Gå til innhold

Over 100 VR-spill er under utvikling til PlayStation VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om Sony ikke legger seg så veldig høyt prismessig slik som OR, så tror jeg muligens de kan ha ett godt kort på hånden. I det lange løp er den jo avhengig av at det ikke bare kommer slike enkle pikkspill og annet dritt som preget f.eks Wii/Kinect og all den gimmick dritten som kom der. Jeg ble svært nysgjerrig etter å ha sett EVE: Valkyrie f.eks...det er i hvertfall noe for meg. 

 

Men så spørst det om konsoll folket er veldig villig til å legge ut flere tusenlapper ekstra for tilleggutstyret til PS4..

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Litt info her http://ps4daily.com/2015/03/ps4-vr-headset-120-fps/

 

Edit: Så nøkkelen på PS4 for utviklere er å enten lage spill/opplevelser som kjører native i 90 eller 120 fps. Da sier det seg selv at spillene/opplevelsene vil være av enklere grafikk. Men om dem lager spill i 60 fps så vil en få en 120fps opplevelse. Og er så langt det eneste VR headsettet som har et 120Hz panel. 90Hz på HTC og Oculus.

 

Men 60fps betyr som vi vet begrensninger på PS4. Men det er fult mulig for spill med bra grafikk i 60 fps på PS4. Metal Gear Solid kjører i 60 fps og er et eksempel på hva en kan få av grafikk i VR på PS4.

 

PC vil som alltid ha muligheten for bedre grafikk. Også i VR. Men personlig så tror jeg ikke det er et problem. Akkurat som PS4 eiere generelt er fornøyd med hva dem får av ytelse og grafikk på sin konsoll så vil dem nok gjøre det samme for VR.

 

Ble mye bla bla bla nå...Hehe :)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Det stemmer. Den fungerer som en HDMI splitter. Slik at en kan se hva som skjer i PSVR på TV. Den skal også håndtere informasjonen som kommer ifra PSVR og gjøre det om til data som kan gå via USB til PS4. Den håndterer også 3D lyd som er veldig viktig i VR.

 

Den har ikke mer kraft i form av en CPU/GPU.

 

Selve oppskaleringen til 120fps vil bli gjort av GPU som er i PS4. Og det skal visstnok være minimalt av ressurser som det krever.

 

Det er informasjonen jeg vet så langt. Om det er noe mer til denne boksen så er det noe Sony ikke har delt enda. Eller som jeg ikke har fått med meg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

det skal være "lekket" at Playstation VR vil koste 800$ i USA altså mere enn Oculus Rift...

 

la oss kalle det et rykte til noe annet er bevist.

 

men personlig, tror jeg Oculus Rift er både billligere en det Playstation VR og HTC Vive, og alle ryktet peker mot det samme.

Lenke til kommentar

Palmer Luckey

- Oculus vs Sony

 

" I think that there’s not many people who already own a PS4, who don’t own a gaming PC, who are going to go out and make that roughly $1,500 all-in investment in the Rift.

It really is a separate market. They’re bringing virtual reality to a different group of people who I don’t think were ever really a part of our market anyway."

 

"the real battle here at this point isn’t us against them. It’s us versus the public and trying to convince them that VR is worth adopting. That it’s worth wearing something on your head to use virtual reality. That’s the real fight, and I think we’re all fighting that together"

 

"It’s also worth noting that their headset isn’t quite as high-end as ours — it’s still, I think, a good headset "

Lenke til kommentar

Det stemmer. Den fungerer som en HDMI splitter. Slik at en kan se hva som skjer i PSVR på TV. Den skal også håndtere informasjonen som kommer ifra PSVR og gjøre det om til data som kan gå via USB til PS4. Den håndterer også 3D lyd som er veldig viktig i VR.

 

Den har ikke mer kraft i form av en CPU/GPU.

 

Selve oppskaleringen til 120fps vil bli gjort av GPU som er i PS4. Og det skal visstnok være minimalt av ressurser som det krever.

 

Det er informasjonen jeg vet så langt. Om det er noe mer til denne boksen så er det noe Sony ikke har delt enda. Eller som jeg ikke har fått med meg :)

Ah jeg lurte litt på detaljene rundt dette men orket ikke søke opp infoen. Takk for oppsummeringen :)

 

 

Anngående PSVR spill så håper jeg flerspiller kan foregå på tvers av VR plattformer etterhvert. Jeg har et lite håp om det. I hvert fall ettersom både Sony, Oculus og HTC/Valve alle bruker mer eller mindre like løsninger for håndbasert sporing. Flere folk på spill serverne og sosiale applikasjoner på tvers av plattformer vil tjene alle slik jeg ser det i VR sin tidlige oppstart.

Lenke til kommentar

Godt mulig dette bringer VR til "massene" med det første, men så lenge det ikke fungerer til PC misser de det som kommer til å være det største markedet. PSVR fungerer sikkert bra til enkle spill som ikke er for grafisk kompliserte, da de både må ha høy oppløsning og høy FPS, og ps4 har sine limitasjoner. Det vi trenger er at spill som BF5 blir portet til VR. Da kan Rift ta skikkelig av.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...