Gå til innhold

ANMELDELSE: Rainbow Six Siege


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har det morro med spillet, men det har noen svakheter/feil.

F.eks:
Pingen er ikke ofte under 100.

Når du spiller ranked og en spiller stikker etter/i første runden, blir da 4 vs 5 i opptil 7 runder eller no.

Ser ikke ut som det er noen form for matchmaking (lag blir inndelt totalt tilfeldig).

Det er mye som kan ødelegges i spillet, men har opplevd å ha blitt drept av granat gjennom tak/gulv/vegger uten at flaten har tegn til å ha tatt skade.

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De hadde jo aldri intensionen om å lage et singelplayer spill. Dette er jo og blir et multiplayer spill. Det er jo det samme som å gi counter strike 7/10 for "manglende" SP del. Dem gjorde det rett i å legge all tid og penger i multiplayer, da det er faktisk det man bruker tid på i den type spill. Lager man campaign, så går det som regel ut over kvaliteten på multiplayer delen. Er du ute etter et intenst multplayer spill som du kan spille med venner, så er dette midt i blinken! 9/10! pga noe feil i matchmaking. ellers er det overraskende lite feil ved release.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror man bare må slutte å se det som en oppfølger, Ranbow Six som vi kjenner det er dødt. Som et 5v5 multiplayer spill er det helt ok, men jeg synes det er veldig dyrt for et spill med så lite innhold. Jeg har hatt noen timer moro med dette, og det er ekstra gøy om man får litt samarbeid med mikrofonene. Spillet har ingen singleplayer, men det finnes terrorist hunt, man kan spille forskjellige situasjoner og man kan sette opp et spill etter egne preferanser.

 

Om du liker spill hvor taktikk faktisk fungerer i praksis er dette ganske kult altså, men vent til tilbudet. Det er fortsatt for dyrt.

Lenke til kommentar

De hadde jo aldri intensionen om å lage et singelplayer spill. Dette er jo og blir et multiplayer spill. Det er jo det samme som å gi counter strike 7/10 for "manglende" SP del. Dem gjorde det rett i å legge all tid og penger i multiplayer, da det er faktisk det man bruker tid på i den type spill. Lager man campaign, så går det som regel ut over kvaliteten på multiplayer delen. Er du ute etter et intenst multplayer spill som du kan spille med venner, så er dette midt i blinken! 9/10! pga noe feil i matchmaking. ellers er det overraskende lite feil ved release.

Da skulle de ikke kalt det rainbow six, men "dårlig CS kopi fra ubisoft" noe det er.

 

CS var aldri et singleplayer spill, rainbow six selv de 3 siste elendige fake spillene har alltid vært singleplayer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv synes jeg dette er et veldig bra spill som fortjener med enn 7/10. Spillopplevelsen synes jeg er noe bedre dersom lagkamerater kommuniserer aktivt med hverandre via mic. For de uten mic er det mulig å sette en waypoint som teller ned fra 3 sek slik at sprengning av dører/vindu/tak kan planlegges. Jeg kjenner ikke til de bugsene som nevnes her foruten høy ping. Hva angår pris var det litt for dyrt etter min mening men som utviklerene sier skal det komme mer innhold til spillet i form av nye operatører og kart neste år. Litt dyrt men godt kjøp!

kilde: http://rainbow6.ubi.com/siege/en-us/news/detail.aspx?c=tcm:152-227423-16&ct=tcm:148-76770-32

Lenke til kommentar

Jeg tror man bare må slutte å se det som en oppfølger, Ranbow Six som vi kjenner det er dødt. Som et 5v5 multiplayer spill er det helt ok, men jeg synes det er veldig dyrt for et spill med så lite innhold. Jeg har hatt noen timer moro med dette, og det er ekstra gøy om man får litt samarbeid med mikrofonene. Spillet har ingen singleplayer, men det finnes terrorist hunt, man kan spille forskjellige situasjoner og man kan sette opp et spill etter egne preferanser.

 

Om du liker spill hvor taktikk faktisk fungerer i praksis er dette ganske kult altså, men vent til tilbudet. Det er fortsatt for dyrt.

 

Med mindre det hae vært store endringer siden beta: Terrorist hunt krever fremdeles at du er koblet til serverne. Selv om du velger lone wolf. Spillet har knapt noe innhold, og serien har normalt sett hatt en jevngod campaign. En story kunne kanskje forklart hvorfor GIGN nå skyter andre GIGN, eller hvorfor SAS sprenger andre SAS soldater, men nei. Strippingen av campaign ble avslørt relativt sent, og det blir ikke gitt noen indikatorer på hvorfor enkelte maps er der. Hvorfor er et tilfeldig hus I California fylt med terrorister, og selvmordsbombere? Hvorfor er det viktig for 5 RS soldater å sprenge en gammel treningsbane, og for 5 andre RS soldater å stoppe dem? Hvorfor har de ikke brukt tiden de kunne brukt på campaign mode til å gi et innholdsrikt multiplayer spill som varer uten DLC? Det er et helt ok mp spill, men det er langt fra ett 9/10 selv sett fra et rent MP perspektiv

Lenke til kommentar

Oi. Her var det mye, lite gjennomtenkt, negativt.

Singleplayer har ingenting her å gjøre. Dette er laget for multiplayer, deal with it. Om du kjøper dette spillet for singleplayer, har du ikke gjort basic research og det er din egen feil.

 

Dette spillet har lite til ingenting utenom selve gameplayet, men det er også her dette spillet virkelig skinner. Det er SINNSYK dybde i gameplayet. Dette er imo en veldig god "CS kopi".

Dette er et skikkelig godt lagspill, noe de fleste ser ut til å glemme. Kommunikasjon er ALT.

 

Spillet lider av noen bugs ved launch, men devsa er veldig frampå på reddit hvor de forsikrer oss om at de faktisk jobber med løsninger på det meste av det vi klager på.

https://www.reddit.com/r/Rainbow6

 

PS. Russerne begynner å prate engelsk på rank gold 1+ ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oi. Her var det mye, lite gjennomtenkt, negativt.

Singleplayer har ingenting her å gjøre. Dette er laget for multiplayer, deal with it. Om du kjøper dette spillet for singleplayer, har du ikke gjort basic research og det er din egen feil.

 

Dette spillet har lite til ingenting utenom selve gameplayet, men det er også her dette spillet virkelig skinner. Det er SINNSYK dybde i gameplayet.

 

PS. Russerne begynner å prate engelsk på rank gold 1+ ;)

 

Dette er en lite gjennomtenkt kommentar i seg selv. Det "dype" gameplayet er gjennomskinnbart og blir til dels repetivt etter få timer. I forhold til tidligere spill har singleplayer absolutt noe i et rainbow six å gjøre, men det hadde vært lettere å svelge mangelen dersom tiden de sparte der; ble brukt på å gjøre multiplayeren innholdsrik. Det er ikke blitt gjort her, og heller ikke er tiden brukt på å lage en bug-fri launch. Det ender opp som et halvt spill til fullpris.

 

Jeg synes det er synd, for dette var et spill jeg virkelig ville skulle bli bra. Devs som viste at de hørte på feedback fra alpha og beta testere, og som snakket om hvordan spillet skulle være nærmere Rainbow Six 3 enn Vegas. Istedet fikk vi en polert blanding av CoD og CS, med en liten dash battlefield, uten den mengden innhold, og langvarig dybde som iallefall jeg forventer av et rent multiplayer spill.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror man bare må slutte å se det som en oppfølger, Ranbow Six som vi kjenner det er dødt. Som et 5v5 multiplayer spill er det helt ok, men jeg synes det er veldig dyrt for et spill med så lite innhold. Jeg har hatt noen timer moro med dette, og det er ekstra gøy om man får litt samarbeid med mikrofonene. Spillet har ingen singleplayer, men det finnes terrorist hunt, man kan spille forskjellige situasjoner og man kan sette opp et spill etter egne preferanser.

 

Om du liker spill hvor taktikk faktisk fungerer i praksis er dette ganske kult altså, men vent til tilbudet. Det er fortsatt for dyrt.

Med mindre det hae vært store endringer siden beta: Terrorist hunt krever fremdeles at du er koblet til serverne. Selv om du velger lone wolf. Spillet har knapt noe innhold, og serien har normalt sett hatt en jevngod campaign. En story kunne kanskje forklart hvorfor GIGN nå skyter andre GIGN, eller hvorfor SAS sprenger andre SAS soldater, men nei. Strippingen av campaign ble avslørt relativt sent, og det blir ikke gitt noen indikatorer på hvorfor enkelte maps er der. Hvorfor er et tilfeldig hus I California fylt med terrorister, og selvmordsbombere? Hvorfor er det viktig for 5 RS soldater å sprenge en gammel treningsbane, og for 5 andre RS soldater å stoppe dem? Hvorfor har de ikke brukt tiden de kunne brukt på campaign mode til å gi et innholdsrikt multiplayer spill som varer uten DLC? Det er et helt ok mp spill, men det er langt fra ett 9/10 selv sett fra et rent MP perspektiv

 

 

Jeg er langt på vei enig med deg i mye av det du sier, dette er ikke et R6 spill. Jeg elsket de første R6 spillene og setter de meget høyt på listen over hva jeg anser som tidenes beste spill. Det jeg mener er at om man slutter å anse det som et godt gammeldags R6 har det noen gode kvaliteter, og jeg har hatt det ganske gøy med dette. Når du nevner det er jeg også enig i GIGN mot GIGN argumentet, men jeg husker det ble endel haraball da MOH hadde taliban som terroristlaget.

 

At de ødelegger en merkevare for å tilfredstille massene burde ikke komme som et sjokk. Det er et dyrt spill med ganske lite innhold. 

 

Idet jeg spiller taktisk med andre kan jeg derimot ikke si at det er kjedelig, og jeg liker at man har egne gadgets man kan bruke imot fienden. Det er kjempemorsomt å samarbeide i spillet, men vi får se hvor lang tid jeg gidder å holde på med dette uten mer innhold.

Lenke til kommentar

Hadde skikkelig ping problemer i begge betaene, så jeg har avventet litt med kjøp. Men har nå fått sett litt på Youtube angående spillet, å det ser fantastisk morro ut når man kan kommunisere skikkelig med lag kamerater, så det blir nok kjøp etterhvert her.

 

Må bare få sagt det at jeg synes det er noe merkelig å gi spillet trekk for at det ikke er noe SP del i et MP spill? Ubisoft har vel nevnt at dette kun kom til å bli et MP spill.

Lenke til kommentar

Definitivt ikke verdt full pris.

Det skal jeg være enig i.

 

Selv om har hatt mange timer med underholdning så synest jeg prisen er til å rive seg i håret av. Så bra er det ikke.

400/500kr + 259kr for season pass?

I tillegg er det vel også mulig å kjøpe skins o.l for ekte penger i spillet.

 

Spillet virker også litt sterilt når det kommer til forskjellige våpen og modifikasjoner. Gjerne bare 2-3 våpen pr person + 2 pistoler.

Får virkelig håpe de gjør dette litt mer spennende.

Lenke til kommentar

 

Oi. Her var det mye, lite gjennomtenkt, negativt.

Singleplayer har ingenting her å gjøre. Dette er laget for multiplayer, deal with it. Om du kjøper dette spillet for singleplayer, har du ikke gjort basic research og det er din egen feil.

 

Dette spillet har lite til ingenting utenom selve gameplayet, men det er også her dette spillet virkelig skinner. Det er SINNSYK dybde i gameplayet.

 

PS. Russerne begynner å prate engelsk på rank gold 1+ ;)

 

Dette er en lite gjennomtenkt kommentar i seg selv. Det "dype" gameplayet er gjennomskinnbart og blir til dels repetivt etter få timer. I forhold til tidligere spill har singleplayer absolutt noe i et rainbow six å gjøre, men det hadde vært lettere å svelge mangelen dersom tiden de sparte der; ble brukt på å gjøre multiplayeren innholdsrik. Det er ikke blitt gjort her, og heller ikke er tiden brukt på å lage en bug-fri launch. Det ender opp som et halvt spill til fullpris.

 

Jeg synes det er synd, for dette var et spill jeg virkelig ville skulle bli bra. Devs som viste at de hørte på feedback fra alpha og beta testere, og som snakket om hvordan spillet skulle være nærmere Rainbow Six 3 enn Vegas. Istedet fikk vi en polert blanding av CoD og CS, med en liten dash battlefield, uten den mengden innhold, og langvarig dybde som iallefall jeg forventer av et rent multiplayer spill.

Jepp det er repetitivt. Det er et rundebasert spill.

Sjangeren er repetitiv, og et eneste du kan gjøre er å lage god gameplay. Noe Siege klarer meget bra.

 

Dette er ikke et singleplayer uansett hvor mye du mener at et Rainbow six skal være singleplayer. Du kan ikke dømme spillet for det.

 

Til sjangeren sin, så har spillet mer dybde enn noe det meste annet.

 

Fyll opp teamspeak med venner og jeg lover deg at dere vil merke dybden til spillet i ranked.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...