Gå til innhold

Den nyeste Fallout 4-oppdateringen bedrer PlayStation 4-ytelsen betydelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virket ut på bildet at den viser DirectX 9c

Slik burde fallout 4 se ut: (DX 12)

 

Så hvordan bedre ytelsen, man setter nedbildekvaliteten slik av maskinvaren gir høyere ytelse.

Fallout+4+Wanderer+trailer.png

 

Dette en spøk håper jeg? Dette bildet er hentet fra traileren, som er "live-action" (altså er det en skuespiller og en ekte hund på det bildet der...)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke problemer før oppdateringen bortsett fra 2-3 kræsj og frame drop 3-4 ganger. Nå henger lyden seg, så jeg må starte opp spillet på nytt. Og opplever flere frame drops på noen timer etter oppdateringen enn siden lanseringen.

 

Er det bare jeg som har vært heldig med første utgaven og uheldig med oppdateringen? Synes jo dette er litt rart.

Lenke til kommentar

GA: På dette bilde ser det nesten ut som antifact (Grafiske feil som skulle komme av prosesssor\skjermkort skulle vært overklokket se på venstre side. Grafikken er jo elendig.) Skulle tro det kom fra Nitendo eller NNvidia shield som ikke er like kraftig som PS4. Da det tydligvis ikke er satt opp antilasing.

 

fallout-4.956x538.jpg

 

Spillet ser definitivt vesentlig bedre ut på min PC ja, men var ikke det som var poenget mitt. Poenget var at bildet du brukte som sammenligning ikke er fra spillet i det hele tatt, men derimot en trailer der de brukte ekte skuespillere osv.

 

Altså er det bildet ikke noe man kan bruke som sammenligning i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

2015. Fremdeles 30 fps.... Seriøst...

Det meste på konsoll er da fremdeles 30 fps? Stort sett alt. Spiller det noen trille?

 

Det var rimelig stor nedtur å gå fra å spille battlefront med 60fps til laggy fallout med 30fps.. Vil de gå opp til 60 eller er det bestemt at det skal være 30? Kan evt addons gjøre noe med dette?

Om du virkelig bryr deg om 60fps+ så har du en pc. Om du er fornøyd bare du får spilt så holder konsoll og 30fps lenge sålenge det er stabil 30fps.

 

Håper iallefall at om 5-6 år når nye konsoller ruller ut at de vil være kraftig nokk til å takle 60fps på alle spillene uten problem. Med mindre de da på liv og død skal satse på å ha 4K. Da blir det 25-30fps en generasjon til.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

2015. Fremdeles 30 fps.... Seriøst...

Det meste på konsoll er da fremdeles 30 fps? Stort sett alt. Spiller det noen trille?

 

Det var rimelig stor nedtur å gå fra å spille battlefront med 60fps til laggy fallout med 30fps.. Vil de gå opp til 60 eller er det bestemt at det skal være 30? Kan evt addons gjøre noe med dette?

Om du virkelig bryr deg om 60fps+ så har du en pc. Om du er fornøyd bare du får spilt så holder konsoll og 30fps lenge sålenge det er stabil 30fps.

 

Håper iallefall at om 5-6 år når nye konsoller ruller ut at de vil være kraftig nokk til å takle 60fps på alle spillene uten problem. Med mindre de da på liv og død skal satse på å ha 4K. Da blir det 25-30fps en generasjon til.

tror jeg holder meg til pc spilling i 120 fps jeg. ikke kjøp ting du ikke vil ha. vis alle kjøper 30 fps så er det 30 fps dere får.

Lenke til kommentar

 

 

 

2015. Fremdeles 30 fps.... Seriøst...

Det meste på konsoll er da fremdeles 30 fps? Stort sett alt. Spiller det noen trille?

 

Det var rimelig stor nedtur å gå fra å spille battlefront med 60fps til laggy fallout med 30fps.. Vil de gå opp til 60 eller er det bestemt at det skal være 30? Kan evt addons gjøre noe med dette?

Om du virkelig bryr deg om 60fps+ så har du en pc. Om du er fornøyd bare du får spilt så holder konsoll og 30fps lenge sålenge det er stabil 30fps.

 

Håper iallefall at om 5-6 år når nye konsoller ruller ut at de vil være kraftig nokk til å takle 60fps på alle spillene uten problem. Med mindre de da på liv og død skal satse på å ha 4K. Da blir det 25-30fps en generasjon til.

 

 

Dagens konsoller er mer en kraftige nok til å kjøre 60 Fps, det er bare at grafikk prioriteres over gameplay.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når en ser hvor mye detaljer og pent fks StarWars Battlefront er så er det klart at mange spill kunne kjørt i 60 fps på konsoll. Bare se på Endor området og hvor heftig den skogen er. Dem ser bedre ut en dem aller fleste RPG spill. Og det er 40 spillere som løper rundt som gale..

 

Tror at om utviklere hadde bestemt at spillet skal kjøre i 60 fps og dem har kompetansen som fks Dice har. Så er det fult mulig å legge 30 fps bak seg på mange prosjekter. 

Lenke til kommentar

Når en ser hvor mye detaljer og pent fks StarWars Battlefront er så er det klart at mange spill kunne kjørt i 60 fps på konsoll. Bare se på Endor området og hvor heftig den skogen er. Dem ser bedre ut en dem aller fleste RPG spill. Og det er 40 spillere som løper rundt som gale..

 

Tror at om utviklere hadde bestemt at spillet skal kjøre i 60 fps og dem har kompetansen som fks Dice har. Så er det fult mulig å legge 30 fps bak seg på mange prosjekter. 

 

Nå ja, nå er det sånn at i de spillene (Battlefront og Battlefield) så er det elendig render distance, samt mesteparten av skyggene er pre-baked. EA/Dice pleier som regel å bruke all juksing som eksisterer for å gjøre at spillet ser pent ut rett foran deg, i ett gitt lys. Det krever ikke mye ressurser. Det gir jo massevis av problemer, hvis man lager en dag/natt syklus så ser man med en gang hvordan skyggene blir feil og endrer seg ikke. I både Battlefront og Battlefield så er det jo slik at det er lettere å se en fiende som er langt unna enn en som er nærme, fordi alt av busker og trær forsvinner på magisk vis ett par meter foran deg. Samtidig endrer ikke skyggene på soldaten seg, så om du så er kledd i kun hvite klær på en plettfri nedsnødd overflate så vil du fortsatt fremstå som en helt svart soldat. Samtidig er Battlefield og Battlefront kartene veeeeldig små.

 

Kan jo si det at jeg selv synes Bethesda sin nyeste spillmotor ligger altfor langt bak andre spillutviklerstudioer sine, men konsollene må bruke mye mer ressurser på dynamiske skygger i spill som Fallout hvor sola/månens posisjon endrer seg stadig. Det er mye mer fokus på å kunne se langt i sånne sandboks-spill også.

 

Alt dette er jo fordi konsollene er og vil alltid, så lenge de ikke er modulære, bli hengendes bak. De skulle begynt å lage en konsoll som er lett å oppgradere med moduler, så kan man foreta en rask ytelses-test av den nye hardwaren og hvilke former for kalkulasjoner den er rask og treg på. Deretter burde spillet justere grafikken i henhold til ytelsen. Men det er da min mening.

Endret av Didgy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det meste på konsoll er da fremdeles 30 fps? Stort sett alt. Spiller det noen trille?

 

 

Ikke helt sant da det er en god del spill som kjører 60 fps på konsoll. Mange av dem er selvsagt remakes, indies etc, men også en del nye større spill fra denne generasjonen klarer 60 fps. Men flere og flere spill kjører 30 fps ettersom dem pusher grafikk.

 

http://www.giantbomb.com/60-fps-on-consoles/3015-3223/games/

Lenke til kommentar

2015. Fremdeles 30 fps.... Seriøst...

Det meste på konsoll er da fremdeles 30 fps? Stort sett alt. Spiller det noen trille?

Det var rimelig stor nedtur å gå fra å spille battlefront med 60fps til laggy fallout med 30fps.. Vil de gå opp til 60 eller er det bestemt at det skal være 30? Kan evt addons gjøre noe med dette?

Blir ikke noe 60 på Fallout 4 på konsoll vil jeg tro. Er mange objekter i verden og mye som skal lastes i bakgrunnen hele tiden, pleier ofte og være slik med åpen verden spill. Witcher 3 er likedan.

Lenke til kommentar

Virket ut på bildet at den viser DirectX 9c

Slik burde fallout 4 se ut: (DX 12)

 

Så hvordan bedre ytelsen, man setter nedbildekvaliteten slik av maskinvaren gir høyere ytelse.

Fallout+4+Wanderer+trailer.png

 

DX12 vil sannsynligvis ha veldig liten effekt på ytelsen til XB1 spill. Det gir mer direkte tilgang til hardwaren på PCer, men på konsoll jobbes det allerede som regel mye tettere inn mot jernet enn på PC , så ytelsesøkningene blir sannsynligvis ikke enorme.Kanskje mellom 2-8%, avhengig av spill.

Lenke til kommentar

Syns fortsatt at det burde være mulig at utviklerne skulle kunne la konsolleiere få mulighet å velge ytelse framfor grafikk.

De som vil ha 1080p og 30fps kan kjøre med det vis de vil ( standard innstilling ), men for de som ønsker bedre flyt kan f.eks få velge en 60fps optimert innstilling hvor kanskje oppløsningen er satt ned til 1360x768 i tillegg noen pirketing skrudd av.

 

I GTA5 f.eks på konsoll ville jeg heller kjørt i 720p modus med 60fps kontra 1080p med 30fps.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...