Gå til innhold

Google lagde egen versjon av YouTube for å unngå bannlysning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Religion... hadde noen funnet opp de greiene i dag ville personen bli ansett som sprøyte gal. Men, men - det benyttes vel mest av alt for at makta skal kunne kontrollere massene- så fjerner en de greiene ville det vel dukke opp noe annet.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

@Dubious :

 

De er ikke terrorister, men i verste fall økonomiske kriminelle individer som utnytter makten til egen fordel. Dessuten har militæret i Pakistan slått hardt ned mot terrorist organisasjoner i NWF provinsen.

 

Jeg for min del er glad for at folk har endelig begynt å skjønne at Saudi/Qatar tolkning av islam har forårsaket mange av konfliktene i MØNA, siden den er hovedkilden til inspirasjon blant jihadister.

Endret av Imran_Ali
Lenke til kommentar

Styret i landet er terrorister

Det å blokkere nettsider er ikke i nærheten av å være terroristisk, snarere heller et tegn på å begrense konflikt enn å skape. Pakistan har jo vært aktive på mange områder for at uro og konflikt ikke skal spres i Pakistan, og holdes ute av landet. Pakistan opplever langt mer terrorisme enn det Europa gjør. Da er det ikke rart at de prøver å hindre det?

Religion... hadde noen funnet opp de greiene i dag ville personen bli ansett som sprøyte gal. Men, men - det benyttes vel mest av alt for at makta skal kunne kontrollere massene- så fjerner en de greiene ville det vel dukke opp noe annet.

Hvem har sagt at religion er hovedgrunnen til noe av dette? Hvor mange land som har stor velstand i dag har stor innflytelse av religion? Hvor mange av dem har problemer med religion? "Religion er opium for folket" som Karl Marx sa. Det brukes for folk som er i en dårlig situasjon. Det utnyttes og vris til personlig vinning. Så får du masse konflikt som handler om "religion". Religionens skrifter og lære er ikke problemet. Problemet er at religion har blitt misbrukt, og blir misbrukt til å få makt. Spesielt blant de semittiske religionene (Kristendom, Islam og Jødedom). Det er jo sant det du sier om at da hadde det kommet noe annet. Opp igjennom tidene har alltid troen på ett eller annet blitt brukt som maktmiddel.

 

Likevel er det langt bedre å erstatte det med ideologier f.eks, ville nå jeg sagt ihvertfall. Det er jo det vi stort sett har i i-land. Det er erstattet av ideologier, eller et sett verdier. Kina er jo f.eks lite religiøst, men der har de jo den kommunistiske ideologien, men egentlig enda sterke har de verdier og tanker fra Konfutze. (Merk, de har ikke kommunistisk styresett, bare ideologien, da kommunistisk styresett ikke fungerer bra i praksis).

 

For i bakvendtland, der kan alt gå an,

der er de like fanatiske og gærne alle mann.

Den Pakistanske regjeringen er ikke fanatisk eller gal på noen måte. Og de støtter heller ingen som er det. Tvert imot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merkelig at folk er så negative til andres måte å styre på. Andre land har andre problemer, andre utfordringer. De er i andre stadier av utvikling. Det å innføre Vestlig styresett og måte overalt er ren idiotisme som ikke sørger for noe annet enn at landene som i dag er #1, fortsetter å være det. Du kan ikke løse andres problemer på vår måte.

 

Hvem sa at sensur av internettsider i Pakistan var negativt? Eller Tyrkia? det kan lett være positivt. Det er generelt også et område som har stor fordel av å ha autoritære og sterke regjeringer, da det er mye press fra andre hold. Både i regionen, og fra verdenspoliti USA. Det er ingen som vet enda hvordan det virker, så før folk dømmer dette som negativt, hva med å se fra andre perspektiv å tenke seg litt om? Kan umulig skade?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Religion... hadde noen funnet opp de greiene i dag ville personen bli ansett som sprøyte gal. Men, men - det benyttes vel mest av alt for at makta skal kunne kontrollere massene- så fjerner en de greiene ville det vel dukke opp noe annet.

 

folk har prøvd men de har bare blitt kalt en cult. vi har jo scientologi da men som sagt de blir sett på som idioter.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke snakke for alle religioner, men de fleste av dem har positive effekt på samfunn. 

Her er noen sitater fra Quran : http://quran.com/search?q=charity http://quran.com/search?q=orphan.

 

 

For en religion som prøver å berike en "elite" (ifølge folk her på forumet) så er det forferdlig mye snakk om å gi støtte til de svake i samfunnet.

 

Det var en interessant statistikk et par år siden i England, hvor det viste seg at ateister donerte minst til veledige formål, mens personer med religiøs bakgrunn donerte mest. Ateister donerte mindre enn 1/3 av det en religiøs person ville ha donert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kan ikke snakke for alle religioner, men de fleste av dem har positive effekt på samfunn. 

 

Her er noen sitater fra Quran : http://quran.com/search?q=charity http://quran.com/search?q=orphan.

 

 

For en religion som prøver å berike en "elite" (ifølge folk her på forumet) så er det forferdlig mye snakk om å gi støtte til de svake i samfunnet.

 

Det var en interessant statistikk et par år siden i England, hvor det viste seg at ateister donerte minst til veledige formål, mens personer med religiøs bakgrunn donerte mest. Ateister donerte mindre enn 1/3 av det en religiøs person ville ha donert!

 

 

Jeg ville ikke vært så sikker på dette basert på et par sitater fra Koranen, eller undersøkelse i England.

 

Når var kristendom mest dominerende i Europa? Var det ikke Middelalderen, eller på engelsk "The Dark ages"? Makten til kirken var en sterk demper på utviklingen i Europa i mange århundrer. De krevde og inn enorme mengder penger. Nettopp for å berike eliten. De beriket seg selv på bekostning av andre. Tenkt på hvor mye saktere økonomien hadde gått med 10% ekstra skatt på alt? For å gi folk i kirken et bedre liv, for å gå til krig, for å bygge unyttige enorme bygninger.

 

Og kristendom og islam har veldig likt budskap på mange felt. Det er ikke noe ondt i budskapet til noen av religionene, men det brukes på en negativ måte. Religionen utnyttes. Da blir det negativt for samfunnet. Ingen sier det er negativt i seg selv, men veldig mange steder blir det utnyttet til å ha en negativ effekt. Ta et snitt av økonomien til protestantiske land i Europa. Sammenlign det med katolske eller ortodokse. Jeg skal love deg at det protestantiske gjennomsnittet er det beste. Det er og det med minst innflytelse fra religion. Ikke negativt? Det er ikke så enkelt. Det er komplisert. Det kan være bra. Det kan være dårlig, hvis det blir misbrukt, og det skjer, mye.

Lenke til kommentar

@TKongen

 

Religion kan være farlig og destruktiv når misbrukt, det er jeg enig i. Men jeg snakket selvfølgelig fra individ perspektiv og ikke insititusjonell. Jeg snakket om hvordan religion kan ha postiv innvirkning på individet i samfunnet og hvordan individet fungerer i samfunnet.

 

Du trenger ikke å gå så langt tilbake for å snakke om religion misbruk. Dagens Saudi Arabia er en lysende eksempel på det og ikke minst IS.

 

Selv om det er langt fra bra nok er Pakistan flere lysår unna hvordan ting er i dagens Saudi Arabia mhp. religionsfrihet og kvinnerettigheter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...