Gå til innhold

Samsung har avduket Galaxy A9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Batteri på hele 4000 mAh

Verandaen min er hele 4000 millimeter bred. Også kalt 4 meter for de som liker en enklere formulering.

 

Men hva er spenningen og dermed energikapasiteten til batteriet? I det siste har det vært en rekke litium-baserte batterikjemier og ulik "tuning" som gir brukbare spenningsnivåer på alt fra 3,6 til 3,85 volt.

 

Ellers: Har kameramodulene bare helt vanlige 1,1 mikron piksler i vanlig bayer-mønnster eller markedsfører de noen bedre/spesielle egenskaper?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

Batteri på hele 4000 mAh

Verandaen min er hele 4000 millimeter bred. Også kalt 4 meter for de som liker en enklere formulering.

Joda, man kunne ha skrevet 4 Ah, men så har det vært vanlig å oppgi batteritid i mAh for mobiltelefoner. Hadde Samsung eller Tek.no skrevet 4 Ah timer hadde muligens ikke alle skjønt at dette batteriet hadde større kapasitet enn de fleste konkurrentene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, man kunne ha skrevet 4 Ah, men så har det vært vanlig å oppgi batteritid i mAh for mobiltelefoner. Hadde Samsung eller Tek.no skrevet 4 Ah timer hadde muligens ikke alle skjønt at dette batteriet hadde større kapasitet enn de fleste konkurrentene.

Hvis det virkelig står så elendig til med begrepskunnskapen til noen så er det rart at de har klart å klikke seg frem til tek.no. Gjør man ikke leserne en bjørnetjeneste ved å skrive fordummende bare for å tekkes de dummeste leserne?

 

Ah er som sagt ikke særlig interessant det heller siden det er energikapasiteten som teller om man er interessert i utslaget på strømregninga. Er man derimot interessert i brukstid før neste lading så hjelper heller ikke antall Wh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jeg ment 4,321 så hadde jeg skrevet det. 4m er presist nok. Eventuelt 4,0 om man skal være nøye på det. Strømkapasiteten er egentlig ganske uinteressant, både fra et energiperspektiv (strømregning og varmeutvikling) og et brukerperspektiv (når jeg lade?)

 

Poenget var at de oppgir 4000mAh istedenfor 4Ah, ettersom de oppgir det med den gitte nøyaktigheten. Eventuelt kunne de skrevet 4,000Ah, men da ser det ryddigere ut med 4000 mAh.

Lenke til kommentar

 

Hadde jeg ment 4,321 så hadde jeg skrevet det. 4m er presist nok. Eventuelt 4,0 om man skal være nøye på det. Strømkapasiteten er egentlig ganske uinteressant, både fra et energiperspektiv (strømregning og varmeutvikling) og et brukerperspektiv (når jeg lade?)

Poenget var at de oppgir 4000mAh istedenfor 4Ah, ettersom de oppgir det med den gitte nøyaktigheten. Eventuelt kunne de skrevet 4,000Ah, men da ser det ryddigere ut med 4000 mAh.

 

 

Gjør de? Mener du variasjonen er mindre enn en promille fra batteri til batteri?

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...