Gå til innhold

Razer lanserer «den ultimate ultrabooken»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dKc7vp3W

Ganske sikker på at jeg så en video nettopp hos The Verge hvor de viste frem en USB Type-C og ikke Thunderbolt. 2xUSB 3.0 og 1xUSB Type-C med 3.5mm jack på slepet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

Skjønner ikke hvorfor de kan ofre den store rammen for en større skjerm, store rammer er usexy

 

Ja, typisk sak, men tipper det er av en grei grunn. Typisk at 12'5" er mer strømeffektivt, gir skarpere bilde, men enig i at vi klarer oss fint med rett under en centimeter med ramme. Bare noe å holde i for å løfte opp lokket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

 

Ganske sikker på at jeg så en video nettopp hos The Verge hvor de viste frem en USB Type-C og ikke Thunderbolt. 2xUSB 3.0 og 1xUSB Type-C med 3.5mm jack på slepet.

Noen USB-C støtter Thunderbolt 3, inkludert denne maskinen. Ser ut til at den lades med USB-C også, på godt og vondt.

 

 

Hey, det er ganske kult! Så da hadde både jeg og artikkelen like riktig og feil. Da blir det nok hipp med Type-C hubber om disse småbookene skal kun ha en port til både lading og ekspansjon (skjermer og andre store saker).

Lenke til kommentar

 

 

Ganske sikker på at jeg så en video nettopp hos The Verge hvor de viste frem en USB Type-C og ikke Thunderbolt. 2xUSB 3.0 og 1xUSB Type-C med 3.5mm jack på slepet.

Noen USB-C støtter Thunderbolt 3, inkludert denne maskinen. Ser ut til at den lades med USB-C også, på godt og vondt.

 

 

Hey, det er ganske kult! Så da hadde både jeg og artikkelen like riktig og feil. Da blir det nok hipp med Type-C hubber om disse småbookene skal kun ha en port til både lading og ekspansjon (skjermer og andre store saker).

Vi har skrevet litt om at Thunderbolt 3 bruker USB Type-C-plugg her (fra lansering på Computex i sommer): http://www.tek.no/artikler/her-er-den-nye-superporten-som-kommer-i-din-neste-pc/190180

 

Kurt Lekanger, Tek.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

 

 

 

Ganske sikker på at jeg så en video nettopp hos The Verge hvor de viste frem en USB Type-C og ikke Thunderbolt. 2xUSB 3.0 og 1xUSB Type-C med 3.5mm jack på slepet.

Noen USB-C støtter Thunderbolt 3, inkludert denne maskinen. Ser ut til at den lades med USB-C også, på godt og vondt.

 

 

Hey, det er ganske kult! Så da hadde både jeg og artikkelen like riktig og feil. Da blir det nok hipp med Type-C hubber om disse småbookene skal kun ha en port til både lading og ekspansjon (skjermer og andre store saker).

Vi har skrevet litt om at Thunderbolt 3 bruker USB Type-C-plugg her (fra lansering på Computex i sommer): http://www.tek.no/artikler/her-er-den-nye-superporten-som-kommer-i-din-neste-pc/190180

 

Kurt Lekanger, Tek.no

 

 

Takkings, lærer noe nytt hver dag! Thunderbolt 3 hadde totalt gått meg hus forbi.

Lenke til kommentar

Morro, intel lanserte jo for mange måneder siden at eGPU vil komme.

 

For de som har fult med og gjort litt DIY så har jo dette vært tilgjengelig i noen år. Men mer da som en "mekke selv løsning".

 

llDKdfH.jpgDet jeg dog ikke liker med razeren er CPUen. GPU teller mye, men i spill som er CPU avhengig vil du miste en del frames. Vil heller hatt en vanlig razer blade, uten intern GPU, men med quad core CPU, sånn at den faktisk kan erstatte en desktop for noen når man er hjemme.

Spennende uansett at det kommer, håper bare at de får fingeren ut og at produktene kommer. Tar sånn tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

Morro, intel lanserte jo for mange måneder siden at eGPU vil komme.

 

For de som har fult med og gjort litt DIY så har jo dette vært tilgjengelig i noen år. Men mer da som en "mekke selv løsn [....]  hjemme.

 

Spennende uansett at det kommer, håper bare at de får fingeren ut og at produktene kommer. Tar sånn tid.

 

Leita selv opp noen andre løsninger, Bplus har en grei ekstern adapter, men fant også en litt rimeligere. Hadde vært kjekt å leke litt med å se hva det gikk i.

 

http://www.ebay.com/itm/181943864835?rmvSB=true ca 600kr, fri frakt.

 

http://www.bplus.com.tw/Adapter/PE4C%20V3.0.html#Web-Shop ca 800kr med frakt.

Endret av Slettet-dKc7vp3W
Lenke til kommentar

Morro, intel lanserte jo for mange måneder siden at eGPU vil komme.

 

For de som har fult med og gjort litt DIY så har jo dette vært tilgjengelig i noen år. Men mer da som en "mekke selv løsning".

 

llDKdfH.jpgDet jeg dog ikke liker med razeren er CPUen. GPU teller mye, men i spill som er CPU avhengig vil du miste en del frames. Vil heller hatt en vanlig razer blade, uten intern GPU, men med quad core CPU, sånn at den faktisk kan erstatte en desktop for noen når man er hjemme.

 

Spennende uansett at det kommer, håper bare at de får fingeren ut og at produktene kommer. Tar sånn tid.

 

Har du lagd en slik løsning selv også?

Jeg har macbook pro late 2013 med 2x thunderbolt2 porter og fant nylig ut dette med å koble på ekstern pcie slot, så ble ganske giret :p

Thunderbolt 2 er 20gbit så er litt usikker på hvor stort kort man kan ha men vil tro et GTX 970 eller 980 går ann å bruke uten for store begrensninger, vet du mer om dette?

Ser mange bruker dsse akitio boksene og kobler på ekstern strømforsyning og må ofte modifisere kabinettet til å få store kort til å passe, men for total prisen på dette får man jo brukbar stasjonær pc for pengene (uten GPU). Hadde man fått fatt i bare et thunderbolt2(3?) --> pcie kort for et par hundre kroner og en psu så hadde total prisen vært god nok til å gå for en slik løsning, det åpner jo for mange nye muligheter :p kanskje til og med klare å kjøre oculus rift uten problem

Endret av 2JZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...