Gå til innhold

– Pirat-nettstedene tjener for mye penger til at de vil slutte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Kan jo vinkle dette slik også: Netflix tjener for godt på å blokkere innhold for norske brukere til at de kommer til å gi oss tilgang til alt folk i andre land har tilgang til.

Netflix har overbevist meg om at piratnedlasting er en bedre løsning.

Lenke til kommentar

Henrik Ponten har rett og slett ikke peiling på hvorfor det er mindre piratvirksomhet...

Men selvsagt slike altruistiske personer elsker å slenge rundt med leppa og si "Se de udugelige metodene mine med straff som ligner på middelalderen fungerer, kom og betal meg millioner så skal jeg fortsette med idiotien".

 

Når man har gode tjenester på plass som Spotify , Netflix bare for å nevne noen så blir behovet for å laste ned kraftig redusert...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

"Är det er förtjänst att det blivit färre illegala tjänster tror du, undrar jag, och Henrik Pontén tänker efter.

 

– Jag kan inte komma på någon annan förklaring, kan du? svarar han efter en stund."

 

Jeg kan komme på ganske så mange forklaringer.

Lenke til kommentar

Idag så betaler jeg for Spotify, Apple Music, Netflix og HBO. Men så lenge det er innhold jeg kun får tilgang til via piratkopiering, så kommer jeg til å fortsette med god samvittighet.

Det er greit nok at artisten skal få betalt for det arbeidet han/hun har gjort. Men slik det fungerer i dag, så har man gigantiske selskaper som sitter og ruger på alt av rettigheter til filmer/musikk/bøker som er laget opp gjennom historien.

Det er helt absurd at om jeg gir ut noe på et plateselskap, så vil dette være beskyttet 70 år etter min død, altså frem til rundt 2160... (Mot 28 år når opphavsretten kom i 1790, eller 42 år når det ble utvidet i 1831).
 

625px-Copyright_term.svg.png

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Spørsmålet er HVA piratsidene tjener penger på.

Reklame? Heller tvilsomt, da historiene ellers og fra tek.no er at flesteparten ruller ut Adblock og at reklamefinasiering holder på å dø ut.

Skadevare utdeling vil jo kun være en kortsiktig business modell for en nettside som Piratebay, så denne vil de naturligvis sky.

 

Så hva er det de da tjener på?

Lenke til kommentar

Kan jo vinkle dette slik også: Netflix tjener for godt på å blokkere innhold for norske brukere til at de kommer til å gi oss tilgang til alt folk i andre land har tilgang til.

Netflix har overbevist meg om at piratnedlasting er en bedre løsning.

 

Netflix ønsker å gi deg tilgang til alt, det er ikke dem som velger å stenge deg ute.

De tjener faktisk mer penger hvis de kan tilby mer innhold, du betaler det samme, uansett.

Det er de som eier rettighetene som tvinger netflix til å gjøre noe med vpn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, uansett hvor mye vi og Netflix måtte ønske det, kan de rett og slett ikke si at "alle distribusjonsavtaler er nå globale".

 

Netflix er så store nå at eg trur hvis Netflix vil det så kan dei sei at fra nå av skal alle distribusjonsavtaler med oss være globale.

 

Men som med alt så koster det penger og hvis Netflix er som alle andre så har dei sikkert ett krav om at når dei lager ein avtale så skal ingen andre få vise det samme matrialet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...