Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: En imponerende spillverden som krever tålmodighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig med deg. Jeg ble også mildt frustrert iløpet av de første 10-12 timene. På et tidspunkt følte jeg at jeg "stod fast" på level 10, og at eneste måten ut av søla var grinding.

 

Dette stemte heldigvis ikke da manualen fortalte at på heksagonene som dukker opp i forbindelse med utplassering av prober, faktisk betyr noe. I min ignoranse hadde jeg ikke lagt mye merke til dem.

 

Monsterikon betyr at en tyrant må drepes, glitter er skatt, papir betyr at et quest må skje her og 2 hender betyr at her er det affinity quest. Først når et gullskjold dukker opp i en av de små rutene en denne ferdig.

 

I tillegg til dette får man exp av utforskning, basis oppdrag, normale oppdrag og selfølgelig historie oppdrag. Mange titalls timer senere, og jeg kan trygt si at man ikke behøver å grinde i dette spillet. Jeg har blitt veldig glad i spillet, og det virker som en naturlig og god videreutvikling av Xeneoblade Chronicles til Wii.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler ikke den frustrasjoner som du gjorde. Spilte det første spillet til Wii, så det hjelper. Tillegg forklarer spillet deg hvordan alle mekanikene fungerer, man må bare dra i manualen å se. Det er det jeg gjør, når jeg er litt forvirret hvordan en mekanik fungere. Men Xenoblade X er et veldig belønnende spill, som belønner deg å lære og oppdaget alt spillet har å tilby

Lenke til kommentar

Jeg er rundt 18 timer inn i spillet nå, er vel nettopp blitt lvl 25. Jeg blir stadig vekk trollbundet av hvor flott laget Mira er. Var i Oblivia og stoppet opp og kikket opp på månene og nordlyset (eller sørlys? Vet jo ikke hvilken side av ekvator man er på). Ble så oneshottet av et lvl 50 monster som så meg, no regrets. Det er mye å sette seg inn i, og jeg irriterer meg litt over at det er så mange collectibles som er umulig å finne uten å åpne Google. Men ellers er jeg dønn forelsket i dette spillet, og sliter med å legge det fra meg hver gang.

Lenke til kommentar

Ut i fra det du skriver her og slik du beskriver din opplevelse av spillet i den siste podcasten, så føler jeg vi har veldig forskjellig innfallsvinkel til dette spillet. Hvis man ønsker seg et såpass stort og komplekst spill og ikke vil bli holdt i hånda hele tida, så må man regne med å bruke manualen litt. Og gjør man det faller mange biter på plass og jeg føler at mye av det som er viktig for historien blir fortalt, bare man følger med på dialogen underveis. Men så har jeg også spilt det forrige spillet og kampsystemet etc er godt kjent for meg. Når det gjelder liten skrift så slet jeg også med det pga liten tv, løsningen ble å finne frem sakkosekken å sette seg halvannen meter fra tv'en. Koser meg stort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...