Gå til innhold

ANMELDELSE: Xenoblade Chronicles X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vil påstå 6/10 er i laveste laget. greit nok at det ikke er stor variasjon i oppdrag og aktiviteter, men gjør opp for det med morsomme og episke kamper i en fortryllende vakker og stor verden. god variasjon i fiender gjør at jeg ikke går lei av kampene med det første + at du kan ta kampene både til fots og i skells gjør det bare enda bedre. i tillegg så er musikken i spillet i ytterste kvalitet og gjør at det å springe/kjøre/flyge gjennom områdene mye mer interessant og gir de en god atmosfære. skal si spillet ikke er perfekt, men dette er ett stort skritt i riktig retning for WiiU når det kommer til RPG spill etter egen mening. ville jaffal gidd det ett 8/10 hvor de 2 siste karakterene går bort pga mangel i varierende oppdrag og mangel på info om hvordan noen ting fungerer i spilleverdenen:) kan vel si noen figurer kunne vært litt mer interessante også , hehe

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ennå ikke spilt Xenoblade Chronicles X, men det har jeg planer om å spille etter jeg er ferdig med Fallout 4. Vil si at Fallout 4 har ekstremt mange aspekter med spillet som de ikke forklarer på noe vis, men spillet fikk til tross for dette topp karakterer.

 

I tillegg er det mange litt ensformige 'fetch'-quests eller 'save the settlement'-quests i det også.

 

Å gi ett så langt og stort spill til noen som ikke eier tålmodighet er kanskje ikke så lurt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har riktignok ikke spilt dette enda, men ble bestilt etter jeg så det hos en kompis. Førsteinntrykket er at det er et ekstremt dypt spill (kanskje for dypt for anmelder), satt i en veldig vakker verden.

Veldig spesielt at Gamer.no klarer å gi spill som Battlefront 8/10 (Et svært tynt spill over hele fjøla, bortsett fra grafikk og lyd)
Fallout 4 10/10 (på PC som har ekstremt mange mangler)
Just Cause 3 8/10 (mest repeterende spillet jeg har spilt)
GTA 5 10/10 (på PC, hvor multiplayer-delen er noe av det verste jeg har vært borti)
Evolve 8/10 (?.....)
Diablo 3 Vanilla 9/10 (gidder ikke å kommentere engang)
Til og med Farming Simulator får bedre score enn Xenoblade.

Endret av fluks
Lenke til kommentar

Veldig kjedelig hvis man må kaste vekk masse tid på å finne ut hva spillet vil jeg skal gjøre. Sånt har jeg ikke tid til, kjekt å vite hva jeg går til. Spillet forblir nok forsegla inntil videre, langt fra å fullføre Witcher og Fallout enda.

 

Spillet tar seg ikke tid til å lede deg gjennom alle prosessene, men de er forklart i manualen. Anmelder har nok ikke lest denne.

Lenke til kommentar

Tynt og ensformig? Jeg er 40 timer inn å spillet, og jeg har ikke opplevd å føle at jeg syns det er kjedelig eller frustrende. Jeg føler denne anmelderen ikke helt har skjønt spillet, eller mekanikkene.

Det er mye spillet ikke forklarer in-game, men man finner alt det man lurer på i manualen. Og det er forfriskende at et spill lar deg finne ting på egenhånd. Føler man en veldig spesiell mestringsfølelse når man tilslutt finner ut av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å grave frem manualer burde uansett være helt unødvendig i dag. Det er fullt mulig å gi spilleren all nødvendig informasjon gjennom spillet, f.eks i form av tutorials. Det er greit å ha manualer som et tilskudd hvis man senere skulle trenge en påminnelse om hvordan ting fungerer, men det bør også være mulig å hente frem denne informasjonen gjennom spillets menyer. Tror ikke jeg har giddet å åpne en manual siden 90-tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å grave frem manualer burde uansett være helt unødvendig i dag. Det er fullt mulig å gi spilleren all nødvendig informasjon gjennom spillet, f.eks i form av tutorials. Det er greit å ha manualer som et tilskudd hvis man senere skulle trenge en påminnelse om hvordan ting fungerer, men det bør også være mulig å hente frem denne informasjonen gjennom spillets menyer. Tror ikke jeg har giddet å åpne en manual siden 90-tallet.

 

Du har ikke fått med deg at disse dager er manualene fullt tilgjengelige via spillets menyer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er glad over å se at hele skalaen blir brukt, men det er trist at alt det som blir gitt som minuspoeng i denne anmeldelsen fint kan overføres til andre spill der disse minusene glatt blir oversett bare fordi spillet er hypet over en lav sko, og ja jeg tenker på Fallout 4 som jeg etter 60 timer føler fortjener en dårligere score enn dette spillet. Vel vel, anmeldelser er tross alt subjektive, men dette var triste saker. Kanskje på tide å kaste hele karaktersystemet åt skogen?

Edit: Skriveleif. 

Endret av Tullefanten
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er glad over å se at hele skalaen blir brukt, men det er trist at alt det som blir gitt som minuspoeng i denne anmeldelsen fint kan overføres til andre spill der disse minusene glatt blir oversett bare fordi spillet er hypet over en lav sko, og ja jeg tenker på Fallout 4 som jeg etter 60 timer føler fortjener en dårligere score enn dette spillet. Vel vel, anmeldelser er tross alt subjektive, men dette var triste saker. Kanskje på tide å kaste hele karaktersystemet åt skogen?

 

Edit: Skriveleif. 

Karaktersystemet skulle vært borte fra anmeldelser for lenge siden. Eurogamer bruker ikke ett karaktersystem og det fungerer fint for de. Det beste av alt er at uten karakterer hadde vi endelig blitt kvitt Metacritic.

Endret av Akrabra
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...