Gå til innhold

TEST: Microsoft Lumia 550


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ventetid mellom veksling av apper har jo ingenting med kraftig eller svak maskinvare å gjøre (på en måte selvfølgelig). Det er jo mangel på RAM som gjør at alt må lastes inn helt på nytt. Altså, den har egentlig ikke multitasking. Du har en liste over nylig åpnet apper, som du kan åpne igjen. Ikke bytte over til dem.

 

Så ellers på Galaxy S3. Den har en quad-core A9 på 1,3 Ghz. Altså ikke veldig stor forskjell i ytelse på denne og en S3! Det som var toppmodell-innmat for 3 generasjoner (snart 4) siden er altså noe du får til litt over 1000 kr nå (med sterk kronekurs). Så utviklingen går raskt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ventetid mellom veksling av apper har jo ingenting med kraftig eller svak maskinvare å gjøre (på en måte selvfølgelig). Det er jo mangel på RAM som gjør at alt må lastes inn helt på nytt. Altså, den har egentlig ikke multitasking. Du har en liste over nylig åpnet apper, som du kan åpne igjen. Ikke bytte over til dem.

 

Så ellers på Galaxy S3. Den har en quad-core A9 på 1,3 Ghz. Altså ikke veldig stor forskjell i ytelse på denne og en S3! Det som var toppmodell-innmat for 3 generasjoner (snart 4) siden er altså noe du får til litt over 1000 kr nå (med sterk kronekurs). Så utviklingen går raskt!

 

Min Galaxy S2 holder koken fortsatt med sin dual 1,2 GHz Arm prosessor. Kjører Hill Climb Racing på fullt uten hakking :p

Lenke til kommentar

En billigtelefon som er dårligere og dyrere enn Lumia 640 på tilbud er ikke noe godt kjøp, med mindre butikkene skrur opp prisen på Lumia 640.
Den enste fordelen 550 har i dag er Windows 10, mens 640 fortsatt venter på oppdateringen.

 

Jeg betalte kun kr 888 for 640, men har også sett Lumia 640 til kr 999 og 1111 på salg hos andre.

Endret av Frobe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min Galaxy S2 holder koken fortsatt med sin dual 1,2 GHz Arm prosessor. Kjører Hill Climb Racing på fullt uten hakking :p

 

Nå skal det sies at Windows-porten av Hill Climc Racing har et stort forbedringspotensiale. Det lugger litt innimellom både på Lumia 930 og Surfacen min også.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Fremdeles en flott telefon. Kjøpte en til som reserve i tilfelle den jeg har nå skulle dø, men det er jo nokiakvalitet, så den dør neppe med det første.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...