Gå til innhold

SNIKTITT: LG V10 har premium-følelse så det holder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd de ikke har klart å legge funksjonsknappene neders inn i selve rammen som touch-knapper og ikke som en stripe nederst på skjermen som ofte tar opp plass. Er ikke overdrevet glad i Samsung, men dette er iallefall en av fordelene til deres telefoner vs. Sony og andre som velger løsningen som denne LG'en har.

 

Delte meninger om det. Jeg befinner meg på motsatt side, og foretrekker virtuelle knapper fremfor fysiske. Blant annet fordi:

 

- Større andel skjerm i front ser bedre ut.

- Effektiv skjermstørrelse blir større inne i apper, når knapperaden minimeres.

- Man slipper å bruke krefter (og pådra seg lidelser ala musesyken) på å trykke inn fysiske knapper.

 

Det siste var et problem når jeg i gamle dager hadde iPhone. Jeg merket det i tommelen etter endel tusen trykk..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Synd de ikke har klart å legge funksjonsknappene neders inn i selve rammen som touch-knapper og ikke som en stripe nederst på skjermen som ofte tar opp plass. Er ikke overdrevet glad i Samsung, men dette er iallefall en av fordelene til deres telefoner vs. Sony og andre som velger løsningen som denne LG'en har.

 

Delte meninger om det. Jeg befinner meg på motsatt side, og foretrekker virtuelle knapper fremfor fysiske. Blant annet fordi:

 

- Større andel skjerm i front ser bedre ut.

- Effektiv skjermstørrelse blir større inne i apper, når knapperaden minimeres.

- Man slipper å bruke krefter (og pådra seg lidelser ala musesyken) på å trykke inn fysiske knapper.

 

Det siste var et problem når jeg i gamle dager hadde iPhone. Jeg merket det i tommelen etter endel tusen trykk..

mange, som for eksempel meg vil ikke ha fysiske knapper, men vil ha kapasitive knapper under skjermen, ikke fysiske.

 

-personlig syns jeg ikke ser bedre ut men knapper på skjermen.

-at knappene blir borte i noen apper er nettop en grunn til at jeg ikke liker å ha dem på skjermen, jeg vil at de skal være tiljengelige hele tiden.

-mye enklere å komme borti knappene uten vilje når de er på skjermen.

- vil at hele skjermen skal være dekket av noe annet enn nettop de knappene som er der hele tiden.

 

etter en liten tråd på LTT forum jeg så, så ville 60% der ha knapper som er under skjermen, ikke på skjermen. så personlig syns jeg det er rart at det er så få som har det. verdt å nevne at det ikke var super mange som svarte på den tråden da.

Lenke til kommentar

V10 kommer vel litt sent. LG G5 blir vel presentert i April og det er jo ikke så lenge til.

 

Spørs vel hvordan prislappen på G5 blir da, med 4K skjerm. Snapdragon 820 og snakk/rykter om 4000maH batteri og sikkert en haug med andre råe spec's.. 8000+?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

 

Spørs vel hvordan prislappen på G5 blir da, med 4K skjerm. Snapdragon 820 og snakk/rykter om 4000maH batteri og sikkert en haug med andre råe spec's.. 8000+?

 

LG har jo en tendens til og prise fornuftig, så tviler på 8000+ .  håper i hvert fall ikke på 4K skjerm :)

 

Men blir spennende med G5

 

 

1440p holder i massevis på en mobiltelefon ja, og 4K er sløs av batteri. Bruker fortsatt LG G2 jeg, så blir spennende å se om G5 blir en verdig erstatter.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At den lar seg åpne og støtter minnekort og batteriskifte gjør nok at dette blir min neste mobil, etter å ha fulgt Note-serien til Samsung fra begynnelsen. Nei takk til uni-body (til privat bruk).

 

Hvis arbeidsgiver betaler er det kanskje en fordel med unibody, for da får man ny telefon annethvert år når batteriet er oppbrukt :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...