Gå til innhold

KOMMENTAR: – Jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke spiller dataspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Derfor innser jeg at det jeg kommer til å fortelle kan framstå som overpriviligert sutring fra en fyr som ikke vet å sette pris på det han får lov til å gjøre"

 

Det synes jeg absolutt ikke. Tidspress og et krav om å spille et gitt spill er ikke artig, det fjerner veldig mye av gleden selv om man synes spillet er bra, tenker jeg.

 

Jeg driver også med litt "jobbspilling", men det er på et så lavt og avslappet nivå at det er greit. Jeg har også mulighet til å ta pauser og droppe spill. Bare å tenke på situasjonen din gjør at jeg får medfølelse og forståelse for det du skriver i artikkelen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er ikke rart i det hele tatt - jeg har vært filmanmelder, og da jeg hadde skrevet over 150 anmeldelser gikk lufta ut av ballongen. Hvis du ser en film og vet at du må skrive om den etterpå, sitter du hele tiden og tenker på hva du skal skrive istedenfor å nyte filmen, og det er nok ingen forskjell med spill. Når du først har blitt lei er det lite som hjelper, føler jeg. Har hatt "pause" på mange år, og har fortsatt ikke spesielt lyst til å begynne igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke er spillanmelder, så kjenner jeg meg på et vis igjen, synes fortsatt spill er gøy, men har mye annet jeg bruker tiden på, og det føles litt som et tiltak å starte på et nytt splll, blir oftere sittenede å spille kjappe enkle spill som feks heartstone. og har i det siste begynt å ikke runna alle spillene osv.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Lidenskap for noe er vel sjeldent statisk og holdbart over lengre tid. Den forandrer seg, og man forandrer jo seg ettersom man blir eldre. Noen mennesker kan ha den samme jobben og gjøre de samme arbeidsoppgavene i 40 år, mens andre holder ut bare i noen få år eller kanskje måneder. Går an å ta en pause, men når først lidenskapen er borte, så blir det ikke det samme mer. Selv savner jeg tilbake til tenåra og tjueåra da spilling gav meg mer. Nå spiller jeg kanskje Battlefield 4 i 4-6 timer i uka max. Så blir det mer spilling når noe interessant singelplayer spill kommer, som når PC versonen av Rise of The Tomb Raider kommer. Beste er vel å følge hjertet tror jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg føler med deg.

Dette er grunnen til at jeg ikke vil ha hobbyen min som jobb ettersom det er normalt å bli lei av hobbyen sin av og til.

 

I en slik situasjon ville jeg tatt en pause fra hobbyen og heller fokusert på jobben.

Så kommer spill gleden som hobby tilbake.

 

Men dette er meg og hva jeg ville gjort.

Det er ikke sikkert det fungerer for deg.

Håper du finner ut av det :)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Er i en mellomfase nå, hvor jeg aldri har tid til å spille lenger. Så jeg har konstant dårlig samvitighet ovenfor meg selv(?), fordi jeg aldri spiller. Men, de dagene jeg faktisk tar meg tid til å spille i noen timer så føler jeg at jeg kaster bort tiden min. Utrolig trist at det har blitt sånn, da det er min favoritt hobby nr 1!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror diagnosen kalles å vokse opp?

 

Og hva betegner du som å vokse opp? Bli en surpomp? 

 

 

---------------

 

Over til artikkelen. Veldig interessant å lese og selv om jeg ikke anmelder spill så føler jeg på noe av det samme. Så mye spill en "må" spille og tiden og viljen til å gjøre det strekker ikke til. Har delvis klart å roe ned denne "må" spille alt og klarer oftere å nyte spillet jeg holder på med i ro å fred uten å rase igjennom for å starte på neste spill så fort som mulig. 

 

Har gått tilbake til start rett å slett...slik det var når en startet å spille. 

Lenke til kommentar

Tror det er så enkelt som at gjør man noe for mye så blir man lei av det. Det er derfor julemiddagen er så spesiell, fordi du spiser det som regel kun 1-2 ganger i året. Det er derfor ferier er så deilige, fordi de dukker ikke opp SÅ ofte og du vet de tar slutt så altfor fort. En arbeidsuke med 6 helgedager og 1 arbeidsdag høres fristende ut, men jeg tror de aller fleste ville blitt lei av å ikke ha en jobb å gå til oftere. Alle som har vært sykemeldt tror jeg kjenner seg igjen der.

 

Sånn er det bare. Liker du noe veldig godt så sørg for å begrense deg med vilje, for å holde det interessant. Gjør du jobb ut av det så bør du være oppmerksom på at det mest trolig aldri vil føles som en hobby igjen, noe som kan ta gleden ut av det. Har dessverre lært det på den kjipe måten på et par områder, og har mistet et par hobbyer pga det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- "Du skulle jobbet med data du", har alle jeg kjenner sagt til meg i alle år, men jeg nekter da jeg vet dette ville ha drept min hobby :)

 

Brant meg selv ut på hardcore gaming med WoW i 2005/2006. De siste 5 årene har jeg nesten bare spilt WoT, som kan spilles fra 5 minutter til hvor lenge jeg vil :) 

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...