Gå til innhold

Final Fantasy VII Remake blir delt opp i flere deler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de skikkelig hardcore blodfansene håper jeg square enix fikser en new game+ modus hvor det er mulig å spillet gjennom spillet med det klassiske slossesystemet.

 

Har aldri spilt noen FF spill, men dette kan få meg til å ville det.

 

Uff nei, Den nye grafikken med det gamle kampsystemet *grøss*.

 

Hadde vært akseptabelt hvis det hadde vært ett kampsystem alla Crisis Core. Men det gamle kampsystemet hadde _ikke_ blitt bra med den nye 3D grafikken.

Lenke til kommentar

 

Postitivt at de deler det opp :)

Huff, håper bare ikke rage quit fansen som klager på det minste detalj ikke ødelegger noe nå.

 

Folk overdriver så syyyykt på nettet over FF 7 remake, de kunne ikke ha gjort det bedre etter hva jeg har sett i traileren.

 

Sant nok

Folk har ventet på en FF7 remake ca siden PS3 ble lansert, det er umulig å levere noe som lever opp til alle sine forventninger.

Så lenge de ikke kutter vekk noe fra orginalen så er det ok for meg, de må gjerne legge til ting.

 

Sa seg vell også selv at kampsystemet ikke ble likt, det hadde blitt litt rart i dag egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan opplevelsen av "side quests", mini games osv blir.

 

Og om materia blir å finne på de samme plassene som i originalen.

 

Ser for meg at jeg kommer til å spille gjennom en gang i ro og mak, og med skylapper for alt som heter strategy guides, tips&tricks og forumtråder med diskusjon om spillet.
 

Deretter blir det nok en gjennomspilling til med "grinding" og utforsking, slik at alle små finurligheter kan oppdages.

 

Første gang jeg spilte visste jeg ikke om Vincent, og kom over Yuffie ved en tifeldighet. Vil disse fortsatt være optional?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

... og jeg betaler gladelig full pris for hver del av dette spillet om det leverer etter forventningene.

 

Kommer til å gjøre det selv om det ikke leverer etter forventningene også, når jeg tenker meg om :wee:

 

MEN: Det ER et veldig stort spill. Synes ikke det virker urimelig at dette stykkes opp. I HD kommer dette til å ta masse plass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"for stort til å være ett spill"

Byråkrati i spillverden... jeg skjønner at en remake med ny grafikk og større datainnhold (som følger av bedre grafikk, høyere oppløsning på teksturer og lignende) vil by på utfordringer, men det blir bare merkelig for meg at dette skal være "umulig" å gjøre i ett komplett spill...

 

Må vel være byråkrati og deadlines fra sponsorer eller noe som hindrer dette da. Jeg tror rett og slett ikke på at det er umulig å lage det som 1 sammenhengende spill... Er vel heller snakk om å ikke gå den ekstra mila for å få et knakende godt produkt (slik CDProject Red gjorde med Witcher 3 - voila! game of the year).

 

Samtidig er vel kanskje tanken at de skal tjene mer penger ved å dele det opp i flere deler?

 

Huff, det er så kjipt at spillverden har blitt så fragmentert og stressa. Savner den tiden hvor spill var ferdigpusset og velfungerende på release. (seff er det noen unntak her også)

Det virker som det er helt greit at dagens spill slippes ut uferdig og upolert (for deretter å patches 1 uke etter release).

Rett og slett stusslig, og forbrukerne ser ikke ut til å ha noe imot det engang...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

... og jeg betaler gladelig full pris for hver del av dette spillet om det leverer etter forventningene.

 

Kommer til å gjøre det selv om det ikke leverer etter forventningene også, når jeg tenker meg om :wee:

 

Haha, er i akkurat samme båten der. xD

 

Med tanke på mengden trilogier som er ute å går om dagen så er vi uansett godt trent på oppfølgere. Håper bare ungdommen ikke føler det blir like vanskelig å følge med som i Metal Gear Solid. Akkurat den serien er som en mikrobølgeovn... Alle digger den, men ingen vet wtf som faktisk skjer (giant fire whale, cause why not).

Lenke til kommentar

Videoen ser kul ut, selv om det er på et så tidlig stadium at det er umulig å vite hvordan det faktisk ender opp med å bli.

 

Når de først lager spillet på nytt så er det bare greit at de ikke lager det om til en nostalgi-trip. Jeg rådigget det originale spillet, men jeg ønsker meg noe annet enn en oppusset utgave. Jeg ønsker meg noe minneverdig. Så lenge de beholder alle karakterene (selv Yuffie og Vincent), Aeris dør, og Cloud er en egosentrisk, fåmælt, kald jævel, er jeg fornøyd. Så får resten bli en gedigen overraskelse.

 

...men bare så det er sagt: jeg syns det hadde vært artig om de beholdt date-scenen og muligheten til å velge partner. Square-Enix har blitt så dårlige på kjærlighetshistorier at det er det største minuset med hvert spill når jeg blir tvunget til å oppleve den grusomme "romantikken". Og jeg LIKER faktisk romantiske elementer i spill, da jeg syns at de tilfører historien noe utrolig stort og viktig. Så da håper jeg at jeg får muligheten til å velge, eventuelt velge bort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"It means instead of concluding in one entry, multiple entries are being considered in development. Each entry will have its own unique story. As a gaming experience, each entry will have the volume of content equal to a full-sized game."

 

Så får man se hva dem definerer "full-sized game" med tilslutt, men for meg høres dette positivt ut. Hvis det er f.eks snakk om type Mass Effect 1,2 og 3 skala over spillene så klager ikke jeg. Jo mer FFVII jeg får, desto bedre  :w00t:

 

http://kotaku.com/sounds-like-the-final-fantasy-vii-remake-will-be-episod-1746564216

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meh, nå vet jeg ikke hva Square enix driver med  , men dette er ikke en remake av Final Fantasy VII men et nytt spill som baserer seg på Final Fantasy VII...

 

Hva med å holde seg til originalen og sørge for at det blir en like bra opplevelse for oss i dag som når den kom for mange mange år siden?

 

Føler de for at de ønsker å lage flere spill satt i FFVII verdenen så kjør på , men ikke ødelegg det opprinnelige spillet fordi de føler at de må ha DLC , utvidelser osv for å tjene så mange kroner som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...