Gå til innhold

Tabletop Simulator trenger litt kjærlighet


Anbefalte innlegg

w98UaKg.jpg


Hepphopp. Tabletop Simulator er ganske enkelt en brettspill-simulator på internett. Man kan lage sine egne spill eller laste ned fiks ferdig satt opp spill via Steam Workshop - for eksempel D&D, Carcassonne, Gwent, Secret Hitler, RISK, Cards Against Humanity og hundrevis av andre titler. Det er vel ikke stort mer å si om det egentlig, annet enn at det er en stor samling av brettspill man kan spille sammen over nett. 
 

Humble Store - €19,99 €9,99
Steam - 140kr


Det er sikkert flere som meg der ute, med interessen for diverse brett/kortspill, men uten vennegjengen med samme interesse. Gruppekveldene er av den grunn ganske vanskelige å få til uten litt hjelp fra det magiske internett hvor det ikke har noe å si hvor man sitter IRL. Selv ble jeg introdusert til Tabletop Simulator gjennom Youtube-videoer av spillet Secret Hitler, som man kan laste ned på Steam Workshop om man vil hoste egen match, eller bare hoppe inn i en runde, men møter skuffende få nordmenn ingame. Vi er liksom akkurat èn nordmann for lite til å sette igang skikkelig i noen spill. Tenkte kanskje det er litt fordi spillet ikke er veldig kjent (eller er jeg bare sent ute til bordet?) , så en tråd her kan jo ikke skade. Spre ordet om ... ja. Spillet.

Så. Har du Tabletop Simulator? Hva er det du spiller mest? Er det noen versjoner av spill som er bedre enn andre?
 
Litt bilder av random spill:


maxresdefault.jpg

131-3-1398543434.jpg

ss_6a40bc382133371b901af29c60c53e0bd51ce

2882779-gwent3.0.0.jpg

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det å spille på Tabletop Simulator nå? Husker da det kom ut, virket det mest som om det var lager for å flippe sjakkbrettet og kaste brikker over alt i ekte Goat Simulator-stil. Er det blitt mer "seriøst"?

 

Når jeg spiller merker jeg ikke noe særlig til folk som flipper og lager kvalm hvertfall. Klart, de som gjør det blir enten kicket før spillet, ellers låses bordet så ingen surmulere kan ødelegge for resten. Men virker nå som at de fleste som er der inne nå er der for å faktisk spille.

 

Spilte Secret Hitler med 7 andre bekjente, og kan absolutt anbefale det til andre. Eneste problemene vi hadde var tekniske, slik som høy ping og problemer med å flytte på kort.

 

Ja, det opplever jeg fra tid til annen også. Lav ping gjøre meg forsåvidt ingenting i denne sjangeren, men noen ganger opplever jeg at noen andre må flytte på en brikke jeg ikke kan bevege på med det første. Normalt sett varer det ikke lengre enn noen sekunder da. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...