Gå til innhold

Nå vil Netflix nekte deg å bruke VPN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, Netflix hadde et møte i dag morges hvor de bestemte seg for å whiteliste alle VPN-tilkoblinger "Getflix" benytter.

Slik jeg forstår innlegget ditt betyr det getflix vil virke.

 

 

Viwst jeg reiser til utlandet, må jeg bruke VPN til Norge for å i det hele tatt få se Netflix da?

Teorien er vel det samme ja du får jo utenlands nettflix da for det landet, ville vært rart om man kan velge norsk netflix i usa men ikke omvent. Som USA skulle vært bedre en norge\england.

 

Hvorfor kunne de heller ikke ha forskjellig sider, der man bestemmer selv hvilken land?

For syns det hele er helt tåpelig, som om microsoft skulle kun selge windows 10 i usa mens i norge selges kun windows 8.1 lovlig.

 

Eneste ulempen med nettflix (USA) er man ikke får norsk text antakelig heller ikke norsk språk.

 

 

Skal vi se... hvor var den "avslutt abonnement"-knappen?

https://help.netflix.com/nb/node/407

 

Husk å skrive kommentar (Avslutter fordi nettflix ikke finnes i 4k og på grunn av relgionsperre).

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Innholdsleverandørene burde snart våkne og forstå at vi ikke lengre lever på VHS/DVD-tiden. Verden kan ikke lengre segmenteres opp i flere markeder - vi har et globalt marked.

 

Innholdet ER tilgjengelig for kunden (via "andre kanaler"). Det eneste innholdsleverandørene gjør her, er å fjerne muligheten til å betale.

 

Og som noen hos NRK-beta sa i en blogg: "Eneste måten å beskytte eget innhold på nett, er ved å være den beste leverandøren av det". Dette er noe de som produserer innhold burde ta innover seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Innholdsleverandørene burde snart våkne og forstå at vi ikke lengre lever på VHS/DVD-tiden. Verden kan ikke lengre segmenteres opp i flere markeder - vi har et globalt marked.

 

Innholdet ER tilgjengelig for kunden (via "andre kanaler"). Det eneste innholdsleverandørene gjør her, er å fjerne muligheten til å betale.

 

Og som noen hos NRK-beta sa i en blogg: "Eneste måten å beskytte eget innhold på nett, er ved å være den beste leverandøren av det". Dette er noe de som produserer innhold burde ta innover seg.

 

god tankegang det med "global marked", men det er dessverre ikke sån det fungerer.

Så lenge det er forskjellige lovgivning I forskjellige land så vil det alltid fære noe forskjell.

Film/TV bransjen er ja veldig spesiellt her, det har disstribusjonsavtaler I alle land som er veldig forskjellig.

At kunden kan "skaffe seg " innholdet på andre måtter er ja ikke poenget her.

Lenke til kommentar

Tek, i blogginnlegget, og alle andre nyhetssider, er det proxy-tjenester som skal blokkeres. Det er ingen andre som nevner VPN-tjenester. Er dette bare noe dere har gjettet dere frem til, eller har dere informasjon på at det også gjelder VPN siden dere er så tydelige på det?

 

De sier proxy-tjenester, men samtidig sier de også "we will continue to respect and enforce content licensing by geographic location.". og "Some members use proxies or “unblockers” to access titles available outside their territory. To address this, we employ the same or similar measures other firms do. This technology continues to evolve and we are evolving with it."

 

Det er all grunn til å tro at "enforce content licensing" og "unblockers" innebærer alt som har å gjøre med å lure Netflix til å tro at man befinner seg i andre land enn man faktisk gjør. Og det siste punktet med at teknologien for å blokkere utvikler seg, og at de utvikler seg med det, kan jo tyde på at de vil gjøre det de kan for å hindre at noen omgår regionssperrene. Men siden dette ikke går helt frem av Netflix' blogginnlegg, har vi oppdatert artikkelen litt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Vpn, torrents og plex funker som bare det, da slipper jeg at innholdet plutselig er borte en dag. Har ikke råd til og abonnere på alt som er av tjenester, og fremedels ikke få sett alt jeg vil se. Se det på tv er uaktuelt, det reklame kjøret der er til å bli sprø av.

 

Hvis IMDB hadde streamet eller solgt alt de har oversikt over, da hadde jeg betalt, uten problemer. Tilgang til alt, for all tid, samme hvor du er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...