omtrent en tomme tjukk. Langt ifra den lekre saken de lanserte som iPad 1 til slutt. Derfor så ventet de helt til en akseptabel løsning (som til slutt var A4 SOC, bla.a) kom på banen.

 

Her derimot så en en for tjukk klokke som ved noe bruk ikke klarer å leve et døgn på full batteri plutselig helt "ok". Beklager, det er ikke "ok", på ingen måte.

 

 

 

Var da voldsomt til frustrasjon. Apple Watch er faktisk IPX7-sertifisert og per definisjon like vanntett som det meste annet av teknologi som også er å regne som "vanntett". Apple nevner jo faktisk IPX7-sertifisering på sine egne nettsider.

 

 

Og det er da veldig mange som mener at Apple har sluppet en bråte med "ikke gode nok" førstegenerasjonsprodukter, også under Steve Jobs sin ledelse. Det var mange som var ekstremt kritiske til førstegenerasjon av MacBook Air, og det var veldig mye kritikk mot førstegenerasjon iPhone også på grunn av ting som manglende kamera, ikke støtte for MMS osv osv... Og mange mente jo også at førstegenerasjon av iPhone aldri var noe spesielt bra produkt ved lansering grunnet veldig høy pris, null subsidering via operatører og ingen App Store så den hadde et relativt svak økosystem som ikke kom på plass før senere.

 

 

Førstegenerasjon av iPad fikk jo også en hel del kritikk og mange mente jo at iPad ikke kom seg skikkelig før iPad 2, nå ble jo aldri iPad (1) solgt i Norge så det var ikke en like relevant problemstilling for oss her på berget.

 

 

Førstegenerasjon av MacBook Pro 13-tommer med retinaskjerm fikk også mye kritikk da den ble levert med Intel HD 3000 skjermkort som rett og slett ble for svakt til å drive oppløsningen på en god og effektiv måte.

 

 

 

Du vil finne en hel masse kritikk i alle retninger, mye også under Steve Jobs sin tid hos Apple. Og akkurat som med de fleste andre produktene som blir kritisert av mange så eksisterer det en haug med brukere som eide produktene og var strålende fornøyd med de.

 

 

 

 

Som sagt så har jeg hatt min Apple Watch i ca 9 mnd nå, og så langt så er det vel kun to ting jeg har å utsette og det er mangelen på innebygget GPS og det at den godt kunne ha vært hakket tynnere. Har fungert absolutt strålende som fremviser av tid, treningskompanjong, notifikasjonssenter, måling av søvn om nettene og i det hele tatt. Har ikke savnet min Certinaklokke i det hele tatt og har enda ikke hatt noe problem med batteritiden, men så har jeg en godt innprintet rutine for lading da jeg bruker en hel del trådløseenheter i min hverdag som alle må vedlikeholdes hva gjelder batteri.

Lenke til kommentar

tl;dr

 

du har forstatt ikke forstått poenget mitt: at du synes et halvferdig produkt er "greit", betyr ikke at produktet er noe annet enn halvferdig.

Diverse whataboutism i forhold til andre halvgode produkter de har slupper bare *understreker* den stadig synkende perfeksjonismen Apple stod for en gang i tiden.

Og ja jeg glemte kanskje det viktigste; konkurrentene, deriblandt Samsung, har pakket lang flere funksjoner i sine "klokker" (som også er "so-so" i forhold til hva en smartklokke burde være), men i det alle minste er ikke deres produkter temmelig stand-alone og ikke avhengig av en telefon til å gjøre mange så mange ting, mens dette blir en slik bastard Apple-duo der man må nesten ha en iPhone med seg for å få alt ut av denne "klokken".

Slappe greier.

Lenke til kommentar

du har forstatt ikke forstått poenget mitt: at du synes et halvferdig produkt er "greit", betyr ikke at produktet er noe annet enn halvferdig...

Nå er selvsagt ikke Apple Watch et halvferdig produkt. Det er et helt ferdig og fullt ut fungerende produkt. Men det er første generasjon og vil selvsagt bli videreutviklet og forbedret.

 

Kan du fortelle om ett eneste produkt, uansett sjanger og kategori, som var så ferdig i sin første utgave at det ikke trengte å forbedres og videreutvikles?

Endret av rogkas
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan du fortelle om ett eneste produkt, uansett sjanger og kategori, som var så ferdig i sin første utgave at det ikke trengte å forbedres og videreutvikles?

 

Vann uten kullsyre eller smakstilsetninger på flaske tror jeg må være noe av det som kommer nærmest :-) (Men også her har det jo kommet flasker med mer spennende design)

Lenke til kommentar

 

Kan du fortelle om ett eneste produkt, uansett sjanger og kategori, som var så ferdig i sin første utgave at det ikke trengte å forbedres og videreutvikles?

Vann uten kullsyre eller smakstilsetninger på flaske tror jeg må være noe av det som kommer nærmest :-) (Men også her har det jo kommet flasker med mer spennende design)

 

 

 

Det er nok riktig, men så er det et naturprodukt og ikke et produkt vi har funnet opp. Skal vi kikke litt på den type produkter så skal det nok være mulig å finne flere produkter naturen gir oss som fortsatt er i sin opprinnelige form og fasong...:-)))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...