Gå til innhold

Oculus-sjefen: – Virtual Boy ødela for VR-industrien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Dersom du var en av dem som forhåndsbestilte enheten samtidig sitter du nok og venter på at den skal dukke opp i postkassa en gang etter april. "

 

"etter april" = altså ingen får noe før mai?

Vet Gamer.no noe ikke vi vet, eller mindre?

 

Hva med dem som bestilte tidlig og fikk beskjed om at brillene sendes i mars,? Tror gamer.no seriøst at disse sitter "nok og venter på at den skal dukke opp i postkassa en gang etter april."?

 

 

https://www.oculus.com/en-us/blog/oculus-rift-pre-orders-now-open-first-shipments-march-28/

Lenke til kommentar

Har alle glemt VictorMaxx' Cybermaxx?

 

https://vrwiki.wikispaces.com/Victormaxx+CyberMaxx

 

Hadde selv en sånn på tidlig 90-tall og det var en ganske fæl opplevelse. Tung og vond å ha på seg. Man fikk veldig vondt i øynene og det var nesten ingen software som støttet hjelmen. Jeg husker Doom og Descent fungerte dersom man brukte en patch. Noen høydare var det ikke. Dyr var den også. :)

Lenke til kommentar

Har alle glemt VictorMaxx' Cybermaxx?

 

https://vrwiki.wikispaces.com/Victormaxx+CyberMaxx

 

Hadde selv en sånn på tidlig 90-tall og det var en ganske fæl opplevelse. Tung og vond å ha på seg. Man fikk veldig vondt i øynene og det var nesten ingen software som støttet hjelmen. Jeg husker Doom og Descent fungerte dersom man brukte en patch. Noen høydare var det ikke. Dyr var den også. :)

 

Tror det heller var slike enheter som ødela, de var tross alt et seriøst forsøk på VR og var sikret gøy om du prøvde i et par minutter slik jeg gjorde på en messe.

men fungerte ikke for vanlig spilling.

 

virtualboy var totalt useriøs og alle som prøvde den i 30 sekunder burte skjønne det.

Lenke til kommentar

Men i svarte da... det var jo enheter som disse som var pionerer på VR. Er så utrolig lett å kritisere 20+ år gamle enheter for å ødelegge. T-ford er en bedriten bil å kjøre, men den har jo ikke akkurat ødelagt for bilindustrien. Occulus gjengen må bare få noen å klage på så de får fokuset bort fra en hårreisende pris for en bunch med plastik. Det at de ikke tjener penger på enheten er jo latterlig, de driver ikke med vedledighet..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det fyren oppnår med å komme med usannheter? At teknologien ikke er bra nok tilsier ikke at den ødela på noen måte. At man er/ var skeptisk til VR er det beste som har skjedd VR spør du meg, det forhindret folk i å prøve å få dette til å bli forbrukervare før det faktisk gikk an å gjøre det riktig. Tenk bare på hodetracking og slike ting + minidatamaskiner som tar seg av prosseseringen av disse tingene, var ganske labert for bare 4-5 år siden og tilnærmet umulig å få til en god opplevelse.

 

Se på hvor lang tid OR brukte på å få ut et godt produkt, mye av problemene var pga maskinvare ;)

Lenke til kommentar

"Dersom du var en av dem som forhåndsbestilte enheten samtidig sitter du nok og venter på at den skal dukke opp i postkassa en gang etter april. "

 

"etter april" = altså ingen får noe før mai?

Vet Gamer.no noe ikke vi vet, eller mindre?

 

Hva med dem som bestilte tidlig og fikk beskjed om at brillene sendes i mars,? Tror gamer.no seriøst at disse sitter "nok og venter på at den skal dukke opp i postkassa en gang etter april."?

 

 

https://www.oculus.com/en-us/blog/oculus-rift-pre-orders-now-open-first-shipments-march-28/

Hei sløvhjerne,

 

Beklager for feilen.  :) Oculus sendes fra og med 28. mars, men når man faktisk får den avhenger slik jeg forstår det av en rekke andre ting. Noen har fått estimert levering i april, og noen har fått estimert andre måneder.

 

Da jeg skrev «etter april», mente jeg egentlig at den ankommer i april eller senere. I ettertid ser jeg at det kan være mulig at noen får den i løpet av de få dagene som er igjen etter 28. mars.

 

Derfor har jeg nå endret teksten slik at det ikke levner noen tvil om når man kan håpe på å få brillene i posten.

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

 

"Dersom du var en av dem som forhåndsbestilte enheten samtidig sitter du nok og venter på at den skal dukke opp i postkassa en gang etter april. "

 

"etter april" = altså ingen får noe før mai?

Vet Gamer.no noe ikke vi vet, eller mindre?

 

Hva med dem som bestilte tidlig og fikk beskjed om at brillene sendes i mars,? Tror gamer.no seriøst at disse sitter "nok og venter på at den skal dukke opp i postkassa en gang etter april."?

 

 

https://www.oculus.com/en-us/blog/oculus-rift-pre-orders-now-open-first-shipments-march-28/

Hei sløvhjerne,

 

Beklager for feilen.  :) Oculus sendes fra og med 28. mars, men når man faktisk får den avhenger slik jeg forstår det av en rekke andre ting. Noen har fått estimert levering i april, og noen har fått estimert andre måneder.

 

Da jeg skrev «etter april», mente jeg egentlig at den ankommer i april eller senere. I ettertid ser jeg at det kan være mulig at noen får den i løpet av de få dagene som er igjen etter 28. mars.

 

Derfor har jeg nå endret teksten slik at det ikke levner noen tvil om når man kan håpe på å få brillene i posten.

Den e god :) see you in the Metaverse ;)

Lenke til kommentar

Men i svarte da... det var jo enheter som disse som var pionerer på VR. Er så utrolig lett å kritisere 20+ år gamle enheter for å ødelegge. T-ford er en bedriten bil å kjøre, men den har jo ikke akkurat ødelagt for bilindustrien.

De kunne jo bare laget en Tesla eller noe mens de først var i gang, fremfor å gå gjennom en masse primitive bilmodeller med litt utvikling for hver gang. Skulle jo nesten tro teknologiutvikling var var en slags stegvis prosess og ikke noe som på magisk vis blir til bare man bestemmer seg for å lage det.

Lenke til kommentar

"siden assosiasjonen den har til VR skadet industrien på lang sikt"

 

Første gang jeg hører om denne. Men jeg er smertelig klar over at VR har eksistert i over 40 år, og burde vært allemannseie for leeenge siden.

 

les minimums kravene og så ser du hvorfor det ville være vanskelig for 40 år siden eller 20 for den sakens skyld. Ja du kunne sikkert fått det til å virke for 6-7 år siden med en god pc og PS3 spill men usikker på om skjemene var gode nok da.

 

Hvor bredt synsfelt får du med rift?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...