Gå til innhold

SNIKTITT: Slik gikk det da vi så OLED-skjermen rulles sammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har virkelig virkelig lyst på et bar overlay briller (alle klikk on solbriller) med gjennomsiktig skjerm teknologi.. Det i kombo med Augumented reality gir sinnssykt mange kule ting man kan gjøre.

 

Pin et video vindu til en vegg i 3D space og la den være bundet i rum (dvs stillestående) og vips så har du tv akkurat der du vil ha en tv/skjerm.. kanskje også derfor denne typen tek går sakte, fordi den vil potensielt gå tv/skjerm og andre bransjer i næringen.

 

Ta skrittet lengre og sleng med en kraftig mobil data enhet med wifi, 3g osv, leap motion type kontroll i kombo med stemmestyring og vips så har personlig computer (PC) fått en helt ny dybde av personlig.

Lenke til kommentar

Enderlig ruller OLED frem.

 

Jeg hørte om OLED for mange år siden, hvorfor har det tatt så lang tid? Nå husker jeg ikke når jeg hørte det for første gang, Noen som vet når OLED dukket opp?

Leeeenge siden. Også kommersielt er det lenge siden. Samsung brukte OLED før de begynte med Android.

 

Samsung har altså en utrolig lang linje med nye OLED produkter hvert år. Hvert år er forbedringene store. Men det tok likevel en 6-7 år om ikke mer før Samsung sin OLED var bedre enn den beste LCD. De begynte veldig langt bak, men går fremover langt raskere. Så hvorfor tok det så lang tid? Fordi de var så langt bak LCD. Utfordringene var så store. Men fortsatt fortsetter OLEd utvikling i stort tempo. Nå som LG og Samsung sine modeller får større og større markedsandeler, og kommer i stadig flere produkter, en enorm økning i bare de siste månedene nå, så øker nok bevilgningene. Gleder meg til 2017. Nå som OLED gjør skikkelig inntog i produkter utenfor LG/Samsung på forbruker markedet, om en høy pris, betyr det at tiden nærmer seg mer og mer for at OLED blir standarden i high end. Og kryper over i mid-end. Både Samsung og LG er jo veldig klare til å møte etterspørselen, og veldig klar for at over 10 år med forskning, uten videre inntekt, skal begynne å generere inntekt som betyr noe. De har jo 55% av LCD markedet og 99.9% av OLED i dag.

 

Det ser ikke ut som det blir noen endring på OLED fronten, på LCD holder de se også stabile. Og med 99.9% andel, så kan du jo tenke deg til at begge gjerne vil øke størrelsen på OLED markedet. Bedre å ha 99.9% av noe stort og 55% av noe mindre, enn omvendt.

 

Ellers er det med smartklokka merkelig. Ganske mange som bruker OLED der allerede. Uten at de nødvendigvis blir veldig små og tynne av den del. Apple Watch har jo f.eks LG sin P-OLED skjerm. Er den veldig tynn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ihvertfall ha en OLED TV, min TV er gammel av typen: 37" LG2100

TV'n funker, men nå er det snart på tide å skifte til større og bedre bilde.

De skriver ikke om det på messene, men LG kommer jo med nye OLED TVer. Altså bortsett fra den som sikkert blir svindyr. De kommer med TVer som kommer til å være langt rimeligere. Det kommer nok nye fullHD TVer. De gamle er jo på rundt 20.000 kr. Jeg vet ikke om de nå har kommet med TVer enda lavere i pris. Muligens ikke ved lansering, men de vil nok komme nærmere 10-15K senere i år vil jeg tippe. OG avhengig av kronekurs.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil ihvertfall ha en OLED TV, min TV er gammel av typen: 37" LG2100

TV'n funker, men nå er det snart på tide å skifte til større og bedre bilde.

De skriver ikke om det på messene, men LG kommer jo med nye OLED TVer. Altså bortsett fra den som sikkert blir svindyr. De kommer med TVer som kommer til å være langt rimeligere. Det kommer nok nye fullHD TVer. De gamle er jo på rundt 20.000 kr. Jeg vet ikke om de nå har kommet med TVer enda lavere i pris. Muligens ikke ved lansering, men de vil nok komme nærmere 10-15K senere i år vil jeg tippe. OG avhengig av kronekurs.

 

Ja.. jeg får vel bare vente å se. !! om ikke i år så satser jeg på at år 2017 er kanskje det året jeg skaffet meg et digg 55"

Endret av funkweb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke OLED kommer veldig langt ned i pris. Det er en grense hvor kostnadene ikke blir mye mindre, som f.eks med LCD. Dessuten vil panelene være så gode kontra LCD panelene i den priskategorien at du ville endt opp med å selge noe dobbelt så bra for halvdelen. Siden LG og lager mye LCD vil de ikke selge OLED så billig at de ikke tjener mer på det enn å selge LCD. Men jeg vet ikke helt hvor det nivået blir... En ikke veldig smart TV + 42" f.eks hadde nok og gjort prisen litt lavere. Så hvis noen "billig" TV produsenter kjøper paneler aksepterer jo de nesten null i margin. Da vil du nok få priser som kommer litt under det LG strekker seg til som nedre grense. Jeg tror prisene i 2017 hvertfall vil være ganske nær nedre grense, og at ting ikke vil bevege seg så raskt lengre. Kommer litt an på hvordan LG sin serie med produkter i år blir.. Blir spennende å se tester og priser på dem i år.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Det stilles meget strenge krav til et speedometers synlighet i en bil, så jeg tviler faktisk på at OLED egner seg til den bruken, dersom det ikke brukes "skylapper" som beskytter mot alle tenkelige sol-innskinns-vinkler.

 

Click-bait overskrift. Jeg forventet seriøst noe spennende å lese når dere uttrykker dere slik:

 

 

Slik gikk det da vi så OLED-skjermen rulles sammen

 

Eksempler:

 

- Laget hull i skjermrullen

 

- sølte hele cola-begeret over den i begeistring

 

Noe i den duren..

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...